Virusgekte: van online haat tot terrorisme

Hier kunnen we toch 20 pagina's over voltypen? Misschien interessanter dan nog eens 50 over MVR.

Dus als ik het goed voor heb. Een Nederlandse knokploeg ging dpg-media binnenvallen, een paar journalisten in elkaar slaan om zijn verblijfplaats te weten te komen, terug vertrekken en de politie afschudden, naar het hopelijk niet verzonnen adres rijden, daar de hen opwachtende en bewapende politie neutraliseren, om uiteindelijk MVR daar niet aan te treffen want hij was al een half uur naar een andere locatie gebracht.

Indrukwekkend ook hoedat de politie in staat is om misdrijven te onderscheppen vooraleer er sprake is van een misdrijf. Doet mij denken aan Minority Report.

Moeten homoseksuelen voorlopig dan beter ook geen affectie tonen in het openbaar voor jou? En vrouwen toch nog even langgekleed gaan? En leerkrachten zeker geen controversiële dingen zeggen over de islam in de les? Voor hun eigen goed? Welk signaal geef je daar mee?

Jij mag die vergelijkingen kort door de bocht vinden, ik denk dat je dan eerder je hoofd in het zand aan het steken bent. Dat het strafbaar zou zijn dat je je gsm in je auto laat liggen is ook naast de kwestie he. Het is niet omdat je zelf een fout maakt, dat we moeten tolereren dat dat tot gevolg heeft dat iemand anders daar misbruik van maakt.
Kijk hé mijn mening is daar simpel in. Moeten : neen die moeten dat niet.

Maar net zoals ik niet zomaar zonder te kijken bij een groen licht als voetganger oversteek of op een zebrapad oversteek. Zou ik gewoon even voorzichtig zijn als het gaat over mijn mening ventileren, of handje in handje over straat banjeren met mijn vriend of toch maar niet kortgerokt gaan in de buurt die bekend staat om intolerantie hieromtrent.

Ik heb nu eenmaal aangeleerd dat ik liever zeg van kijk daar loopt hij, dan van daar ligt hij.

Dus als ik het goed voor heb. Een Nederlandse knokploeg ging dpg-media binnenvallen, een paar journalisten in elkaar slaan om zijn verblijfplaats te weten te komen, terug vertrekken en de politie afschudden, naar het hopelijk niet verzonnen adres rijden, daar de hen opwachtende en bewapende politie neutraliseren, om uiteindelijk MVR daar niet aan te treffen want hij was al een half uur naar een andere locatie gebracht.

Indrukwekkend ook hoedat de politie in staat is om misdrijven te onderscheppen vooraleer er sprake is van een misdrijf. Doet mij denken aan Minority Report.
Het is zelfs te belachelijk om te verzinnen hé. Blijkbaar vond één van die pipos het toch niet zo'n goed idee en heeft de rest verklikt bij de politie.

Het is ook niet omdat je iets 'liked' dat je meteen je volledig kan vinden achter een bepaald initiatief of thema , mensen liken iets om veel verschillende redenen , het kwam op tv , misschien zijn er grappige memes ? , ..
Natuurlijk, is dat nu zo moeilijk om te begrijpen dat de mensen vooral Jurgen liken omdat hij een gigantische underdog in dit alles is, en dat dit zo gaat blijven zolang dat er geen slachtoffers zijn. Daarbij,deze zoektocht is voor veel mensen zeer entertainend.

Wat bedoel je hier mee?

Oh neen wat ik online post kan eventueel bekeken worden.

Denk je dat ze niet constant bezig zijn met forums en facebookgroepen te screenen? Zijn het niet de Belgen dan zijn het zeker de Amerikanen.

Waar trek je de grens, en in welke functies is lid zijn van een groep of het liken/volgen van een pagina 'strafbaar'? Kan een agent uit zijn functie ontzet worden omdat hij een pagina liket of lid is van een groep Ultra's die 'ACAB' hoog in het vaandel dragen? Kan een PVDA mandataris gevolgen ondervinden omdat hij lid is van een groep die steun geeft aan een repressief communistisch regime?

Mannekes, die zijn vorige week dinsdag al gevonden he.

Wat een conspiracy theory's gewoon omdat ze die achteraf dan terugbrengen naar de kazerne.

Ik heb dat gans artikel gelezen :(, maar ik vind daar nergens iets terug over het terugvinden van die 3.5mm en die p90. De raketwerpers, die granaten ja dat wisten we. Maar als ze zeggen dat alle wapens terug zijn, dan kan dat dan toch niet slaan op die 3.5mm en die p90. OF die zijn nooit weg geweest... en ze hebben gewoon verkeerd geteld...

Maar bon, ik ga hier op dit moment ook maar uit van hetgeen men hier post. Moet nog lezen of dat ergens bevestigd wordt dat die wapens terug in de kazerne liggen.

Wat bedoel je hier mee?
Ik vind dat toch een gevaarlijk precedent. Niet zozeer dat er undercover mensen in die groep zitten maar meer het feit dat ze nu systematisch personen gaan controleren. Uiteraard zitten daar veel wappies maar iedereen heeft toch het recht op vermoeden van onschuld, zeker als ze geen misdrijf hebben gepleegd. Nu lijkt het klikken op een like-button bijna hetzelfde als lid worden van een extremistische groepering. De nuance gaat totaal verloren.

Trouwens iemand die samenwerkt met Jürgen en meer dan één hersencel heeft gaat zo'n groep toch überhaupt niet volgen? Lmao.

Natuurlijk, is dat nu zo moeilijk om te begrijpen dat de mensen vooral Jurgen liken omdat hij een gigantische underdog in dit alles is, en dat dit zo gaat blijven zolang dat er geen slachtoffers zijn. Daarbij,deze zoektocht is voor veel mensen zeer entertainend.
Ik vind het moeilijk om te begrijpen dat mensen sympathie hebben voor iemand die 1) reeds voor racisme is veroordeeld, 2) iemand met de dood heeft bedreigd en 3) een half arsenaal aan wapens van het leger heeft gestolen. Normale mensen zouden sympathie hebben voor de persoon die moet onderduiken hierdoor. Of voor zijn vrouw en 10-jarige zoon, die ook al een week lang ergens opgesloten zitten.

Ik vind dat toch een gevaarlijk precedent. Niet zozeer dat er undercover mensen in die groep zitten maar meer het feit dat ze nu systematisch personen gaan controleren. Uiteraard zitten daar veel wappies maar iedereen heeft toch het recht op vermoeden van onschuld, zeker als ze geen misdrijf hebben gepleegd. Nu lijkt het klikken op een like-button bijna hetzelfde als lid worden van een extremistische groepering. De nuance gaat totaal verloren.

Trouwens iemand die samenwerkt met Jürgen en meer dan één hersencel heeft gaat zo'n groep toch niet volgen? Lmao.
Maar wat er stond is wel dit:

Ook de Facebookgroep ‘Als 1 achter Jürgen’, die gisteravond 45.200 leden telde, wordt in de gaten gehouden door de inlichtingendiensten. In eerste instantie wordt nagegaan of er in de steungroep ook personen zitten die op één van de veiligheidsdepartementen werken en hun steun betuigen aan de voortvluchtige militair.
In de gaten houden lijkt mij ook niet in conflict met het vermoeden van onschuld, maar daar kan iemand met een rechten-achtergrond misschien meer over zeggen. Ik dacht ook dat er heel wat mensen "gekend zijn" bij de staatsveiligheid door op één of andere manifestatie aandacht te trekken.

Allezja ik vind het wat overroepen, lijkt mij nu niet echt nieuws dat mensen kunnen meelezen wat in een openbare groep wordt geschreven. Ligt het probleem daar niet meer bij het feit dat mensen denken dat internet (en sociale media vooral) het wilde westen zijn? Als iemand daar nu een of andere steunbetuiging post en het blijkt dat die eigenlijk als job heeft om Conings op te sporen is dat wel merkwaardig.

Waar trek je de grens, en in welke functies is lid zijn van een groep of het liken/volgen van een pagina 'strafbaar'? Kan een agent uit zijn functie ontzet worden omdat hij een pagina liket of lid is van een groep Ultra's die 'ACAB' hoog in het vaandel dragen? Kan een PVDA mandataris gevolgen ondervinden omdat hij lid is van een groep die steun geeft aan een repressief communistisch regime?

Trouwens iemand die samenwerkt met Jürgen en meer dan één hersencel heeft gaat zo'n groep toch überhaupt niet volgen? Lmao.

En op welke manier is het een gevaarlijk precedent om een "openbaar platform" in de gaten te houden. Hoe kan iets wat al veelvuldig toegepast wordt zelfs een precedent zijn? Denk je dat bepaalde fora/groepen/... niet sowieso in de gaten gehouden worden?

Er nu van maken dat "een like" reden genoeg is om bepaalde acties te gaan nemen, is het toch helemaal op flessen trekken? Waar wordt ergens gesproken van acties te nemen enkel en alleen omdat bepaalde personen lid zijn van x of y liken? Het is toch altijd een EN verhaal. Als een rechtstreekse collega van Jurgen in die groep nu zelf posts zou maken met opruiende taal, de geplande terroristische acties openlijk steunt, ... dan mag men daar toch gevolg aan geven?

Voor enkel een like of lid zijn, zonder meer, zal echt niets van komen.

Maar de underdog is nog altijd een extremistische terrorist die naast z'n sancties wegens racisme ook als staatsgevaarlijk werd beschouwd en sterke banden heeft met neonazistische en terroristische groeperingen. Hoe verschilt dat van Mohammed de underdog die z'n bom niet heeft laten ontploffen?

Zo zijn er nochtans veel gevaarlijke precedenten hoor. Zo staat men soms langs de weg om voertuigen te flitsen terwijl ik mij gewoon aan de snelheidsregels houd en niks misdoe. Of houdt men alcoholcontroles terwijl ik enkel water en cola gedronken heb. Ik vind toch dat ik het recht op vermoeden van onschuld heb, zeker als ik niet gedronken heb of niet te snel rijd.

Overdreven reactie? Ja natuurlijk maar ze is al even overdreven als het te veroordelen dat men die facebookgroepen monitort om te zien wat daar allemaal gebeurd.

Laatst bewerkt:
Maar de underdog is nog altijd een extremistische terrorist die naast z'n sancties wegens racisme ook als staatsgevaarlijk werd beschouwd en sterke banden heeft met neonazistische en terroristische groeperingen. Hoe verschilt dat van Mohammed de underdog die z'n bom niet heeft laten ontploffen?
is dat gewoon niet het aard van het beestje? Twee verschillende culturen en rooten voor de eigen cultuur?
Of denk je niet dat mohammed ook verheerlijkt wordt op het internet door medemoslims? De fatima en de redouane van uit de bakkerstraat in oosthuppeldepup zullen ook wel een like geplaatst hebben.
Bekijk beide in hun eigen culturele context en je zal zien dat het zoveel niet verschilt hoor.

Zo zijn er nochtans veel gevaarlijke precedenten hoor. Zo staat men soms langs de weg om voertuigen te flitsen terwijl ik mij gewoon aan de snelheidsregels houd en niks misdoe. Of houdt men alcoholcontroles terwijl ik enkel water en cola gedronken heb. Ik vind toch dat ik het recht op vermoeden van onschuld heb, zeker als ik niet gedronken heb of niet te snel rijd.

Overdreven reactie? Ja natuurlijk maar ze is al even overdrevenom te veroordelen dat men die facebookgroepen monitort om te zien wat daar allemaal gebeurd.
Met monitoren heb ik helemaal geen probleem. Iedereen systematisch in zijn onderbroek zetten bij wijze van spreken wel.

Je zou bijvoorbeeld maar een militair zijn die dat liked omdat hij het spijtig vindt dat hij zijn kleinzoon al maanden niet mag vastpakken. Die mens is misschien niet in staat om een "complexe" redenering te maken dat die underdog eigenlijk niets minder is dan een terrorist. Om hem daarmee een vermoeden van schuld aan te smeren en in extremis misschien een huiszoeking te rechtvaardigen, mwoah.

Allemaal nog hypnotisch natuurlijk maar ik vind dat wel een interessante denkoefening om te zien hoe ver we met zoiets kunnen gaan.

Als een militair niet in staat is om zo'n redenering te maken, dan zit die daar sowieso al niet op zijn plaats mijn inziens.

Met monitoren heb ik helemaal geen probleem. Iedereen systematisch in zijn onderbroek zetten bij wijze van spreken wel.

Je zou bijvoorbeeld maar een militair zijn die dat liked omdat hij het spijtig vindt dat hij zijn kleinzoon al maanden niet mag vastpakken. Die mens is misschien niet in staat om een "complexe" redenering te maken dat die underdog eigenlijk niets minder is dan een terrorist. Om hem daarmee een vermoeden van schuld aan te smeren en in extremis misschien een huiszoeking te rechtvaardigen, mwoah.

Allemaal nog hypnotisch natuurlijk maar ik vind dat wel een interessante denkoefening om te zien hoe ver we met zoiets kunnen gaan.

Denk nu ook niet dat ze bij u gaan komen binnen vallen als je die pagina likete.

Dat zal één van de elementen zijn in complexe dossiers van mensen die staatsgevaarlijk kunnen zijn.

In beide gevallen gaat het om mensen die zich deels kunnen vinden in het motief van de terrorist ,ze voelen zich ook benadeelt of uitgesloten door de maatschappij/gezagvoerders

is dat gewoon niet het aard van het beestje? Twee verschillende culturen en rooten voor de eigen cultuur?
Of denk je niet dat mohammed ook verheerlijkt wordt op het internet door medemoslims? De fatima en de redouane van uit de bakkerstraat in oosthuppeldepup zullen ook wel een like geplaatst hebben.
Bekijk beide in hun eigen culturele context en je zal zien dat het zoveel niet verschilt hoor.
Dat denk ik natuurlijk wel. Maar ik vind het straf dat Pseudo hier zonder blikken of blozen komt zeggen dat het rooten is voor de underdog, terwijl je in het geval van Mohammed de underdog alleen maar onbegrip leest over waarom het gebeurt, over dat hij dan maar naar z'n eigen land terug moet, over dat àlle moslims niet luidkeels dat afkeuren. Sterker nog, het niet afkeuren ervan wordt als bewijs gebruikt dat "de islam" een gevaarlijke ideologie is, dat een gematigde islam niet echt bestaat, en dat alle gelovige moslims diep in hun hart eigenlijk willen dat ongelovigen gedood worden. Letterlijk.

Maar als hier een heel gelijkaardige terrorist een ander het zwijgen wil opleggen, wordt dat òòk niet afgekeurd door zijn "achterban", in dit geval extreemrechts. Sterker, het wordt goedgekeurd en geliket, en geminimaliseerd. Want dan is het de underdog, en maar normaal.

Terug
Bovenaan