Veldritseizoen 2024-2025

Hulst (21/12: Wereldbeker)
Mol (23/12: Superprestige)
Besançon (29/12: Wereldbeker)
Gullegem (4/01: Superprestige)
Benidorm (19/01: Wereldbeker)
Dus als we deze crossen willen zien moeten we betalen. Wanneer en door wie is dat beslist?

Dus als we deze crossen willen zien moeten we betalen. Wanneer en door wie is dat beslist?
Door de Vlaamse regering in 2004.

In 2004 hebben ze in het mediadecreet vastgelegd welke sportwedstrijden verplicht op het open net moeten komen. Voor het veldrijden is dit enkel het BK en WK voor mannen. Zie hier voor de volledige lijst.

De rechten voor die crossen zitten bij Telenet, dus uiteindelijk doen zij er mee wat ze willen.

Als ze alle crossen gratis geven zijn de betalende klanten ontevreden, waarom nog extra betalen?
Als ze geen gratis crossen geven gaan gewone klanten denken, waarom nog bij Telenet blijven voor gewoon wat tv? Dan zal ik maar opzeggen zoals ene paar honderdduizend klanten voor mij.

Dus ze schipperen er wat mee in de hoop beide kampen tevreden te houden.

Als ze alle crossen gratis geven waarom zou je dan nog betalende klanten hebben? En ik denk dat tegenwoordig (en dan voornamelijk mensen jonger dan 30) meer mensen sowieso geen digitale televisie meer nemen, die kijken alles op VRT Max, GoPlay, VTM Go, etc...

En wat heeft het veldrijden daar zelf aan, krijgen de organisatoren geld voor de wedstrijden die achter een betaalmuur zitten?
Als door die verplichte abonnementen kijkers beginnen afhaken en liever naar de samenvatting op Sporza kijken, heeft de sport ook minder kijkers en kan de publicatie op de wedstrijden in waarde dalen.

Als ze alle crossen gratis geven waarom zou je dan nog betalende klanten hebben? En ik denk dat tegenwoordig (en dan voornamelijk mensen jonger dan 30) meer mensen sowieso geen digitale televisie meer nemen, die kijken alles op VRT Max, GoPlay, VTM Go, etc...

En wat heeft het veldrijden daar zelf aan, krijgen de organisatoren geld voor de wedstrijden die achter een betaalmuur zitten?
Als door die verplichte abonnementen kijkers beginnen afhaken en liever naar de samenvatting op Sporza kijken, heeft de sport ook minder kijkers en kan de publicatie op de wedstrijden in waarde dalen.
Organisaties krijgen geld om hun wedstrijd op TV te laten zien normaal, maar TV moet dat natuurlijk wel recupereren
Kan via reclame te verkopen of door gebruikers te laten betalen (of met subsidies want Sporza zal ook wel betalen)

En het seizoen van de biergooiers is ook weer gestart.
Gelukkig rap afgevoerd in de combi die randdebiel.
Goed dat ze het in beeld hebben gebracht met de politie. Hopelijk ontmoedigt dat toekomstige paljassen om iets te proberen.

EK morgen is naar 't schijnt een vliegmeeting. Genre WK 2022?

Orts .. daar hebben we het laatste nog niet van gezien.
En Nys was vandaag veruit de sterkste. Niks op af te dingen. Een terechte EK.

‘belangrijk weekend’ voor de Spaanse cross
Mission accomplished ;)
Kerel is 29 jaar en heeft nog nooit een cross op het allerhoogste niveau gewonnen. Heeft zelfs nog nooit een cross op Vlaamse bodem gewonnen.
Bijna al zijn overwinningen zijn in Spanje tegen een deelnemersveld wat matig te noemen valt.
Hoezo hebben we daar het laatste nog niet van gezien? Zo gek is het niet dat een Spanjaard op een EK in zijn eigen land alles op alles zet hoor.

Kerel is 29 jaar en heeft nog nooit een cross op het allerhoogste niveau gewonnen. Heeft zelfs nog nooit een cross op Vlaamse bodem gewonnen.
Bijna al zijn overwinningen zijn in Spanje tegen een deelnemersveld wat matig te noemen valt.
Hoezo hebben we daar het laatste nog niet van gezien? Zo gek is het niet dat een Spanjaard op een EK in zijn eigen land alles op alles zet hoor.
Deze kerel heeft wel veel talent maar het is ne laatbloeier + pas dit seizoen heeft hij echt een goeie professionele omkadering rondom zich. Dus het is ergens logisch dat hij nu pas echt komt piepen. (Allé ja piepen, ik bedoel voor de prijzen)

En ja naar dit EK heeft hij gepiekt. Dat lijkt mij logisch.

We zullen wel wel zien. Maar als over 5 jaar blijkt dat hij ondertussen 10 crossen gewonnen heeft dan ga je dit van mij terug in uw gezicht krijgen. Dat is het risico dat je hier dan nu neemt. :D

Orts is een goeie veldrijder, maar een echte topper (winnaar) zal het nooit niet worden.
Maar hij is bijna altijd wel op de afspraak (top 10)

Hopelijk voor Orts pakt hij wel eens een overwinning met deftige tegenstand dat zou zeker niet onverdiend zijn.

Deze kerel heeft wel veel talent maar het is ne laatbloeier + pas dit seizoen heeft hij echt een goeie professionele omkadering rondom zich. Dus het is ergens logisch dat hij nu pas echt komt piepen. (Allé ja piepen, ik bedoel voor de prijzen)

En ja naar dit EK heeft hij gepiekt. Dat lijkt mij logisch.

We zullen wel wel zien. Maar als over 5 jaar blijkt dat hij ondertussen 10 crossen gewonnen heeft dan ga je dit van mij terug in uw gezicht krijgen. Dat is het risico dat je hier dan nu neemt. :D
Dat hij talent heeft dat staat buiten kijf, anders rij je niet bij de profs natuurlijk.
Maar het punt is gewoon dat hij al een bepaalde leeftijd heeft en hij zeker niet bij de top zit. Het zal dus allemaal goed moet vallen voordat hij een "deftige" cross wint.
Want met alle respect dit parcurs was een heel snel parcours maar staat in schril contrast met wat je in de WC en belgische topcrossen ziet.

Het laatste niet van gezien is aansturen op dat hij nu gelanceerd is en overal gaat strijden voor de overwinningen aan de top. Dat kan je op basis van dit EK niet zeggen, en ik acht de kans ook klein op dat dit gaat gebeuren.

Nys is de Evenepoel van 't veld.
Niet volledig correct.
Als we ervan uit gaan dat Nys aan zijn tweede volledige seizoen bij de profs bezig is, loopt hij achter op Evenepoel (op de weg).
Remco won het EK TT + een klassieker in zijn eerste jaar.
Nys won een klassieker (Koppenberg) in zijn eerste jaar en het EK pas in zijn tweede jaar.
Remco is dan nog eens ongeslagen in zijn tweede jaar.
Als Thibau volgend crossseizoen twee klassementen betwist en ze alletwee wint, dan kunnen we ong. stellen dat Nys de Evenepoel van 't veld is (met een jaartje achterstand).

Terug
Bovenaan