Virusgekte: van online haat tot terrorisme

Als hij in zijn afscheidsbrief concrete dreigementen geuit zou hebben tegen bijvoorbeeld een moskee (want ze hebben ook 2 moskeeën gesloten) of tegen andere virologen. Zou denk ik niemand het abnormaal vinden als men daar ook extra beveiliging voorzien zou hebben.

Nu heeft men met 400 man een gigantisch gebied uitgekamd, dat is een heel andere strategie. Een énorme machtsontplooiing om vervolgens alsnog te falen. Dat kan je alleen maar afgang noemen.

Ik hoop alleen dat mocht een wijkagent in de toekomst het adres van Jürgen Conings doorgeeft aan het parket, dat ze ditmaal wél reageren en niet het afdoen als onbetrouwbare informatie zoals ze bij Abdeslam gedaan hebben. Of misschien kunnen we daar ook wachten tot de V.S. ons uit de nood helpt.
Ze zullen hun redenen hebben. Ik vind het vooral vreemd dat hier een conclusie wordt getrokken zonder dat we alles kennen van de zaak. Zoals ik zei: ze kunnen nooit goed doen.
Er hangt al enkele jaren een terreurdreiging boven ons land en we zijn er al mee geconfronteerd geweest. Grondige hervorming van het leger, politie ...? Juist ja, onze politici hebben de peperdure F35 aangekocht.
Dat er fouten zijn gemaakt, ben ik helemaal mee akkoord, maar dit is wel net iets te zwart-wit. Alsof er dan geen kans zou bestaan dat dit gebeurde. Die hervormingen klinken mooi, maar niemand wilt het leger nog in. De proeven zijn al verzwakt voor meer mensen erin te krijgen. Zegt ook al veel.

Deze poll resultaten in acht houdend denk ik wel dat de klassieke partijen nu alles op alles gaan zetten om alles wat rechts is te demoniseren in de hoop deze uitslagen wat te kunnen temperen of keren.

Niemand wil nog in het leger gaan omdat België een slecht uitgerust leger heeft en dat trekt niet aan. We hebben zeker geen slecht personeel, maar er worden te weinig investeringen in gedaan. Er moet gericht geïnvesteerd worden en het Belgisch leger moet modern, snel en efficiënt zijn. De F35 is een gi-gan-ti-sche miskoop. Het is een goed vliegtuig, maar niet voor onze noden. Een 4.5 generatie is zeker meer dan voldoende. Dat is allemaal de schuld van de politiek.

Niemand wil nog in het leger gaan omdat België een slecht uitgerust leger heeft en dat trekt niet aan. We hebben zeker geen slecht personeel, maar er worden te weinig investeringen in gedaan. Er moet gericht geïnvesteerd worden en het Belgisch leger moet modern, snel en efficiënt zijn. De F35 is een gi-gan-ti-sche miskoop. Het is een goed vliegtuig, maar niet voor onze noden. Een 4.5 generatie is zeker meer dan voldoende. Dat is allemaal de schuld van de politiek.
was die f35 niet omdat we ons navo budget voor defensie moesten optrekken?

De tijdslijn klopt wel niet om deze conclusie nu al te maken he.
Fixed that for you als het demoniseren van de afgelopen jaren de leidraad is.

Populisme wint bij gebrek aan alternatieven. Velen onderschatten nog steeds de kracht van proteststemmen.

Laatst bewerkt:
e man kan je toch nauwelijks nog serieus nemen?
Misschien dat de politiek maar eens moet ingrijpen en hem uit zijn functie moet ontzetten. Ik denk dat iedereen inclusief hijzelf ermee gebaat zou zijn.

Speciale werkgever wel hoor de KUL. Een werknemer die al een jaar lang nationaal in de spotlight staat en die aandacht, naast een legitieme invulling, ook gebruikt om (in persoonlijke naam) voortdurend polariserende tweets de wereld in te sturen.

Ik zou bij een honderdste van wat MVR al heeft uitgestoken in de media al lang op het matje zijn geroepen op de hoofdzetel in het buitenland omdat ik de neutraliteit van de organisatie in het gedrang breng met mijn activiteiten. Ook als dat zuiver in mijn persoonlijke naam en tijd is.

KUL: MVR moet zijn werk kunnen doen.

Had de rector van de KUL niet ooit gezegd dat je hem mocht bellen als MVR politiek getinte tweets begon te doen? Denk ongeveer een jaar geleden in de zevende dag.

Lol.

ik snap toch ook niet dat je een job, waarbij je een groot aanspreekpunt bent en grote invloed hebt op de bevolking met als doel nu in de crisis een groot draagvlak te creeëren zodat iedereen zich aan de regels houdt, kan combineren met polariserende tweets verzenden die dat werk te niet doen . Die 2 zijn niet combineerbaar imo ,het is kiezen uw job nu als aanspreekpunt of uw hobby op twitter. Is daar geen deontologische code bij de KU Leuven ? en die adviesorganen

Sterk staaltje journalistiek. Hier had het belang toch iets meer aan factchecking mogen doen.
Ik kan begrijpen dat dit opzwepend is geweest voor de iets minder intellectuelen onder ons.

Donderdag 20 mei 2021 om 17:08 in HBVL

GU9PlEM.png

Zaterdag 23 mei 2021 om 13:12 in HLN

B1GAz6y.png

ik snap toch ook niet dat je een job, waarbij je een groot aanspreekpunt bent en grote invloed hebt op de bevolking met als doel nu in de crisis een groot draagvlak te creeëren zodat iedereen zich aan de regels houdt, kan combineren met polariserende tweets verzenden die dat werk te niet doen . Die 2 zijn niet combineerbaar imo ,het is kiezen uw job nu als aanspreekpunt of uw hobby op twitter. Is daar geen deontologische code bij de KU Leuven ? en die adviesorganen
In dat opzicht had Dries Van Langenhove ook perfect aan UGent kunnen blijven.

Speciale werkgever wel hoor de KUL. Een werknemer die al een jaar lang nationaal in de spotlight staat en die aandacht, naast een legitieme invulling, ook gebruikt om (in persoonlijke naam) voortdurend polariserende tweets de wereld in te sturen.

Ik zou bij een honderdste van wat MVR al heeft uitgestoken in de media al lang op het matje zijn geroepen op de hoofdzetel in het buitenland omdat ik de neutraliteit van de organisatie in het gedrang breng met mijn activiteiten. Ook als dat zuiver in mijn persoonlijke naam en tijd is.

KUL: MVR moet zijn werk kunnen doen.
Toch niet. In Nederland is er onlangs ook veel te doen geweest rond een extreeemrechtse organisatie die stickers kleefde op de voordeur van opiniërende academici. De universiteiten stonden als één man achter hun medewerkers: Universiteiten vinden intimidatie Vizier Op Links onacceptabel en verwerpelijk.

In Nederland lachen ze trouwens niet met dat soort bedreigingen hoor. Daar mag je meteen een maandje brommen.

Laatst bewerkt:
In dat opzicht had Dries Van Langenhove ook perfect aan UGent kunnen blijven.
Moest MVR ook maar gewoon een dwaas studentje zijn was die ook al gevlogen vermoed ik, maar het is nu eenmaal een gerenommeerd wetenschapper, wat de kerntaak van een universiteit is.

Verder zou ik MVR zijn polariserende tweets niet gelijkstellen met dat goor chatgroepje van Dries en wat nog. MVR is ook niet beloond met parlementaire onschendbaarheid.

Annelies Verlinden (CD&V): "We hebben geen aanwijzingen van waar hij zich bevindt"​

Minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden heeft tijdens het VTM Nieuws gezegd dat het niet duidelijk is waar Jürgen Conings zich nu bevindt. "We doen er alles aan om hem zo snel mogelijk te vinden. De eerste aanwijzingen gaven aan dat dat in het park was, maar dat is niet zo gebleven. Daarom zijn er ook huiszoekingen geweest en daar zullen we ook informatie uit halen. Er wordt nu geprobeerd om sporen te vinden", vertelde ze. Of die huiszoekingen al iets hebben opgeleverd, wilde de minister niet antwoorden.

"We hebben nu geen concrete aanwijzingen over waar hij zicht bevindt. We zoeken dus verder op basis van de sporen en informatie die we uur na uur vinden", klonk het ook nog. Op de vraag of hij nog leeft antwoordde de minister dat het "onduidelijk is." Ze bevestigt wel dat het inderdaad lijkt dat hij alles goed gepland had aangezien er een afscheidsbrief is gevonden.

Minister Verlinden zei ook "volstrekt verrast" te zijn door de vele steunbetuigingen aan Jürgen Conings. Volgens haar moet men niet zomaar denken dat deze mensen de zaak niet begrepen hebben. Er moet voor haar onderzocht worden wat de oorzaak is van hun frustaties. Ook moeten de initiatiefnemers van de steunbetuigingen opgevolgd worden, want de vrijheid van meningsuiting heeft grenzen, stelde ze.
Hier verliest cd&v nog wat stemmen....
Dit komt toch slecht over in rechtse middens? Een politica die verkozen is uit een samenraapsel van 7 partijen en perfect volgens de wet 45% van de vlaamse kiezers naast zich neerlegt gaat zulke uitspraken doen.
Graag zou ik toch zien dat ze zich hier verzoenender opstelt ipv met de twee benen vooruit gaat.
Niet dat elke VB of NVA stemmer fervente aanhanger is van JC maar een spontaan opgericht facebookgroepje gaan opvolgen omdat mensen nu eenmaal irrationele wezens zijn... Schaf de vrijheid van meningsuiting dan maar direct af he?

Terug
Bovenaan