Ineos wat pech

Narvaez dus al ziek / turner uitgevallen toch 2 belangrijke namen. (Ik heb al veel gejinxed dit openingsweekend

)
Maar daar gaat het niet om. De Buyst is ook gewoon uitgevallen. Hier werd geopperd dat De Lie deze koers had gewonnen als hij in een andere ploeg reed vandaag. Ik vind dat heel goedkoop aangezien Jumbo hier letterlijk elk ander team compleet heeft weggereden. EF komt er in de breedte (na Jumbo) eigenlijk nog het beste uit, maar die kregen samen met Tiller en FDJ dat gat na de Muur en Bosberg ook helemaal niet meer dicht terwijl ze vol doorreden. Zet daar 2 of 3 Lotto's bij en die krijgen dat gat nog niet dicht. Had de Lie vandaag in een ander team gereden, was die dus nog altijd max. 2e. Springt die mee met Van Baarle rijdt die laatste nooit meer door, wacht hij is Van Baarle vliegen. Mensen onderschatten precies nog altijd hoe sterk Van Baarle is. Zit al 30km op kop en verliest op de muur slechts 10 seconden op de snelsten uit het peloton, zegt genoeg. In die laatste 10km kreeg hij dan nog eens serieus wat hulp van de 10 motoren voor hem. Of hoe sterk Jumbo is in zijn geheel. Daar zitten 5 kopmannen die hier gewoon kunnen winnen hé, 5 man dat top 10 of zelfs top 5 kan rijden in de Ronde van Vlaanderen. Daar komt echt niemand van in de buurt. Heel weinig te doen tegen zo een ploeg.
Op de Bosberg zat DVB
Op Groepje de lie op 12"
Peleton op 25"
Net herbekeken, groepje De Lie zit daar op 19 seconden en peloton al op 35.
Maar ik denk dat op de Berendries de lie al volledig geïsoleerd zat.
Van Moer rijdt naast hem op de top, en Vermeersch zit er dan nog voor. De anderen zaten inderdaad wat te ver, maar uiteindelijk is heel dat peloton dan nog gewoon samen en beginnen ze met 6 aan de Muur, zo wat het meeste van alle teams in het peloton. Het is daar dat het fout loopt. De Lie wordt door Beullens mooi gepiloteerd, maar de rest begint gewoon te ver en dan gaan er een paar renners (Van Avermaet was de eerste blijkbaar) hun fiets parkeren. Gevolg, het hele tweede deel van het peloton te voet. Anders heb je gewoon een groep van 50 man samen na de muur met heel wat Lotto's (en misschien is er dan een kleine kans dat ze Van Baarle terugpakken).
Ik vind het maar raar dat er weer heel wat kritiek op Lotto is (het gelach met Campenaerts is wel meer dan terecht) terwijl ze het tot de Muur zeker niet slecht doen (dat ze met 4 bij de beste 20 de Molenberg boven komen hoor je nergens, daar maken ze wel een tactische fout imo) en ze zijn uiteindelijk ook gewoon tweede worden. Het is een procontinentale ploeg, er zijn hier een paar Belgische WT ploegen die er heel goedkoop vanaf komen imo.