Volleybal

Dit Italië is wereldklasse. Masterclass in block-defense om dan op noodballen nog te kunnen uithalen.

In deze Dragons zit toekomst. Ik hoop dat er in de toekomst nog wat lengte bijkomt aan de pas, maar dat gaat dan weer niet met het niveau van D'Hulst zijn.

Damn. Wat een uitslagen. Halve finale Bulgarije vs Tsjechië ipv Iran/Servië vs VS/Slovenië.
Enerzijds heruitgave van de vorige finale, en de finale van de Nation's League, arguably de twee beste teams van het moment, en anderzijds dan twee relatieve nobody's. Wel knap voor hun dat ze zover geraakt zijn natuurlijk, geen afbreuk aan hun prestaties.

Hoe komt het eigenlijk dat we opnieuw tegen Italië moesten spelen terwijl we daar in groepsfase ook moesten tegen spelen. In bvb voetbal is dat op een WK niet aan de orde

Hoe komt het eigenlijk dat we opnieuw tegen Italië moesten spelen terwijl we daar in groepsfase ook moesten tegen spelen. In bvb voetbal is dat op een WK niet aan de orde

Volgens wat ik online lees, is dat een andere manier van organisatie met de gedachte om het meer fair te houden door te vermijden dat de sterke teams snel tegen elkaar moeten in de eerste KO-rondes. Voorbeeld daarvan zijn de laatste WK's/EK's (voetbal) waar je soms heel ongebalanceerde tabelhelften hebt omdat sommige grote landen zich laten verrassen hebben in de groepsrondes en daardoor disproportioneel veel zwaargewichten aan één kant zitten.
Het nadeel van dit systeem is inderdaad een sterk verhoogde kans op rematches in de kwartfinale.

Volgens wat ik online lees, is dat een andere manier van organisatie met de gedachte om het meer fair te houden door te vermijden dat de sterke teams snel tegen elkaar moeten in de eerste KO-rondes. Voorbeeld daarvan zijn de laatste WK's/EK's (voetbal) waar je soms heel ongebalanceerde tabelhelften hebt omdat sommige grote landen zich laten verrassen hebben in de groepsrondes en daardoor disproportioneel veel zwaargewichten aan één kant zitten.
Het nadeel van dit systeem is inderdaad een sterk verhoogde kans op rematches in de kwartfinale.
maw ze willen de falende sterke teams voordelen geven? Niet meteen fair in mijn ogen :D

Zoontje is alle interesse in voetbal kwijt, is sinds September naar de volleybal sportschool hier. Elke dag 3 uur volleybal op school.

En elke thuismatch gratis tickets voor de lokale club Trefl Gdańsk, waar we nu dus aan't kijken zijn. Toch gemakkelijk 2000 tot 3000 toeschouwers, niet slecht.

Terug
Bovenaan