Vooruit, eerst ging je wegblijven uit de topic, dan reageer je dat het best allemaal on-topic moet blijven in een reply die eigenlijk helemaal niet on-topic is. Maar goed, er zit echt geen kwade wil in mijn berichten dus ik reageer even.
Ter verdediging wil ik wel even zeggen dat de re-quote niet slaat op de doodsbedreigingen maar op het feit dat hij de polarisatie aanwakkert en vaak de shit rond hem zelf creëert. Zoals ik dat blijkbaar dus volgens jou doe. Geen idee waarom je daar weer doodsbedreigingen moet bijtrekken. Ik heb bewust de rest van uw comment weggelaten. Héél straf dat je zelf over spinning begint eigenlijk. Ik sluit me trouwens aan bij @Avondland hierboven om toch on-topic te blijven.
Zoals anderen al hebben gezegd: je stuurt wel heel vaak een ballon de lucht in zonder veel nuancering of randinfo, waarop dan wordt gereageerd en dan gaat het van 'persoonlijke aanvallen' en 'verkeerd begrepen'. Dan wel enkel door mensen 'met dezelfde gedachtengang', dat zeg je er dan ook maar bij. Alsof het een soort van 'complot' is tegen jou of alsof een bepaalde groep mensen jou of jouw mening gewoon niet kan verdragen.
Je kan dan, als men je echt verkeerd begrijpt, in een slachtofferrol kruipen en klagen over de mond snoeren, of je kan eens nadenken: 'hoe komen mijn posts over op mensen die mij niet kennen en enkel mijn woorden en reacties kunnen lezen?'
Voorts reageer je met enkel een Harry Potter referentie (wat dus al sowieso het hele 'laten we genuanceerd blijven en als volwassenen een discussie voeren' op losse wieltjes zet) op een toch wel serieus topic en ben je verontwaardigd als daar reactie op komt. Verwacht jij dat mensen uit enkel het quoten van een bijnaam uit een film 100% gaan begrijpen wat je bedoelt? Nogal gemakkelijk om korte blurbs te lanceren en dan bij tegenwind te gaan klagen over verkeerd begrepen hier en persoonlijk maken daar, nee?
En laten we niet doen alsof je daar niet exact wist wat je deed: door 'hij-die-niet-genoemd-mag-worden' te zeggen impliceer je dat niemand hier het zelfs maar duldt dat er over Van Ranst gepraat wordt, of dat bepaalde meningen of opvattingen die kritisch zijn tegenover MVR hier taboe zijn. Qua sfeerschepping kan dat toch tellen? Je kan deze paragraaf trouwens wegdenken uit mijn reply als ik je verkeerd begrepen heb.
Als de moderation dan zegt dat zulke zaken hier niet horen gaat het opnieuw over verkeerd begrepen worden. Zelfs over 'de mond snoeren'. Is dat ook geen sfeerschepping nee? 'De mond gesnoerd door de linkse brigade/de trolls/
insert choice?'
Je plaatst dan deze quote, die slaat op Van Ranst en zijn gedoen op social media:
Fighting with internet trolls is like wrestling a pig. You get dirty and the pig likes it.
Ik ben het daar mee akkoord hoor. Opnieuw: ik moet persoonlijk niks weten van de persoon Marc Van Ranst. Die quote (en bijhorende andere quotes zoals 'never argue with a moron, they'll drag you down to their level and beat you') gaan echter vooral over het feit dat dergelijke moddergevechten (zoals nu tussen Bracke en MVR) geen winnaars hebben en dat trolls niets liever hebben dan mensen kwaad krijgen en hun tijd verdoen door met opzet zich als dommerik te gedragen. Ik begrijp niet goed wat dat te maken heeft met de discussie in deze thread, waar het toch vooral gaat over de militair die doodsbedreigingen heeft gelanceerd richting MVR. Natuurlijk worden doodsbedreigingen daar dan bij betrokken trouwens, daar wordt de gozer over wie deze thread gaat (deels) voor gezocht.
En opnieuw: als je graag genuanceerde en constructieve discussies en replies hebt op jouw berichten dan kan je misschien best je filmcitaten wat beter uitleggen, of een langer en relevanter citaat gebruiken.
Ik denk ook dat je je die 'shit' quote te veel aantrekt. Die 'shit' slaat niet zozeer op wat ik van jouw posts of standpunten vind, dat is letterlijk gewoon hoe die quote gaat. En ik blijf er bij: het kan goed zijn dat er hier relatief veel mensen (je kan zeggen dat het er weinig zijn, maar er zijn er weinig in deze thread die hun standpunten zo vaak moeten verduidelijken of nuanceren als jij) je gewoon fout begrijpen, maar dan nog is het aan jou om je beter uit te drukken. Als je je dan beperkt tot oneliners uit een film dan moet je vind ik ook niet komen klagen dat men niet snapt wat je wilt bedoelen.
Ik kan er weinig aan veranderen dat ik in geen hok zit én niet moet weten van een wetenschapper met sterallures. Blijkbaar heb ik met het vinden dat De Morgen een beetje links is wel de spreekwoordelijke can of worms opengetrokken. Mijn excuses als ik daarmee op tenen heb getrapt en aan sfeerschepping heb gedaan.
Je mag dat vinden, maar als je dat dan post in een thread waarin het op het moment toch vooral gaat over de polarisatie en de steeds groter wordende kloof tussen rechts en links met dan nog bijbehorend een sausje met componenten als 'dit is toch opmerkelijk' (wat kan worden bekeken als 'dit is
te toevallig' alsof de journalist met opzet nu 'gebruik maakt' van de doodsbedreigingen die ze krijgt) en 'sfeerscheppen' dan ga je natuurlijk reacties krijgen, omdat het lijkt alsof je die krant/die journalist er van beschuldigt dat ze mee op de kar springen van deze gebeurtenissen om rechts nog wat te demoniseren. Als je dan toch zo neutraal bent en niet in een hokje zit dan is de politieke strekking van die krant of journalist trouwens toch absoluut niet relevant? Waarom zet je dat dan bij in je post?
Al dit om te zeggen: mij best hoor dat je verkeerd begrepen wordt en dat je het allemaal zo niet bedoelt. Wat ik gewoon wil(de) zeggen is dat, als er zo veel mensen jouw posts verkeerd begrijpen, je best eens kan nadenken over hoe je overkomt.
En nog snel een edit: dit is inderdaad niet on topic, dus ik ga het hier bij laten. Ik probeer je gewoon duidelijk te maken hoe sommige posts overkomen (ook al bedoel je ze misschien niet zo) en meer kan daar ook niet over gezegd worden. Als je echt volledig verkeerd begrepen wordt kan ik enkel maar aanraden om eens over je post history te gaan, en als je eigenlijk stiekem niet verkeerd begrepen wordt en gewoon wil dwars doen voor de fun of it (het kan alletwee; ik ken jou niet) dan heeft het ook geen nut om hierover te blijven doorbomen. Iets van pigs en dirt.