Veldritseizoen 2024-2025

Hij kan maar proberen inderdaad. Geeft de wedstrijd toch een extraatje.

Mathieu blijft topfavoriet natuurlijk. Al weet je nooit. Hij zal het ook niet erg vinden om een podium-foto te hebben met Wout een trede lager :wink:

Vanthourenhout zal toch maar een bleke winnaar zijn van de wereldbeker.
Mjah, heeft een korte piek gehad in de eerste WB crossen en daar maximaal van geprofiteerd. Eigenlijk vergelijkbaar met bijna al de rest... van alle vaste crossers genen enkelen die consequent een hoog niveau heeft gehaald. Nen helen hoop die een paar goed crossen gereden maar evengoed zeer veel bagger prestaties.

Het fenomeen dat je ook enorm ziet is dat iedereen in het begin alles rijdt en als ze na 2-3 crossen niet dicht genoeg staan zeggen ze fuckit en concentreren ze op andere klaasementen. Ergens begrijpelijk maar vaak jammer omdat het er ook voor zorgt dat die manne die wél nog voor een klassement rijden zelden plots heel ver in een uitslag eindigen omdat 3/4 veld niet meer cared of ze 6de of 8ste worden.

Hopen op één grote modderpoel volgende zondag zodat er bij wijze van spreken meer gelopen moet worden dan gefietst en ik geef WVA een degelijke kans. Bij "normale" omstandigheden zal hij al lang blij zijn met zilver uiteraard.

Zo'n uitgekiende planning met zicht op het voorjaar kan opeens toch pats boem veranderen.
Beetje belachelijk in mijn ogen.
Het kan ook vanaf dag 1 de bedoeling geweest zijn om het wk wel te rijden. Maar wilden ze na zijn val in de Vuelta eerst zien welk niveau hij haalde.

Ik weet ook niet waarom een wedstrijd van een uur plots een hele planning zou omgooien.
Het is natuurlijk niet enkel de dag zelf. Van Aert gaat niet naar daar om de hoop te vergroten en dus cru gezegd ook niet met het soort conditie zoals in Benidorm... zo'n WK rijdt je niet aan het eind of zelfs midden in een zwaar trainingsblok in principe. Het WK rijden zal dus toch betekenen dat ook de dagen in de aanloop naar er enigszins anders zullen uitzien en dan heb ik het enkel over trainingsarbeid en nog niet eens over vervelende reporters die hem nog een hele week one-liners hopen te ontfutselen.

Ik kan mij niet voorstellen dat de andere crossers hier nu zo happy mee zijn... hun podium-/medaillekansen worden met de klap gehalveerd nu tenzij er zeer vreemde dingen gebeuren. Misschien zouden er een aantal toch een iets anders klemtoon gelegd hebben als ze dit 2-3 maand geleden hadden geweten. :unsure:

Was toch gewoon te verwachten?
Enkele crossen rijden en dan de belangrijkste niet doen, terwijl je de week ervoor wel nog gaat rijden. Dit is gewoon op voorhand altijd een legitiem scenario geweest voor hem, die hij uiteraard niet op voorhand luidop uitsprak.

Ja de Belgische selectie gaat hier niet super blij mee zijn. Maar langs de andere kant, hem niet laten starten zou ook de wereld op zijn kop zijn.
Realistisch gezien is enkel in normale omstandigheden een 3de plaats haalbaar voor de andere crossers.

Natuurlijk boeit dat niet zoveel maar het is gewoon dat dom geblaas van "alles op de heilige week", "Geen MSR", "Wij zijn zo meticuleus", "WK veldrijden past niet in het schema en het wetenschappelijke plaatje".

En dan dit.

Misschien is alles wat minder afmeten gewoon ook leuker.
Hij beseft ook wel dat de kansen in het niet afnemen door dat WK mee te doen.

En hij maakt een kans.

Natuurlijk boeit dat niet zoveel maar het is gewoon dat dom geblaas van "alles op de heilige week", "Geen MSR", "Wij zijn zo meticuleus", "WK veldrijden past niet in het schema en het wetenschappelijke plaatje".

En dan dit.
Iedereen zegt toch ook maar juist wat net op dat moment in hun kraam past? Het is niet dat we dit soort spelletjes niet zien van andere renners/ploegen. De Roodhoofts hebben in het verleden bv toch al meer dan hun bijdrage gedaan op dat gebied...

Alles op Vlaanderen klopt toch nog steeds? RvV en P-R blijven nog steeds de koersen zijn waarop hij in de media (en door anderen zoals u) zal worden afgerekend na het voorjaar. Ik snap dus niet goed wat daar "geblaas" aan is. Geen M-SR staat evengoed nog altijd overeind. In tegenstelling tot dit WK verwacht ik niet dat hij plots alsnog M-SR gaat rijden, dat heeft hij vorig jaar ook niet gedaan dus ik begrijp niet goed waarom je dat erbij sleurt.

Los daarvan zijn trainingsschema's gewoon flexibel. Een ploeg die beweert dat ze nu al weten hoe het trainingsprogramma van hun renners er tot in september gaat uit zien liegt gewoon. Zelfs voor een renner die 100% gezond en blessurevrij een heel seizoen door komt weet je nooit maanden op voorhand hoe een lichaam reageert, zelfs niet na 6-7 seizoenen. In het geval van Van Aert die weeral eens moest terugkomen van een zware blessure is dat nog meer koffiedik kijken. En misschien, just maybe, vindt Van Aert nu zelf dat hij los van wat fysisch optimaal is nu die mentale prikkel nodig heeft die je alleen in competitie kan terugvinden met als added bonus dat hij eigenlijk 100% zonder druk kan starten want er is eigenlijk niemand die oprecht verwacht dat hij gaat winnen zondag. (Buiten kimme :tongue: )

Ja, in se ben ik wel akkoord he, alles is dynamisch maar begin dan toch niet te wauwelen over het WK dat niet in het programma past.
Je weet dat dan nog niet, zeg dat dan toch ook gewoon.
Natuurlijk sleur ik er dan MSR bij, vorig jaar paste dat, net zoals het WK veldrijden, niet in het schema. Dit jaar past het WK er plotseling wel in maar MSR niet??? Ik zie niet goed in waarom "geen MSR" dan wel blijft overeind staan, ze lullen toch maar wat.
Zeg gewoon van in het begin waar het op staat, dit vind ik gewoon een beetje belachelijk.

En uiteraard zal hij worden afgerekend op de heilige week door de media en elke toeschouwer, hij voelt zich simpelweg te goed voor MSR, ziet er geen graten in om Gent-Wevelgem aan een ploegmaat te schenken en zegt zelf dat hij alles op RvV en Roubaix zet.
Ja, dan wordt je daarop afgerekend he.

Enfin, het is uiteindelijk niet veel discussie waard.
Ik vind het gewoon een enerverende voortzetting van de gebruikelijke 'snake oil' die Team Sky Visma verkoopt en gretig wordt opgeslurpt door de media.

Ja, in se ben ik wel akkoord he, alles is dynamisch maar begin dan toch niet te wauwelen over het WK dat niet in het programma past.
Je weet dat dan nog niet, zeg dat dan toch ook gewoon.
Natuurlijk sleur ik er dan MSR bij, vorig jaar paste dat, net zoals het WK veldrijden, niet in het schema. Dit jaar past het WK er plotseling wel in maar MSR niet??? Ik zie niet goed in waarom "geen MSR" dan wel blijft overeind staan, ze lullen toch maar wat.
Zeg gewoon van in het begin waar het op staat, dit vind ik gewoon een beetje belachelijk.

En uiteraard zal hij worden afgerekend op de heilige week door de media en elke toeschouwer, hij voelt zich simpelweg te goed voor MSR, ziet er geen graten in om Gent-Wevelgem aan een ploegmaat te schenken en zegt zelf dat hij alles op RvV en Roubaix zet.
Ja, dan wordt je daarop afgerekend he.

Enfin, het is uiteindelijk niet veel discussie waard.
Ik vind het gewoon een enerverende voortzetting van de gebruikelijke 'snake oil' die Team Sky Visma verkoopt en gretig wordt opgeslurpt door de media.
Ben jij het, Jens Adams?

Mss nog eens bij Albert een setje groene banden gaan halen zoals in '17

Het is toch lang geleden dat we nog eens wat platte banden gezien hebben?

, hij voelt zich simpelweg te goed voor MSR

Dat is niet correct.
Hij heeft die koers al op zijn palmares staan en kiest ervoor om daarom hem over te slaan.
Net om zich vol te focussen op wat hij nog niet gewonnen heeft.
Wat ook wel te begrijpen is want in MSR speelt geluk een grote rol.

Zo is het normaal gezien toch. Want er doen geruchten dat enkele teams de krachten gaan bundelen om vroeg te openen en andere ploegen in problemen te brengen. Die andere ploegen in het bijzonder visma.

Zo is het normaal gezien toch. Want er doen geruchten dat enkele teams de krachten gaan bundelen om vroeg te openen en andere ploegen in problemen te brengen. Die andere ploegen in het bijzonder visma.
Klinkt leuk en spannend in theorie maar om wat exact te bereiken? Om specifiek Olav Kooij in de problemen te brengen dan? :unsure:

Ik zie eerlijk gezegd niet in welke ploeg buiten UAE voordeel zou doen daarmee. Alpecin alvast niet, vdP heeft die harde koers niet écht nodig door zijn explosiviteit en hoe rustiger de aanloop, hoe hoger de kans dan Philipsen mee kan... voor de rest zie ik eerlijk gezegd geen enkele andere ploeg die zijn kopman zou willen isoleren tegen Pogacar in plaats van gewoon een ticketje voor loterij te trekken...

Andere ploegen die UAE gaan helpen om MSR zo lastig mogelijk te maken... Dat gaat niet gebeuren.
UAE zal het zelf moeten doen.

Hopen op een WK dat enige tijd spannend blijft. Op dat parcours kan Van Aert mss wel tot een ronde of twee voor het einde met VDP mee. Maar er zijn kansen genoeg voor VDP om het verschil te maken als hij doortrekt.

Klinkt leuk en spannend in theorie maar om wat exact te bereiken? Om specifiek Olav Kooij in de problemen te brengen dan? :unsure:

Ik zie eerlijk gezegd niet in welke ploeg buiten UAE voordeel zou doen daarmee. Alpecin alvast niet, vdP heeft die harde koers niet écht nodig door zijn explosiviteit en hoe rustiger de aanloop, hoe hoger de kans dan Philipsen mee kan... voor de rest zie ik eerlijk gezegd geen enkele andere ploeg die zijn kopman zou willen isoleren tegen Pogacar in plaats van gewoon een ticketje voor loterij te trekken...
Lidl - Trek met Pedersen misschien maar ik zie ook niet waar je de koers vroeg hard gaat maken dan de gekende plaatsen in de laatste 40km.

Terug
Bovenaan