Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dus Clásica San Sebastián en Ronde van Polen zijn geen WT-koersen?
Jawel maar jij weet evengoed als iedereen hier dat er, hoewel ze op papier hetzelfde niveau zijn, er nog een serieus verschil tussen: Tirreno, Nice, Dauphiné, Baskenland, Catalonië enerzijds en bv Polen en Benelux anderzijds.
Ik weet niet of er nog updates zijn over het programma van Pogacar, maar die zou dit voorjaar na MSR, ook de RVV en LBL rijden. Maar ik zie
Amstel Gold en Waalse pijl niet vermeld?
Ik heb de indruk dat hij toch in de Waalse Pijl echt wel als favoriet zou starten?
Waalse Pijl is ook maar juist da hé... een woensdagkoers. Belangrijke koers, dat hoor je mij niet zeggen, maar voor iemand met Pogacar zijn palmares moet je 100% voor kwaliteit kiezen. Dan kom je gewoon heel snel uit bij Tour + monumenten aangevuld met wedstrijden die daar bij passen: een Strade die door sommigen reeds als officieus 6de monument wordt gezien, een Tirreno die misschien wel de belangijkste kleine ronde is van het jaar (gedeeld met P-N en Dauphiné misschien).

Het zal toch wel een (kleine) mentale klap zijn. Goede winter gehad, voorbereidingskoersen goed verlopen, waardoor dit toch het eerste doel van het jaar was. Zich nog eens een keer meten met andere toppers.

Pogacar is buiten categorie, maar op het podium had die zeker wel gemikt/gehoopt.

Aan wat het ligt, zal hij hopelijk ondertussen zelf wel weten. Op naar de Waalse koersen nu.

Jawel maar jij weet evengoed als iedereen hier dat er, hoewel ze op papier hetzelfde niveau zijn, er nog een serieus verschil tussen: Tirreno, Nice, Dauphiné, Baskenland, Catalonië enerzijds en bv Polen en Benelux anderzijds.
Tuurlijk is er een niveauverschil maar het zijn en blijven WT koersen 😅

Het zal toch wel een (kleine) mentale klap zijn. Goede winter gehad, voorbereidingskoersen goed verlopen, waardoor dit toch het eerste doel van het jaar was. Zich nog eens een keer meten met andere toppers.

Pogacar is buiten categorie, maar op het podium had die zeker wel gemikt/gehoopt.

Aan wat het ligt, zal hij hopelijk ondertussen zelf wel weten. Op naar de Waalse koersen nu.
Hij komt gewoon nog een procentje te kort. Ik zou -als ik hem was- zoals ik eerder al suggereerde zichzelf inderdaad nog eens testen in de Waalse koersen. LBL winnen dit seizoen, zou de max zijn.

Voor het hooggebergte .. nog een jaartje of twee, drie rustig er naartoe groeien. De meeste renners zijn top vanaf hun 25ste.

Ergens heeft hij wel pech dat er ne zekere Pogacar rondfietst. Hij wordt er altijd mee vergeleken maar qua niveau zit er toch nog een graadje of twee verschil tussen.

Ja, zal een fameuze dreun zijn maar ik schrijf hem nog niet af.. ook niet voor het rondewerk. Denk dat hij meer tijd nodig heeft om verder te ontwikkelen. De druk op zijn schouders doet er ook niet goed aan. Het is en blijft een toptalent dat we mogen koesteren.. op naar de volgende koersen

Ja, zal een fameuze dreun zijn maar ik schrijf hem nog niet af.. ook niet voor het rondewerk. Denk dat hij meer tijd nodig heeft om verder te ontwikkelen. De druk op zijn schouders doet er ook niet goed aan. Het is en blijft een toptalent dat we mogen koesteren.. op naar de volgende koersen
Die druk komt natuurlijk een groot stuk door hemzelf. Zoals ik over een andere renner eerder schreef: eerst de pedalen dan de grote mond

Vanderpoel op de lappen geweest, dag een trainen, blokje van een kwartier aan 470Watt.

Die rug is in orde denk ik :p
't Zou eigenlijk echt waanzinnig zijn moest hij dit voorjaar nog kunnen meedoen voor de prijzen. Coppi e Bartali zijn allemaal ritjes van rond de 160km. DVV is 180km. Bij de RVV komt er nog eens een kleine 100km bij. :unsure: Maar laat ons hopen!

Ik hoop toch dat er meer achter zit dan "niet goed genoeg vandaag". Een ronderenner moet constant kunnen presteren over langere periode en als je grote ambities hebt ben je gebaat met een aura van onoverwinnelijkheid, dat werkt verlammend naar je concurrentie toe. Niemand nam Van Garderen serieus als potentieel tourwinnaar omdat je drie maand op voorhand je huis kon verwedden dat hij minstens één zo'n rotdag zou hebben. Hetzelfde met types als Porte of Pinot die quasi altijd wel eens vallen op een onnozel moment. :tongue:

Maar goed, idd niet afschrijven. Mits een normale voorbereiding zal de Vuelta veel verduidelijken naar de toekomst toe.

Evenepoel heeft veel kwaliteiten, vooral zijn aerodynamisch vermogen is verbluffend. Voor hetzelfde geld is zijn W/kg gewoon onvoldoende. Of kan hij onvoldoende recupereren om een bepaald W/kg aan te houden meerdere dagen op rij.

Nu ik zou er sowieso nog geen te grote conclusies aan verbinden. Naar wat ik begrepen heb zijn de dikke dijen en bijhorende kilo's er vooral in functie van LBL. We zullen wel zien hoe hij er uit ziet eens hij start aan de Vuelta. Kilo's verliezen kan een optie zijn, maar zo werkt het natuurlijk niet altijd :p

Vuelta is natuurlijk voor de meeste klassementsrenners hun 2de keuze/ronde. Dus daar moet het er eigenlijk echt op zijn (podium) anders zie ik de hype wel verdwijnen.

Hij was toch ook gewoon eerlijk in zijn interview. Geen excuses zoeken, gewoon slecht. Heel nederig interview imo, niets grote mond.

Van Aert: (enkele dagen geleden): De groene trui is geen must, de gele trui van Roglic is het belangrijkste.
Graait ie zonet de 3 punten mee in de tussensprint. :laugh:

Netjes verdeeld: VA groen, Roglic geel.

Jij vind dus dat de Contador van 2017 even goed was al die die GTs won? Was inderdaad nog die Giro vergeten dus 9 wat al heel lang is.
Nee, dat schrijf ik ook niet. Je kan toch moeilijk zeggen dat Alberto niet top was voor zijn leeftijd in 2017? Met wat extra chance won die P-N dat jaar.
Op uw 34j vijfde eindigen in de Vuelta is klasse, zeker na gans dat aanvalswerk en dat jaar eindigen bij de top-10 bij de wereld. Dan ben je toch op niveau?

Nee, dat schrijf ik ook niet. Je kan toch moeilijk zeggen dat Alberto niet top was voor zijn leeftijd in 2017? Met wat extra chance won die P-N dat jaar.
Op uw 34j vijfde eindigen in de Vuelta is klasse, zeker na gans dat aanvalswerk en dat jaar eindigen bij de top-10 bij de wereld. Dan ben je toch op niveau?

De vraag was hoe lang kan Pogacar dit niveau aanhouden niet hoelang kan hij een goed renner blijven. Tuurlijk was AC klasse, zelfs op latere leeftijd maar de AC van 2017 was niet die van zijn top.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan