Voorjaar 2026

De omloop is de laatste jaren toch ook maar een saaie koers geworden.

Veel valpartijen en de spanningen van de eerste voorjaarskoers. Een domme val die er een beetje voor zorgt dat het voor de rest eigenlijk al gedaan was nog voor men er iets aan kon doen (op dan MVDP na die op miraculeuze wijze de val ontwijkt en profiteert). De sterkste heeft vandaag wel overduidelijk gewonnen maar ik ben een beetje teleurgesteld in de rest want het is ofwel hij die er zo ver boven uit steekt of de rest die gewoon veel tekort komt of allebei. Maar het ziet er gewoon niet zo goed uit. Dit patroon herhaalt zich ook wel jaar na jaar. Ik vond het niveau vorig jaar in de omloop ook al niet zo hoog. Het wordt stilaan toch een beetje vernederend voor de rest. Ik weet dat het niet zo makkelijk zal zijn alsof MVDP het doet laat lijken, maar chapeau wel voor hem om dit keer op keer opnieuw te doen.

Je kan proberen met bora-visma-QS
50km lang terug te komen tegen mvdp alleen.

Lukt het niet zitten Vermeersch en van Dijck zolang mogelijk in het wiel in de mate van mogelijk. Wie weet lukt het dan wel om de mee te gaan op de muur.

Lukt het wel sprint je het uit met Meeus - magnier - Brennan

Het is Van Dijke ter info.

In theorie is dat mooi en klopt het ook. Je hoeft geen genie te zijn om te zien dat dit een goeie tactiek is.
Maar je moet het ook kunnen natuurlijk. De uitslag na de top 3 liegt er ook niet om natuurlijk. Er is serieus had ingehakt, velen hebben het asfalt van dichtbij gezien en de weersomstandigheden zullen ook wel gewogen hebben.

Als je Van Dijke dan hoort zeggen dat ie sprakeloos is en dat het zijn beste resultaat in zijn carriere is dan weet je dat die gewoon supercontent is. En Vermeersch zegt ook zelf, ik wou gewoon koersen en mezelf niets kunnen verwijten en dat heeft ie idd gedaan. Veel beter voor hen dan niet rijden en uiteindelijk 23ste en 32ste te worden.

De weersomstandigheden waar echt wel flandrien weer (zelf KBK gereden deze ochtend), veel wind, vettige wegen en regen. Dit hakt er echt wel in als je van het zonnige zuiden komt.

Dan toch geen VDP in Kuurne, vertrekt op stage.

Jammer gezien de hoeveelheid sprinters aan de start die precies een hele ploeg rond zich hebben om het tot een sprint te doen komen, zal het nu heel moeilijk zijn om die te vermijden. Ook al is het wederom meewind in de finale. Ik zie niet echt in welk team het hard wilt maken. Misschien Visma met Laporte als Brennan niet 100% is na vandaag en UAE met Wellens en Vermeersch, maar dat zal niet voldoende zijn vrees ik. Hopelijk geraakt een groepje van een tiental man weg na de heuvelzone en rijden ze samen om toch wat spanning te geven.

Anderzijds is niet meerijden met mvdp ook = tevreden zijn met minder dan een podiumplaats

Ik snap dat Vermeersch en Van Dijke en sommige andere teams daar persoonlijk tevreden mee zijn.

Maar imo moet zeker uae toch alles uit de kas halen om te winnen een 2de plaats in OHN verdwijnt letterlijk in het niks daar.
Jammer gezien de hoeveelheid sprinters aan de start die precies een hele ploeg rond zich hebben om het tot een sprint te doen komen, zal het nu heel moeilijk zijn om die te vermijden. Ook al is het wederom meewind in de finale. Ik zie niet echt in welk team het hard wilt maken. Misschien Visma met Laporte als Brennan niet 100% is na vandaag en UAE met Wellens en Vermeersch, maar dat zal niet voldoende zijn vrees ik. Hopelijk geraakt een groepje van een tiental man weg na de heuvelzone en rijden ze samen om toch wat spanning te geven.

Toch hard genoeg maken dat Milan eraf ligt toch

Ik snap dat Vermeersch en Van Dijke en sommige andere teams daar persoonlijk tevreden mee zijn.

Maar imo moet zeker uae toch alles uit de kas halen om te winnen een 2de plaats in OHN verdwijnt letterlijk in het niks daar.

Toch hard genoeg maken dat Milan eraf ligt toch
Vermeersch was beschermde renner vandaag en Wellens had aangegeven dat ie zijn dag niet had dus hebben ze toch niet veel andere keus als ze willen winnen dan meerijden en hopen dat er een appel uit de kast valt. UAE als ploeg ligt echt niet wakker van de Omloop

Staat gewoon op sporza zo vermeld

Uiteindelijk werd dus beslist om niet te starten in Kuurne. De 31-jarige Nederlander zou op stage vertrekken en laat het tweede luik van het Belgische openingsweekend aan zich voorbijgaan. "Mathieu van der Poel trekt op stage na zijn winst in de Omloop Nieuwsblad. Het is jammer dat we hem niet aan de start krijgen van onze koers, maar het deelnemersveld is voldoende gestoffeerd om er toch weer een spannende wedstrijd van te maken", meldde Peter Debaveye, de koersdirecteur van Kuurne-Brussel-Kuurne, zaterdagavond.

Strade kan echt wel nog eens interessant worden volgende week, ik zie Seixas wel meegaan met Pogi tot aan de Santa Marie!

ik zie Seixas wel meegaan met Pogi tot aan de Santa Marie!

Dus helemaal niet langer dan de anderen? :biglaugh:
Pidcock ging vorig jaar een stuk langer mee he. Seixas geraakt in deze vorm wel verder. Al hoewel, Strade is een apart geval. UAE zorgt er altijd voor dat er eigenlijk nog maar 4 man in hun wiel zit na het stuk afdaling op die strook. De vraag is of Seixas dan in de buurt is.

Dus helemaal niet langer dan de anderen? :biglaugh:
Pidcock ging vorig jaar een stuk langer mee he. Seixas geraakt in deze vorm wel verder. Al hoewel, Strade is een apart geval. UAE zorgt er altijd voor dat er eigenlijk nog maar 4 man in hun wiel zit na het stuk afdaling op die strook. De vraag is of Seixas dan in de buurt is.

Ik bedoelde Santa Catarina uiteraard :wallbash:

Begin versus einde seizoen, tijdens EK en minder lang wel, ma bon toch zotjes

Benieuwd naar PN ook, Ayuso toch ook een meer dan degelijke winter doorgemaakt?

Zoals VDP naar boven rijdt op pure power 😯
We hebben allemaal al zelf eens op de Muur gereden, en dan is dit inderdaad ongelooflijk. Nummer 2 en 3 hadden LAST met naar boven rijden (echt stampen) en Mathieu rijdt daar van in het zadel op zonder verpinken 😂

Op Sporza blijven ze volhouden dat ze gisteren met een singlespeed aan het fietsen waren :lol:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan