Virusgekte: van online haat tot terrorisme

Heeft vld zich al geëxecuteerd voor hun recente debacle?
Nee, die vrouw mag zelfs haar wedde nog houden en haar onschendbaarheid.
SPA heeft zich zover ik nog weet zich nooit geëxecuteerd voor Vandenbroucke.
ze geven ‘m x aantal jaren later nog een ministerpost cadeau zonder verkozen te zijn.
zo betrouwbaar is uw regering
Geëxcuseerd samson

Ik kan me trouwens niet herinneren dat ze indertijd met zo'n machtsontplooiing gezocht hebben naar Abdeslam die in Molenbeek ergens verstopt zat nadat hij al een aanslag had gepleegd.
Dit volledig ter zijde.

Jawel, maar veel discreter en zo hoort het ook. Hier is Van Ranst gewoon olie op het vuur aan het gooien.

Ik raad trouwens iedereen eens aan om het filmpje van Hoeyberghs te bekijken over Van Ranst. Te vinden op één of ander wappiekanaal. Daar is perfect te zien hoe iemand met een hogere opleiding aan het afgeleiden is van een "gematigd" rechts naar een -walgelijk- extremistisch individu.

Edit:

Laatst bewerkt:
Ik raad trouwens iedereen eens aan om het filmpje van Hoeyberghs te bekijken over Van Ranst. Te vinden op één of ander wappiekanaal. Daar is perfect te zien hoe iemand met een hogere opleiding aan het afgeleiden is van een gematigd rechts naar een extremistisch individu.
Is dien kerel wel aan het afglijden? Dien heeft toch altijd zo een frank bakkes gehad, daarvoor maakten ze er een show rond om mee te beginnen. Ik denk dat dien gewoon goed weet dat zijn polariserende taal op veel bijval kan rekenen.

Is dien kerel wel aan het afglijden? Dien heeft toch altijd zo een frank bakkes gehad, daarvoor maakten ze er een show rond om mee te beginnen. Ik denk dat dien gewoon goed weet dat zijn polariserende taal op veel bijval kan rekenen.
Die vent had in de tijd nog wel wat entertainment waarde in die ‘praatshow’ met Goedele Liekens. Maar nu is die idd echt te ver weg om nog iets of wat geloofwaardigheid te hebben.
Ik snap niet dat er nog vrouwen zich laten onderhanden nemen door zo een zot

Ik raad trouwens iedereen eens aan om het filmpje van Hoeyberghs te bekijken over Van Ranst. Te vinden op één of ander wappiekanaal. Daar is perfect te zien hoe iemand met een hogere opleiding aan het afgeleiden is van een gematigd rechts naar een extremistisch individu.

Edit:
Je wordt boos als ik zeg dat je Van Ranst deels verantwoordelijk houdt voor deze situatie maar de helft van uw posts in deze thread draaien wel rond het culpabiliseren van Van Ranst. Ik ga het dus blijven herhalen, Van Ranst is niet verantwoordelijk voor de labiele toestand van een figuur zoals Jeff Hoeyberghs. Net zoals vrouwen "ze willen wel geld maar doen hun benen niet meer open" daar evenmin verantwoordelijk voor zijn.

Je wordt boos als ik zeg dat je Van Ranst deels verantwoordelijk houdt voor deze situatie maar de helft van uw posts in deze thread draaien wel rond het culpabiliseren van Van Ranst. Ik ga het dus blijven herhalen, Van Ranst is niet verantwoordelijk voor de labiele toestand van een figuur zoals Jeff Hoeyberghs. Net zoals vrouwen "ze willen wel geld maar doen hun benen niet meer open" daar evenmin verantwoordelijk voor zijn.

't Is wel Van Ranst die non-stop als een klein kind reageert op die clowns. Het lijkt me logisch dat ze na bepaalde tijd een soort 'cultstatus' hebben. Gewoon negeren en doorgeven aan het gerecht als het te erg wordt.

Edit:
Sorry maar kan je de jeff zijn gezwets uberhaupt langer dan 10 min aanhoren?

Uit die steun concludeer je dat de islam dat over het algemeen goedkeurt. Maar uit desteun die deze extreemrechtse, racistische man, hoogstwaarschijnlijk neonazi, met banden die aansturen op een rassenoorlog, durf je daarover hetzelfde te zeggen over deze steun? En dat de Vlaming dat gedachtegoed ook zou goedkeuren? Ik niet, maar jij vindt het duidelijk niet zo gek dat iemand met dat gedachtegoed veel steun krijgt.

Omdat je het veiligheidshalve moet blijven herhalen: ik steun geen extreem-rechts gedachtegoed, en keur geen enkele doodsbedreiging en al helemaal geen handelen daarnaar goed en hoop dat ze Jürgen Conings vatten.

"De Vlaming" is iets anders als "de moslim" of "de islam". Je wordt als Vlaming geboren in een bevolkingsgroep, zelfs als je verhuist zal je qua afkomst een Vlaming blijven qua afkomst. Er is ook niet zoiets als één Vlaamse ideologie of gemeenschappelijk gedachtengoed, laat staan een heilige schrift die voorschrijft wat een Vlaming moet denken, [insert grap over Ben Weyt's zijn canon hier].

Religie is daarentegen een keuze, één die wel gebonden is aan een heilige schrift en zowel jij als ik weten dat er duidelijk passages in de Koran staan die het geweld van de jihadisten niet alleen goedkeuren, maar er zelfs toe oproepen. Religie is een keuze waarbij je in onze samenleving wél de keuze hebt of je tot die groep wilt blijven behoren of niet. Gematigde moslims zullen de Koran echter zelden afzweren, ook niet deels, ... dus door de expliciete steun van "gematigde" moslims kan fundamentalisme en extremisme door die religie inderdaad blijven bestaan.

Zet daartegenover de steun van Vlamingen voor Jürgen Conings: ik heb alvast weinig Vlamingen gelezen die een moordpartij op hem Marc Van Ranst zouden goedkeuren, zij die dat wél doen mag je gerust bestempelen als: walgelijk, anti-democratisch, etc.
Daarnaast zie ik ook heel wat mensen die hem als slachtoffer zien: onvoldoende psychologische begeleiding van het leger, begrip voor coronamoeheid, frustratie jegens onze loser-coalitie van een regering... kort samengevat: allemaal misplaatst. Zelfs al begrijp je waarom een projectiel losgeslagen is, dan nog moet je het stoppen.
Maar in beide gevallen: "de Vlaming" is in deze niet echt van toepassing op hetzelfde niveau als "de islam".

Finaal heb je natuurlijk opportunistische huichelaars zoals Egbert Lachaert die denken dat ze er goed aan doen door dit in de schoenen van Vlaams-Belang te schuiven. Mocht daar een goede reden toe zijn, zou dat alvast "logischer" kunnen zijn: politieke partijen delen immers wél een vastgelegd gedachtengoed: een partijprogramma én ik vind zelfs dat de daden van medeleden afstralen op de rest van de partij.
Alleen moet je dan toch alweer vaststellen dat nergens in het Vlaams-Belang partijprogramma iets staat dat dit goedkeurt en dat Jürgen Cönings helemaal geen VB lid was. Zelfs al mocht dit wél zo zijn: tot nader order is het Vlaams Belang, ondanks de peilingsresultaten, niet dé Vlaming. Uiteraard zullen neo-nazi's en andere extreemrechtse uitwassen van onze samenleving eerder op Vlaams Belang stemmen dan op Groen. Maar in hun ogen zal het VB nog "soft" zijn.
Sympathisanten voor de terroristen van Hamas zullen ook liever op Groen/Ecolo stemmen omdat die hun voorzitters pleiten voor sancties tegen Israël of strijdliederen van Hamas op IG delen én hoofddoeken willen toelaten in neutrale overheidsdiensten. Dat betekent daarom nog niet dat Groen/Ecolo zelf een terreurbeweging is.

Laatst bewerkt:
Maar dat Wikipedia artikel bevestigd toch eigenlijk net wat TooChé aanhaalt:

Ik moet eens leren wat korter te pennen, maar samengevat: Operation Vigilant: 180 militairen om nieuwe doelwitten in Brussel te beschermen na aanslagen in Parijs, 1800 na aanslagen in Brussel zelf. Dit uit vrees voor aanslagen op vele potentiële doelwitten, door een onbekend aantal daders maar sowieso > 1, nadat er al > 130 doden gevallen zijn. Operation Vigilant was géén manhunt op Salah Abdeslam hé.

Dat je 6 km² grootstedelijk gebied uitkammen niet kan afzetten tegen 127 km² bos, is een andere discussie misschien, maar finaal zien mensen wél een inzet van 400 militairen voor één doelwit te beschermen tegen één (potentiële) moordenaar/terrorist, met zelfs hulp van buitenlandse strijdkrachten. Ik begrijp best waarom mensen vraagtekens plaatsen bij deze proporties, zeker na de afgang van 0.0 resultaat.

Men had Marc Van Ranst gerust in een safehouse kunnen steken tot Jürgen Conings onvermijdelijk ergens terug opduikt - ik pleit schuldig dat ik de bittere ironie van hem eindelijk op verplicht thuiswerk te zien best wel apprecieer, al wens ik hem de dood uiteraard niet toe - of hem zelfs jarenlang politiebewaking kunnen geven: net zoals een Geert Wilders dat ook krijgt in Nederland. Verdient hij die last dan wél? Ook niet, in een ideale wereld mag iedereen élke vorm van onzin spuien op het internet (zeker zolang anderen dat niet verplicht moeten lezen), maar we leven niet in een ideale wereld.

Niet aangepast taalgebruik
Onze politici kunnen de voorbije maande
wel een mooi parcours voorleggen

- De zaak Shimane (mod edit)
- De zaak Jürgen Conings

Allebei toch 100 procent de verantwoordelijkheid van de politiek.

Laatst bewerkt door een moderator:
Waw, JC heeft Katastroof uit elkaar gespeeld:

Maar dat Wikipedia artikel bevestigd toch eigenlijk net wat TooChé aanhaalt:

Ik moet eens leren wat korter te pennen, maar samengevat: Operation Vigilant: 180 militairen om nieuwe doelwitten in Brussel te beschermen na aanslagen in Parijs, 1800 na aanslagen in Brussel zelf. Dit uit vrees voor aanslagen op vele potentiële doelwitten, door een onbekend aantal daders maar sowieso > 1, nadat er al > 130 doden gevallen zijn. Operation Vigilant was géén manhunt op Salah Abdeslam hé.

Dat je 6 km² grootstedelijk gebied uitkammen niet kan afzetten tegen 127 km² bos, is een andere discussie misschien, maar finaal zien mensen wél een inzet van 400 militairen voor één doelwit te beschermen tegen één (potentiële) moordenaar/terrorist, met zelfs hulp van buitenlandse strijdkrachten. Ik begrijp best waarom mensen vraagtekens plaatsen bij deze proporties, zeker na de afgang van 0.0 resultaat.

Men had Marc Van Ranst gerust in een safehouse kunnen steken tot Jürgen Conings onvermijdelijk ergens terug opduikt - ik pleit schuldig dat ik de bittere ironie van hem eindelijk op verplicht thuiswerk te zien best wel apprecieer, al wens ik hem de dood uiteraard niet toe - of hem zelfs jarenlang politiebewaking kunnen geven: net zoals een Geert Wilders dat ook krijgt in Nederland. Verdient hij die last dan wél? Ook niet, in een ideale wereld mag iedereen élke vorm van onzin spuien op het internet (zeker zolang anderen dat niet verplicht moeten lezen), maar we leven niet in een ideale wereld.
En wat zou gezegd worden als ze alleen Van Ranst bescherming gaven en Jürgen ergens anders zijn slag slaat? Want eigenlijk lijkt het erop dat nooit goed gedaan kan worden.

Terug
Bovenaan