Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ongelooflijk dat Lampaert uit rijdt, ik had mijne fiets in de gracht gesmeten en het eerste beste café in gedoken.

Bwa ik vind het wel kunnen zolang het niet resulteert in anti-supporteren tegenover de andere renners.
Leek me toch niet al te blij dat Van Baarle wegreed en begon meermaals over lek rijden. José kreeg het er ook van op zijn heupen.

Wout is de betere klimmer toch :unsure:

Samen met Remco er op kousevoeten vandoor muizen, hem op de Valkenrots achterlaten en solo naar de finish!

Zolang hij traint op de klimmen voor de tour te helpen ben ik ervan overtuigd dat hij een paar procent verliest van zijn klassieke eigenschappen, ik hoop dat dat klimmen stopt binnen een jaar 2.

Leek me toch niet al te blij dat Van Baarle wegreed en begon meermaals over lek rijden. José kreeg het er ook van op zijn heupen.
Ja, dat type mensen die bvb. van de mening zijn: wie wil je dat er wint, en dan antwoorden: "een belg", ja. Ik weet het niet. Tuurlijk als een Belg wint is het mooi, maar dat neemt toch niet weg dat het mooi voor iedereen kan zijn. Je gunt toch veel renners dit, zeker een professionele renner die voor zijn vak leeft, een neus heeft voor slim rijden, en ook veel inzet in de wedstrijd zelf toont, graag de koers maakt, de situaties zelf creert waar hij probeert voordeel uit te halen. 2 weken geleden ook blijven rijden, rekenen op dat Pogacar en VDP naar elkaar zouden kijken. En een plekje hoger gekomen. Absoluut een toprenner.

Maar goed, voor iemand supporteren mag wel natuurlijk, zolang het niet tegen iemand is, en soms (te vaak) gebeurt dat wel. Vinokourov in LBL en bij zijn Olympisch Goud daarvan beste voorbeeld, ook al wordt hij beschuldigd van vervalsing v/d wedstrijd, maar ik weet niet wat daarvan waar is. En als de reden doping is ja... voor Museeuw supporteren we wel en nodigen we overal uit, en ja ik vergeef het hem zeker, maar je kan moeilijk iemand anders anders gaan behandelen en dan iemand anders met de mantel van liefde beschermen voor dezelfde feiten. Museeuw wel zijn fout toegegeven, dat is misschien het verschil.

Laatst bewerkt:
We gaan Wuyts nog missen
Als ik echt eerlijk moet zijn, dan moet ik wel toegeven dat ik hem echt wel mis als commentator in combinatie met José. Dat was gewoon een heerlijk duo.

Zeker die Tour-ritten op een mooie zonnige middag, dat ga ik toch echt wel missen.

Zolang hij traint op de klimmen voor de tour te helpen ben ik ervan overtuigd dat hij een paar procent verliest van zijn klassieke eigenschappen, ik hoop dat dat klimmen stopt binnen een jaar 2.
In de ronde moet je ook klimmen hé, op een WK/spelen/etc... vaak ook wel wat langere klimmetjes dan hier in Vlaanderen. Ben het daar niet helemaal mee eens, anders moet je niets meer rijden en mag je over het veldritseizoen ook helemaal een kruis maken, en VA rijdt al niet alles.

Dit is zijn 13e koersdag van het jaar. Oké, met de Ronde en de Gold Race erbij had het zijn 15e geweest. Enige rittenkoers was Nice dat hij gebruikte om hier 100% te zijn. Corona heeft er anders over beslist, maar zelfs dan nog rijdt hij 2e vandaag.

Van de 13 koersdagen, 9 keer op het podium. 10 keer top 10 en nog een keer 12e ook in G-W waar hij moest afstoppen achter Laporte, want zelfs ondanks die uitslagen rijdt hij soms in dienst (Roglic) en gunt hij een ander ook wat (Benoot, Laporte).

Ik weet niet of je iemand die je beschuldigt van een paar procenten te verliezen wel 9 keer van de 13 op het podium zou rijden. Hoeveel procent is de rest dan? Of hoe goed is VA dan wel als hij 100% is?

VA moet ook geen 100% zijn om te kunnen winnen. Hij wint de Omloop en het was zijn eerste koerdag van het jaar. (uiteraard met de nodige training/voorbereiding maar blijkbaar weet hij wel wat hij doet op de vlak, anders win je die koers niet, en ben je geen "95%" ook, maar nog minder).

Nieuwe doelen zetten, jezelf uitdagen en motiveren, variatie in je carrière zorgt ervoor dat je gemotiveerd blijft, dat het mentaal goed blijft zitten. En ik denk dat er soms ook wel tegenstanders waren onder zijn fans dat hij de overstap naar de weg in de eerste plaats al maakte. Kon gewoon in het veld de prijzen blijven opstapelen, maar daar word je ook niet beter van als renner, en heb je het "wat als ik dat had geprobeerd?" verhaal.

Laatst bewerkt:

Dat stukje heb ik gemist dus daar kan ik niets over zeggen, dat hoort inderdaad niet.

In het wielrennen wordt de winst zelden gestolen dus dan mag de initiatiefnemer zeker aangemoedigd worden of dat nu een Belg is of niet.

Euh, jawel toch. WK Imola: 4500 hoogtemeters, 2e plaats achter Alaphilippe en voor mannen als Roglic en Fuglsang. Olympische wegrit: 4800 hoogtemeters, 2e plaats achter Carapaz en voor mannen als Pogacar en Mollema. Je kan nu profielen langs elkaar beginnen leggen maar het punt is toch dat dat zeer vergelijkbare hoogtemeters zijn én hetzelfde type renners voor koersen als LBL en Lombardije die hij daar verslaat. Dat is toch aantoonbaar genoeg?

Toen reed hij natuurlijk geen PR een week voor die wedstrijd. Dat waren wedstrijden waar hij de volle 100% op had gemikt. Het probleem is niet dat VA LBL niet aankan het probleem is dat VA vooral zich voorbereid heeft op de RVV/PR terwijl de Alaphilippes zich via een alternatieve weg (Baskenland) zich specifiek voor LBL hebben voorbereid.

Toen reed hij natuurlijk geen PR een week voor die wedstrijd. Dat waren wedstrijden waar hij de volle 100% op had gemikt. Het probleem is niet dat VA LBL niet aankan het probleem is dat VA vooral zich voorbereid heeft op de RVV/PR terwijl de Alaphilippes zich via een alternatieve weg (Baskenland) zich specifiek voor LBL hebben voorbereid.
Een inspanning van 5min bergop of 5min kasseien zoveel verschil is dat niet. Alleen heb je na bergop recup bergaf :p

Wat vinden de talrijke fanboys van Matje 2.0? Het attractieve is er dit seizoen tot nu toe volledig af. Hangt constant in het wiel en maakt geen tot amper koers. Enkel maar volgen en speculeren op zijn sprint...

Hij wint zo de Ronde dus het moet een goede tactiek zijn maar hij maakt voorlopig toch geen koers meer zoals voordien.

Verklaar het vetgedrukte nader en kilometer is een maat voor afstand, niet gewicht xx

Inzenjeurke van m'n voete...
Ik denk dat ik niks verkeerd zeg als ik zeg dat hij vooral schittert in de Vlaamse klassiekers en hardrijden.
Dat is een iets ander profiel dan wat je in LBL ziet.

De laatste 10 jaar heeft er niemand boven de 70kg nog op het podium daar gestaan.

Wat vinden de talrijke fanboys van Matje 2.0? Het attractieve is er dit seizoen tot nu toe volledig af. Hangt constant in het wiel en maakt geen tot amper koers. Enkel maar volgen en speculeren op zijn sprint...

Hij wint zo de Ronde dus het moet een goede tactiek zijn maar hij maakt voorlopig toch geen koers meer zoals voordien.

???? Hij is gewoon niet zo goed als hij de voorbije jaren was. Als die echt wonderbenen had dan zou die wel aanvallender koersen hoor. Je moet die analysten op TV niet in alles geloven hoor.

Als je enkel op het klassieke werk inzet zijn er ook niet zo heel veel kansen. Vlaamse kasseiklassiekers heb je er 5 met status (als je Roubaix meerekent). G-W is al een ietwat andere koers maar tel ik mee. Je hebt er nog wel wat kleinere. Andere grote klassiekers met het heuveldrieluik, de Strade en Lombardije zijn er nog 5. Je hebt dan nog wel wat wedstrijden zoals San Sebastian. En ik vind het jammer dat een Tro Bro Leon niet dezelfde status heeft (dat is met grindwegen dacht ik, met zo MTB-achtige stroken). En dan heb je nog een WK, eventueel Europese en Olympische Spelen maar dat is niet elk jaar. Maar niet elke klassieker ligt iedereen even goed. Boonen maakte geen kans ook in LBL bijvoorbeeld. Wat een klassieker is evolueert ook wel een beetje, sommige koersen groeien in status (Strade), anderen verliezen wat aan status (Bordeaux-Parijs bvb. of nog iets groter maar niet zo groot als het ooit was Parijs-Tours).

???? Hij is gewoon niet zo goed als hij de voorbije jaren was. Als die echt wonderbenen had dan zou die wel aanvallender koersen hoor. Je moet die analysten op TV niet in alles geloven hoor.

Zonder wonderbenen win je toch ook de Ronde niet. Dus het kan een nieuwe tactiek zijn.

De tol van te lang vertoeven onder de vleugels van de gebroeders Roofbouw?

Zonder wonderbenen win je toch ook de Ronde niet. Dus het kan een nieuwe tactiek zijn.
Hij was beter in de ronde dan vandaag, is wel duidelijk. VDP kon niet mee als VA en Kung aanvallen, heeft niet te maken met niet willen, maar met op dat moment niet kunnen. Terwijl hij wel Pogacar kon volgen in de ronde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan