Volleybal

Hoe hoger het niveau, hoe meer er mag of door de vingers gekeken wordt. Was vroeger toch zo.
Klopt wel idd, wat imo gewoon belachelijk is.
Ze hebben de regel nu wel aangepast vanaf dit seizoen, maar toetsfouten werden vroeger bij ons dikwijls strenger beoordeeld dan in ereklasse, dat slaat toch werkelijk op niets?

Belgie simpel voorbij Algerije en groepswinnaar.

Opvallend, Brazilie 's nachts 0-3 verloren van Servië en moet nu zelfs vrezen voor kwalificatie voor de volgende ronde, want als Tsjechie 3-0 wint van China hebben ze het vlaggen.

Ook Frankrijk en Argentinië flirten met de uitschakeling na de overwinning van Finland op Zuid Korea. Het enige scenario waarin beide landen doorstoten, is (dénk ik, als ik de regels goed gelezen heb?) als Frankrijk 3-2 wint van Argentinië. Interessante match dus om 12h, want Belgie moet tegen Argentinië/Frankrijk of Finland.

Klopt wel idd, wat imo gewoon belachelijk is.
Ze hebben de regel nu wel aangepast vanaf dit seizoen, maar toetsfouten werden vroeger bij ons dikwijls strenger beoordeeld dan in ereklasse, dat slaat toch werkelijk op niets?
Zelfs bij de jeugd hoor, als mijn provinciale jeugd zo'n schepbal als Coolman doet wordt die sowieso afgefloten en zal het publiek wel al moord en brand geroepen als ze zo een bal zien. Beetje onnozel, maar is wel zo. Op topniveau wordt eigenlijk weinig afgefloten.

Ik denk dat de stream hier wel een vals beeld geeft over de duur van dat contact. Ik vond het contact eigenlijk niet zo overdreven als jullie hier nu suggereren.

Belgie simpel voorbij Algerije en groepswinnaar.
In de eerste set lagen ze bij België nog te slapen en stonden ze lange tijd zelfs op achterstand, je mag een tegenstander nooit onderschatten he. Maar ja, eens de machine begon te draaien had Algerije geen verhaal meer.

Dit was eigenlijk de slechtste match van de Belgen maar goed, alleen de winst telde. Job done.

Frankrijk uitgeschakeld, wat een match zeg.

Belgie tegen Finland in de volgende ronde, toch een vrij haalbare kaart als je ook tegen Argentinië of Frankrijk had kunnen uitkomen.

De scheids heeft zich al een paar keer laten gelden.

Gelukkig hebben de Dragons de vliegende start van de Finnen wat kunnen temperen. Ze gaan er hun handen vol mee hebben. Hopelijk ligt het geluk wat aan hen kant.

We spelen echt zo weinig onze middens aan dit tornooi. Toch opvallend. Die Jokela mag daar ook een hele set tegen een 1-blok bingo spelen.

Gelukkig sleept de kapitein ons erdoor in deze eerste set. Hopelijk nu gewoon doorzetten.

Polen vs Turkije en Italie vs Belgie, ik hoop op een halve finale Polen - Belgie :cheer:
Top-8 was het doel. Alles wat nu komt is bonus en vooral: Ze hoeven geen schrik te hebben van Italië.
3-0 verlies of 0-3 winst? ... Gewoon zonder stress all in gaan en dan zien waar het schip strand hé.

Maar ik hoop ook op Polen - Belgie :tongue:

Beetje voorlopend op de feite, maar klopt het dat als wij winnen we opnieuw tegen Italië moeten? Lijkt mij toch een raar systeem niet?
Ik ging hier net hetzelfde komen posten! Heel vreemd vind ik dit, meestal (ik denk aan kampioenschappen voetbal, hockey, basketbal) worden de brackets toch zo verdeeld dat je pas in de finale elkaar opnieuw kan tegenkomen?

We spelen echt zo weinig onze middens aan dit tornooi. Toch opvallend. Die Jokela mag daar ook een hele set tegen een 1-blok bingo spelen.

Gelukkig sleept de kapitein ons erdoor in deze eerste set. Hopelijk nu gewoon doorzetten.
Ik vond het toch opvallend dat die de momenten dat ik keek meer aangespeeld werden dan die bij de tegenstanders. Anderzijds, als Reggers of Deroo op dit niveau speelt zou je dom zijn te veel voor het midden te gaan. Je bent zelf middenman vermoed ik. :D

Ik vond het toch opvallend dat die de momenten dat ik keek meer aangespeeld werden dan die bij de tegenstanders. Anderzijds, als Reggers of Deroo op dit niveau speelt zou je dom zijn te veel voor het midden te gaan. Je bent zelf middenman vermoed ik. :D
Helemaal niet 😛 :cool:

Coolman stond nu wel tegen de langste van het ganse pak. Plus om het midden aan te spelen moet de receptie al redelijk perfect komen. Voordeel is wel dat eens de tegenstander de blokopties aanpast, het midden meer kansen krijgt.

Had wel wat medelijden met D'Heer, een misser in de aanval en meteen vervangen door Fafchamps. Die het wel goed deed, voor wat ik heb kunnen zien met mijn vier-jarige die hier rond liep.

*Middens worden gewoon altijd te weinig aangespeeld. 🤷🏻‍♀️😉

Terug
Bovenaan