Voorjaar 2024

Moet toch zuur zijn voor Teuns en Wellens lijkt me.
Ook die move van Van Den Berg was vreemd. Nu haal je zelfs geen ereplaats meer.

Ik wou al mijn prono voor de Brabantse beginnen opstellen, maar dat is niet nodig precies 🫣
Het deelnemersveld gaat er wel ieder jaar op achteruit precies. Gouden kansen voor Matthews, Teuns en Cosnefroy morgen.
Michael being Michael vandaag. Wel zot hoe die mannen de Moskesstraat opknallen 😵 pas als ge daar staat te kijken en er wat wielertoeristen passeren voor en na de profs, valt het verschroeiende van de profs u zo hard op.

Michael being Michael vandaag. Wel zot hoe die mannen de Moskesstraat opknallen 😵 pas als ge daar staat te kijken en er wat wielertoeristen passeren voor en na de profs, valt het verschroeiende van de profs u zo hard op.

Het verschil is dan ook immens tussen een prof en een toerist natuurlijk.
Ik was daarnet aan het kijken naar het filmpje van GCN met Lawrence Naesen. Even casual 600w trappen en doen alsof het geen moeite kost. Wetende dat Lawrence Naesen zeker geen topprof was of is…

Zeker bergop is het opvallend hoe veel sneller een prof omhoog rijdt. Zelfs de zogezegde sprinters en de bus rijden vaak nog verdomd hard omhoog.

Ik vrees voor de zaak voor Vingegaard, als ge hoort dat hij van't weekend nog op intensieve lag door inwendige bloedingen en een klaplong en dat zijn operatie moest uitgesteld worden. Hij heeft het ziekenhuis nog altijd niet verlaten blijkbaar.

Zelfs al kan hij de Tour rijden, dat gaat dan toch denk ik niet de Vingegaard van vorig jaar zijn.

Ik vrees voor de zaak voor Vingegaard, als ge hoort dat hij van't weekend nog op intensieve lag door inwendige bloedingen en een klaplong en dat zijn operatie moest uitgesteld worden. Hij heeft het ziekenhuis nog altijd niet verlaten blijkbaar.

Zelfs al kan hij de Tour rijden, dat gaat dan toch denk ik niet de Vingegaard van vorig jaar zijn.

Wetende dat elke dag dat je bedlegerig bent ongeveer 2 weken kost om terug op het oude niveau terug te komen is dat allesbehalve positief.
Ik vrees voor het einde van het seizoen voor hem eerlijk gezegd.

Ja, dat klinkt toch niet echt positief voor Vingegaard.

Allé, misschien meteen een mooie kans voor Evenepoel in de Tour (als hij zelf goed herstelt natuurlijk) met een Vingegaard mogelijk out, een Pogacar die de Giro in de benen heeft en een Roglic die waarschijnlijk zelf nog eens valt :tongue:

Benieuwd naar het programma van Wout dan. Als hij de Tour rijdt, is dat wel geen Vuelta (waarvoor hij ook eerst voorzien was zeker?), want Tour + OS + Vuelta + WK lijkt dan ook wat teveel van het goede.

Misschien dan toch beter een Ronde Van Zwitserland + BK + hoogtestage + OS + Vuelta + WK of zoiets... ?

Als Vingegaard de Tour niet haalt nog meer reden voor Wout om de Tour gewoon te rijden imo, zal veel meer zijn eigen kans kunnen gaan, en vaker een ploeg hebben die voor hem rijdt. Natuurlijk wel niet ideaal voor de OS, maar je kan desnoods een paar dagen eerder uitstappen. Ik verwacht dat wel meer renners dat zullen doen.

Maar valt dan te zien met welke ambitie hij aan de start van de Tour komt, want hij zal haast met niemand moeten houden.

Gaat hij het dan relatief rustig aanpakken en heel gericht ritten uitpikken? Gaat dat voldoende zijn voor de sponsor?

Of Gaat hij er vol tegenaan in de hoop meerdere ritten te kunnen winnen? En gaat hij met zijn kwaliteiten dan toch al niet snel in het groen zitten? En wat dan? Dan is er van vroegtijdig uitstappen geen sprake meer.

Maar valt dan te zien met welke ambitie hij aan de start van de Tour komt, want hij zal haast met niemand moeten houden.

Gaat hij het dan relatief rustig aanpakken en heel gericht ritten uitpikken? Gaat dat voldoende zijn voor de sponsor?

Of Gaat hij er vol tegenaan in de hoop meerdere ritten te kunnen winnen? En gaat hij met zijn kwaliteiten dan toch al niet snel in het groen zitten? En wat dan? Dan is er van vroegtijdig uitstappen geen sprake meer.
Gewoon zoals zijn laatste wedstrijden: vallen :unsure:

Alaphilippe blijkbaar met breuk(je) in kuitbeen zitten rondrijden

Dat is ook dom natuurlijk. Een breuk is een breuk dan moet je gewoon rusten. Dat hij het eerst verzwijgt tegen de ploeg en dat de ploeg hem erna nog gewoon laat starten omdat de pijn niet ondraagelijk is is ook maar vreemd. Nu is niet dat ze volk op overschot hadden voor de klassiekers maar toch. Het zit die jongen de laatste jaren nooit echt mee.

Deze week las ik ergens in een column of een artikel in de krant dat de renners tegenwoordig zeer hoge versnellingen trappen. Kan die snelheid in het peloton er dan niet uitgehaald worden door ze vanachter met enkele tanden meer te laten rijden?

Deze week las ik ergens in een column of een artikel in de krant dat de renners tegenwoordig zeer hoge versnellingen trappen. Kan die snelheid in het peloton er dan niet uitgehaald worden door ze vanachter met enkele tanden meer te laten rijden?
Is vooral door voorste tandwielen en je kan daar limiet op leggen
Maar dan straf je de renners die beter presteren aan lage(re) trapfequentie

De juniors rijden 52X14 en daar rijden ze ook soms +45km/h gemiddeld. Dat is niet echt een oplossing. Die grotere versnelling is er vooral om een betere kettinglijn te krijgen.

De juniors rijden 52X14 en daar rijden ze ook soms +45km/h gemiddeld. Dat is niet echt een oplossing. Die grotere versnelling is er vooral om een betere kettinglijn te krijgen.
Het is wel een oplossing voor afdalingen en dat is waar sommige renners ook op doelen. Vroeger reed men daar rustig in in één lijn naar beneden, nu steken sommige ploegen grotere versnellingen zodat ze daar ook weer wat sneller kunnen gaan rijden en anderen onder druk kunnen zetten. Het is vreemd dat je nog altijd kan bijtrappen als je 90km/u naar beneden rijdt.

Overigens die limiet bij de junioren is toch weg? of ja, internationaal toch.

Ik zou dat toch een goede oplossing vinden. Welk nut heeft het van constant zo te vlammen. Heeft die focus op wattages daar iets mee te maken?

Terug
Bovenaan