Veldritseizoen 2024-2025

Niet volledig correct.
Als we ervan uit gaan dat Nys aan zijn tweede volledige seizoen bij de profs bezig is, loopt hij achter op Evenepoel (op de weg).
Remco won het EK TT + een klassieker in zijn eerste jaar.
Nys won een klassieker (Koppenberg) in zijn eerste jaar en het EK pas in zijn tweede jaar.
Remco is dan nog eens ongeslagen in zijn tweede jaar.
Als Thibau volgend crossseizoen twee klassementen betwist en ze alletwee wint, dan kunnen we ong. stellen dat Nys de Evenepoel van 't veld is (met een jaartje achterstand).
Lol.

Om te beginnen is vergelijken met een andere renner in een andere discipline gewoon onzin. Vergelijken met Remco, totaal onnodig.
Thibeau Nys is gewoon Thibeau Nys. Ik denk dat het buiten kijf staat dat die jongen zeer veel talent heeft, en gezien zijn leeftijd echt al zeer mooie dingen heeft laten zien.
Meer moet daar niet over gezegd worden.

Lol.

Om te beginnen is vergelijken met een andere renner in een andere discipline gewoon onzin. Vergelijken met Remco, totaal onnodig.
Thibeau Nys is gewoon Thibeau Nys. Ik denk dat het buiten kijf staat dat die jongen zeer veel talent heeft, en gezien zijn leeftijd echt al zeer mooie dingen heeft laten zien.
Meer moet daar niet over gezegd worden.

Inderdaad met wielrenners is nutteloos, ik zou hem meer vergelijken met Miley Cyrus. :oi22:

Mijn vergelijking sloeg trouwens niet op het sportieve maar op het persoonlijke. Nys is volgens mij een crosser waar mensen voor of mensen tegen gaan zijn, hij is net als Remco nogal uitgesproken.

Mijn vergelijking sloeg trouwens niet op het sportieve maar op het persoonlijke. Nys is volgens mij een crosser waar mensen voor of mensen tegen gaan zijn, hij is net als Remco nogal uitgesproken.
Is dat? Ik vind hem goed meevallen.
Remco lijkt me meer tegen de borst te stoten van sommige mensen met zijn - ocharme :sarcastic: - vingertje wijzen of frustraties tegen de rest als ze niet willen overpakken.

Rucphen ligt in Nederland he 😅.

Dat de toppers daar niet waren kan Orts weinig aan doen. Die wedstrijd staat op hetzelfde niveau als de cross van vandaag in Lokeren.

Dat de toppers daar niet waren is duidelijk, in Lokeren was het een X2O trofee en morgen is het een superprestige.

Dat de toppers daar niet waren is duidelijk, in Lokeren was het een X2O trofee en morgen is het een superprestige.
In Lokeren was het een categorie C2 cross, net als in Rucphen. Volgens UCI net hetzelfde dus. Morgen is het C1 of een stapje hoger. Qua prijzengeld en UCI punten is er geen verschil tussen een klassementscross en een losse cross binnen dezelfde categorie.

In Lokeren was het een categorie C2 cross, net als in Rucphen. Volgens UCI net hetzelfde dus. Morgen is het C1 of een stapje hoger. Qua prijzengeld en UCI punten is er geen verschil tussen een klassementscross en een losse cross binnen dezelfde categorie.
Dat is zeker waar. Maar een tv-cross met de meeste toppers aan de start vs een cross met enkel Vandeputte als grootste tegenstander kan je moeilijk op gelijk niveau zetten. De Tour de France en de Tour of Guangxi zijn ook allebei 2.UWT, maar toch verschillen ze lichtelijk qua aanzien.

Dat is zeker waar. Maar een tv-cross met de meeste toppers aan de start vs een cross met enkel Vandeputte als grootste tegenstander kan je moeilijk op gelijk niveau zetten. De Tour de France en de Tour of Guangxi zijn ook allebei 2.UWT, maar toch verschillen ze lichtelijk qua aanzien.
TV cross is ook enkel een ding in Vlaanderen. Ik vergelijk niet de TdF met ToG,maar eerder Tour Down Under met Renewi tour. Beide hetzelfde niveau, de ene komt hier op tv, de andere niet.

Nochtans heb je objectief meetbare parameters.
Je hebt WK’s, EK’s en wereldbekercrossen. Daaruit komen de toppers naar boven drijven. Als nu toevallig al deze toppers resoluut kiezen voor Vlaamse TV-crossen, zou het dan eventueel kunnen dat die TV-crossen belangrijk zijn?

Startgelden zullen interessanter zijn bij een klassements/TV cross, sponsorbelangen en ook de bonussen in een klassementscross vooral een goede notering in de eindstand brengt mooi op voor die mannen.

Vandeputte kan je ook nomineren voor de revelatie vh seizoensbegin. Al elke cross in de top 4, sterk!

Benieuwd of ze het een gans seizoen volhouden. Mason was vorig jaar de grote revelatie en zakte er naarmate het seizoen vorderde wat door. En raakt dit seizoen echt niet vooruit. Zich verbrandt aan de gravelraces?

Sweeck die een moddercross wint, en Orts op weg om de revelatie van het seizoensbegin te worden?
Een veelvraat wordt het niet meer. Daarin heeft Mrkendl gelijk.

Kerel is 29 jaar en heeft nog nooit een cross op het allerhoogste niveau gewonnen. Heeft zelfs nog nooit een cross op Vlaamse bodem gewonnen.
Bijna al zijn overwinningen zijn in Spanje tegen een deelnemersveld wat matig te noemen valt.
Hoezo hebben we daar het laatste nog niet van gezien? Zo gek is het niet dat een Spanjaard op een EK in zijn eigen land alles op alles zet hoor.
Ik blijf erbij: Het antwoord is en blijft 'neen'. Vandaag was het al bijna (weer) zover.

Wat mensen vergeten is dat hij vroeger nooit een goede omkadering rond zich had. Sinds dit jaar staat er echt een goed team achter hem. En dat scheelt toch dat extra procentje. Dus ja hij is ne laatbloeier.

Laatst bewerkt:
Tot vorig seizoen was Orts een top 10 rijder, nu toch wel een top 5 rijder. Maar ik denk dat als die van in het begin bij een goed Belgisch team gezeten had die wel meer uit zijn carrière had kunnen halen.

Tot vorig seizoen was Orts een top 10 rijder, nu toch wel een top 5 rijder. Maar ik denk dat als die van in het begin bij een goed Belgisch team gezeten had die wel meer uit zijn carrière had kunnen halen.

Alles is relatief natuurlijk.
als de 2 goden terugkomen , is het normaal gezien en jammer genoeg weer gedaan met de huidige pret 🥲
en worden er sommige top 5 rijders opnieuw top 10 rijders.

Alles is relatief natuurlijk.
als de 2 goden terugkomen , is het normaal gezien en jammer genoeg weer gedaan met de huidige pret 🥲
en worden er sommige top 5 rijders opnieuw top 10 rijders.
Je vergeet Pidcock nog.
Het is ook niet gezegd dat de spanning direct weg zal zijn. Ook met WVA vorig jaar waren er crossen die spannend waren omdat hij anders koerst dan MVDP en meer afwachtend rijdt.

Ik heb vooral de indruk dat het algemeen niveau wel hoger ligt dan enkele jaren geleden.

Terug
Bovenaan