Maar dat Wikipedia artikel bevestigd toch eigenlijk net wat TooChé aanhaalt:
Ik moet eens leren wat korter te pennen, maar samengevat: Operation Vigilant: 180 militairen om nieuwe doelwitten in Brussel te beschermen na aanslagen in Parijs, 1800 na aanslagen in Brussel zelf. Dit uit vrees voor aanslagen op vele potentiële doelwitten, door een onbekend aantal daders maar sowieso > 1, nadat er al > 130 doden gevallen zijn. Operation Vigilant was géén manhunt op Salah Abdeslam hé.
Dat je 6 km² grootstedelijk gebied uitkammen niet kan afzetten tegen 127 km² bos, is een andere discussie misschien, maar finaal zien mensen wél een inzet van 400 militairen voor één doelwit te beschermen tegen één (potentiële) moordenaar/terrorist, met zelfs hulp van buitenlandse strijdkrachten. Ik begrijp best waarom mensen vraagtekens plaatsen bij deze proporties, zeker na de afgang van 0.0 resultaat.
Men had Marc Van Ranst gerust in een safehouse kunnen steken tot Jürgen Conings onvermijdelijk ergens terug opduikt - ik pleit schuldig dat ik de bittere ironie van hem eindelijk op verplicht thuiswerk te zien best wel apprecieer, al wens ik hem de dood uiteraard niet toe - of hem zelfs jarenlang politiebewaking kunnen geven: net zoals een Geert Wilders dat ook krijgt in Nederland. Verdient hij die last dan wél? Ook niet, in een ideale wereld mag iedereen élke vorm van onzin spuien op het internet (zeker zolang anderen dat niet verplicht moeten lezen), maar we leven niet in een ideale wereld.