Virusgekte: van online haat tot terrorisme

Wie trouwens eens zin heeft om echte nutcases en aluhoedjes aan het werk te zien:

Ik dacht oprecht dat dat vroeger een bescheiden forum was met inhoudsvolle posts.

Ah een van m'n eerste fora. Heb ik toch een jaar of rond gehangen in m'n jongere jaren. The joy 😬😅

Wie trouwens eens zin heeft om echte nutcases en aluhoedjes aan het werk te zien:

Ik dacht oprecht dat dat vroeger een bescheiden forum was met inhoudsvolle posts.
Ik ben daar jaren geleden lid van geworden, toen ik dacht dat het mijn roeping was om de evolutietheorie te verdedigen tegen allerlei gekken die daarop zaten. In die tijd waren op de politieke deelfora inderdaad een aantal posters die op een propere manier, goed beargumenteerde discussies hielden. Maar die tijd is al lang voorbij. Het is vervallen tot een toxische plek vol complotdenkers, extremisten en nog van dat moois. Er zijn nog een paar leden die interessante dingen posten op vlak van bv. technologie. Maar zelf deelnemen aan discussies doe ik nog amper. Want er is echt geen lol aan daar.

Samenvatting aub, want enkel voor leden
Het bericht werd opgemerkt door VRT NWS, waarna het op sociale media hoon en verontwaardiging regende. Marc Van Ranst is – zo klonk het bij sommigen – een stoker en een aandachtszoeker, een publiek figuur die het niet kan laten om de kleine man te jennen. Het is intussen een vertrouwd patroon: als Van Ranst spreekt, piekt de bloeddruk van menig Vlaming. Dat was al voor de coronacrisis zo.

(...)

Van Ranst zelf lijkt er enigszins laconiek onder te blijven. “Bij alle grote rampen in de geschiedenis zie je hetzelfde fenomeen: ze pikken er één zondebok uit, en bij deze pandemie ben ik dat.”

Het scenario van de nieuwe Mission Impossible

Ik ben totaal niet pro Jurgen Conings, maar desalniettemin vind ik het zot dat hij nog steeds niet gevonden is.
Daar heb je toch bepaalde skills voor nodig lijkt me (m.a.w. de doorsnee burger zou dat niet kunnen)... met de aanname dat hij niet gewoon bij een vertrouweling logeert (maar men heeft ook al huiszoekingen gedaan bij kennissen van hem).

Dadelijk ga je nog zeggen dat Maggie De Block -geen viroloog- goed werk geleverd heeft. Mja, ik stel voor dat we dan naar een ander topic gaan.

De hele corona-aanpak was één grote clusterfuck en thank dear god voor onze goede ziekenhuizen anders hadden we vorig jaar wat meegemaakt.

Allez, dat is niet dankzij of ondanks Marc Van Ranst; die heb ik eigenlijk niet veel relevant weten zeggen of doen maar dat is mijn mening.

+ de hoerenchance dat Italië eerst aan de beurt was, waardoor we misschien een week of 2 meer tijd hadden om in te grijpen

Ik ben daar jaren geleden lid van geworden, toen ik dacht dat het mijn roeping was om de evolutietheorie te verdedigen tegen allerlei gekken die daarop zaten. In die tijd waren op de politieke deelfora inderdaad een aantal posters die op een propere manier, goed beargumenteerde discussies hielden. Maar die tijd is al lang voorbij. Het is vervallen tot een toxische plek vol complotdenkers, extremisten en nog van dat moois. Er zijn nog een paar leden die interessante dingen posten op vlak van bv. technologie. Maar zelf deelnemen aan discussies doe ik nog amper. Want er is echt geen lol aan daar.
Ik heb ook een tijdje op zo'n forum gepost, ging om een games forum met ook een politiek subforum. Er was geen moderatie en tussen de weinige normale posts zag je daar de meest waanzinnige zaken passeren. En omdat het nieuws altijd uit een bepaalde invalshoek wordt gepost (in dit geval rechtse sites genre Breitbart en social media persoonlijkheden zoals een Alex Jones, Jordan Peterson of Milo Yiannapoulos) ga je er na verloop van tijd zelf in geloven. Dat zijn plekken waar mensen zeer gemakkelijk kunnen radicaliseren, zeker jongeren die nog zoekende zijn.

Ik heb ook een tijdje op zo'n forum gepost, ging om een games forum met ook een politiek subforum. Er was geen moderatie en tussen de weinige normale posts zag je daar de meest waanzinnige zaken passeren. En omdat het nieuws altijd uit een bepaalde invalshoek wordt gepost (in dit geval rechtse sites genre Breitbart en social media persoonlijkheden zoals een Alex Jones, Jordan Peterson of Milo Yiannapoulos) ga je er na verloop van tijd zelf in geloven. Dat zijn plekken waar mensen zeer gemakkelijk kunnen radicaliseren, zeker jongeren die nog zoekende zijn.
Hebben we daar eigenlijk al een topic over want volgens mij is dat drieledig.
  1. Sensationalisering van de media
  2. Politieke ontevredenheid (belastingsdruk, fraude, immigratie, straffeloosheid)
  3. Opkomst van sociale media en bijgevolg censuur -> anonimiteit
Laten we het de grote kweekvijver van polarisatie en aluhoedjes noemen.

Hoe lang gaat het duren voordat de eerst posts passeren waarbij Vandenbroucke verweten wordt de bagger van MVR te steunen?
(Ik bedoel niet op het forum trouwens, ik doel op sociale media/twitter/...)

Hoe lang gaat het duren voordat de eerst posts passeren waarbij Vandenbroucke verweten wordt de bagger van MVR te steunen?
Ik zie MVR nog de slijtnagel zijn van deze regering.

Ik zie MVR nog de slijtnagel zijn van deze regering.
Links steunt links, daar moeten we niet heel verwonderd over zijn. Vandenbroucke is trouwens nog niet eens verkozen... ironisch.

Ministers hoeven dan ook niet verkozen zijn in het parlement
No shit sherlock, maar hij zetelt ook nog eens in een regering dat een samenraapsel is van een heleboel versnipperde partijen.

Ik vind het eerder vreemd dat de NVA zo afwezig is in de media. Mij lijkt dit de ideale kans om eens wat stemmers van het VB te winnen.

Laatst bewerkt:
No shit sherlock, maar hij spreekt wel in naam van de politiek die al een samenraapsel is van een heleboel versnipperde partijen.

Ik vind het eerder vreemd dat de NVA zo afwezig is in de media. Mij lijkt dit de ideale kans om eens wat stemmers van het VB te winnen.
Als minister spreek je toch altijd in naam van de regering. Hij kan moeilijk voor de oppositie spreken.

en wat betreft de NVA:

“Never wrestle with pigs. You both get dirty and the pig likes it.”​

Als minister spreek je toch altijd in naam van de regering. Hij kan moeilijk voor de oppositie spreken.

en wat betreft de NVA:

“Never wrestle with pigs. You both get dirty and the pig likes it.”​

Volgens mij is dit een persoonlijk standpunt en niet die van de voltallige regering.
Staat in schril contrast met de vrij duidelijke "preek" van coronacommissaris Pedro Facon.

Dus in het kort: inbinden of ophoepelen want hij is echt wel teruggefloten nu.

Links steunt links, daar moeten we niet heel verwonderd over zijn. Vandenbroucke is trouwens nog niet eens verkozen... ironisch.
Verwonderd ben ik niet, zeker aangezien ik het al zeg voordat er iets van gepasseerd is. Ik verwacht het dus inderdaad. Lijkt me het tegenovergestelde. ;)

Laatst bewerkt:

(Ik bedoel niet op het forum trouwens, ik doel op sociale media/twitter/...)
Typisch politiek. Van zoiets krijg ik echt stenen kloten.

Facon, toch een man met een hoge functie binnen de overheid, gaf gisteren een mooie genuanceerde uiteenzetting die alles dekte, het onderscheid in rol aanduidde en de gevolgen van het vervagen van dat onderscheid voor iedereen. Maar politieker Vandenbroucke doet dan toch weer zijn best om die nuance te ondermijnen of, sterker nog, ze zelfs niet eens te maken hier. Zo frustrerend, zeker omdat het mij lijkt dat dit bewust is in plaats van door oogkleppen op te hebben. "het formuleren van zeer onprettige adviezen" als gebrekkige reden ziet zelfs een blinde met oogkleppen na de voorbije week dat daar een groot stuk ontbreekt.

Niet de eerste keer dat we dat zien van het beleid gedurende deze crisis natuurlijk . Deze keer waart ge weer ook beter weggelopen van de vragen met een smoesje, Frank.

Terug
Bovenaan