Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
De groep was al op een lijn en een leadout moet versnellen naar de 200m.
Eigenlijk slechte leadout, hij had veel langer moeten wachten (UAE ging nog wel even doorgaan)
Ik vind dat hij al dagen op rij enorm sterk rijdt.. maja.. wat kan die jongen nog wél goeddoen voor sommigen hier en daarbuiten? 🤔🤔

Hij geeft me nochtans gelijk ;)

'Maar misschien maak ik wel de fout door té brutaal te vertrekken'
Dit staat er nochtans ook in "Het enige foutje dat we gemaakt hebben, is dat hij mij net niet volgt wanneer ik op 1 kilometer van de finish aanging."
En dit is wat Alaphillipe zelf zegt "Mijn benen zijn goed, maar misschien mis ik een beetje zelfvertrouwen. Die kleine foutjes moeten er snel uit."

Als hij gewoon bij Remco in het wiel gaat zitten wint hij die sprint, dan moet hij niet langs die man van UAE en zit hij niet in de tang in die bocht. Het is maar hoe je zulke dingen wilt lezen zeker.

;)

Dit staat er nochtans ook in "Het enige foutje dat we gemaakt hebben, is dat hij mij net niet volgt wanneer ik op 1 kilometer van de finish aanging."
En dit is wat Alaphillipe zelf zegt "Mijn benen zijn goed, maar misschien mis ik een beetje zelfvertrouwen. Die kleine foutjes moeten er snel uit."

Als hij gewoon bij Remco in het wiel gaat zitten wint hij die sprint, dan moet hij niet langs die man van UAE en zit hij niet in de tang in die bocht. Het is maar hoe je zulke dingen wilt lezen zeker.

;)
Als Alaphil in het wiel van Remco had gezeten werden ze 1 en 2. Die man van UAE moest eraf en Remco moet effe inhouden om Alaphil terug te laten komen. Als hij daar kan doorrijden hadden ze enkele meters en seconden gepakt volgens mij.

Het was zeker sterk en goed wat hij toont.
Maar vandaag kon iets beter qua aantrek tactiek , het was zeker niet slecht , maar het kon beter qua timing ;)

Sterk rijden en goed rijden is dus niet hetzelfde vraag maar aan pogi ;)

Gisteren toch wel een opvallend moment toen Alaphilippe achterin de groep zat en zich kwaad maakte op de cameraman omdat die naast hem kwam rijden. Hij leek echt niet op zijn gemak te zitten, terwijl het gewoon op een vlak stuk weg was in de laatste 10km. Ben benieuwd of hij top gaat zijn in LBL, vrees er wat voor eigenlijk.

Gisteren toch wel een opvallend moment toen Alaphilippe achterin de groep zat en zich kwaad maakte op de cameraman omdat die naast hem kwam rijden. Hij leek echt niet op zijn gemak te zitten, terwijl het gewoon op een vlak stuk weg was in de laatste 10km. Ben benieuwd of hij top gaat zijn in LBL, vrees er wat voor eigenlijk.

bah slecht is hij niet. En Alaphilippe is iemand die wel beter kan worden na een paar keer keihard met zijn hoofd tegen een figuurlijke muur te knallen. WK stond hij er de voorbije 2 jaar ook plots.

Ik vind dat hij al dagen op rij enorm sterk rijdt.. maja.. wat kan die jongen nog wél goeddoen voor sommigen hier en daarbuiten? 🤔🤔
Tim Declercq rijdt ook altijd sterk.

Ik vind het vooral onaangenaam om steeds te moet vaststellen dat hij het blijkbaar niet in zich heeft om op steilere stukken even door te trekken of en danseuse weg te springen of moeiteloos te kunnen volgen. Tijdens grote rondes zitten er redelijk wat van die beklimmingen in die veel langer en hoger zijn, als hij daar telkens de rol moet passen en tijd verliest zal hij te vaak wegzakken in het klassement.

Ik vind het vooral onaangenaam om steeds te moet vaststellen dat hij het blijkbaar niet in zich heeft om op steilere stukken even door te trekken of en danseuse weg te springen of moeiteloos te kunnen volgen. Tijdens grote rondes zitten er redelijk wat van die beklimmingen in die veel langer en hoger zijn, als hij daar telkens de rol moet passen en tijd verliest zal hij te vaak wegzakken in het klassement.
Werd eerder vermeldt dat Evenepoel iets bonkiger staat nu voor de komende klassiekers (zijn eerste piek, veronderstel ik) en er wat kilo' af zullen gaan in de zomer voor de Vuelta.
Na de Vuelta kunnen we een balans opmaken. Als hij rit 9 wint daar, dan kunnen we alles weggooien betreffend de steilte-moeite van hem.

Tim Declercq rijdt ook altijd sterk.

Staat iets te bonkig en te zwaar qua gewicht maar dat was zo voorzien in het voorjaar. Op die steile puisten heeft dat uiteraard een negatief effect. Ik zou best de Vuelta afwachten

Ziet er goed uit voor Remco want dat peloton is zo goed als uitgeschakeld. Niemand gaat daar echt rijden, enkel 1 mannetje voor Gaudu. Mooie move.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan