Tonerider
Well-known member
meestal een kaart met een aantal gerechten op.Wat is de menu?![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
meestal een kaart met een aantal gerechten op.Wat is de menu?![]()
Zou dan eerder zeggen, maak dan maar dessert bv.Lust je geen alcohol? Of drink je het niet uit medische- of geloofsredenen?Tja, er stond specifiek stoofvlees op het menu, ik lust dat ècht niet. Niet de saus want daar zit vaak alcohol in en ook niet het draadjesvlees.
Dan verwacht ik niet dat het menu voor 7 personen wordt aangepast omdat nr 8 het niet lust, MAAR ik ga mezelf ook niet forceren om iets te eten dat ik absoluut niet lust. En daarop kreeg ik zwaar onder mijn voeten. Ik was een ondankbaar jong omdat ik zelfs niet eens -puur uit beleefdheid - een kleine portie wou opeten. Euh...neen.. als we als VRIENDEN onder elkaar zijn, verwacht ik van vrienden meer respect voor mij dan "dat interesseert me niet, je MOET proeven".![]()
Ècht niet lusten, maar ook absoluut geen fan van het effect dat het heeft op mensen (maar dat geldt natuurlijk niet voor alcohol in een saus of dessert of een wijntje bij het eten, daar heb ik geen problemen mee).Lust je geen alcohol? Of drink je het niet uit medische- of geloofsredenen?
Maar de alcohol in saus is zo goed als weg he. Dat verdampt gewoon.Ècht niet lusten, maar ook absoluut geen fan van het effect dat het heeft op mensen (maar dat geldt natuurlijk niet voor alcohol in een saus of dessert of een wijntje bij het eten, daar heb ik geen problemen mee).
Maar de smaak blijft erin, net dat wat ik absoluut niet lust. Stoofvlees is daar nu echt wel hét voorbeeld van: dat smaakt doorgaans naar bier, iets wat ik absoluut walgelijk vind!Maar de alcohol in saus is zo goed als weg he. Dat verdampt gewoon.

Ik zou gewoon stoppen met te zeggen wat ge walgelijk vindt als ge hier nog een date wilt vinden.Maar de smaak blijft erin, net dat wat ik absoluut niet lust. Stoofvlees is daar nu echt wel hét voorbeeld van: dat smaakt doorgaans naar bier, iets wat ik absoluut walgelijk vind!![]()

De “smaak” van alcohol is volledig verdwenen als dat gekookt in gerechten gebruikt wordt. Wordt meestal gebruikt om een bepaalde zoet/zuur/bitter balans aan gerechten toe te voegen.Ècht niet lusten, maar ook absoluut geen fan van het effect dat het heeft op mensen (maar dat geldt natuurlijk niet voor alcohol in een saus of dessert of een wijntje bij het eten, daar heb ik geen problemen mee).
Mja, maar als t een grotere familie is en die lust da nie en die heeft da nie graag en de kindjes mogen da nie etc etc.Toch rare mensen hier hoor.
Als ge een feestmaaltijd gaat klaarmaken, of zelfs nog maar boereneten op een doordeweekse dag en je nodigt volk uit, dan vraag je toch even of ze dat lusten?
Of het moest zijn dat je wildvreemde gaat uitnodigen, een kapper uitnodigen vind ik wel raar als dat geen vriend isaar kom![]()
Idem, zodra mensen blijven eten, pols ik even of ze lusten wat ik of mijn vriendin wilt maken. Ik vind het vervelender dat iemand iets tegen zijn zin moet eten dan dat ik de menu moet aanpassen. Ook geen moeite mee als iemand iets laat liggen omdat hij/zij het niet graag heeft.Toch rare mensen hier hoor.
Als ge een feestmaaltijd gaat klaarmaken, of zelfs nog maar boereneten op een doordeweekse dag en je nodigt volk uit, dan vraag je toch even of ze dat lusten?
Of het moest zijn dat je wildvreemde gaat uitnodigen, een kapper uitnodigen vind ik wel raar als dat geen vriend isaar kom
Wij hebben volgende week nieuwsjaaretentje met vrienden,+/-6 volwassenen en in die whatsappgroep is even gevraagd wie wat niet lust (meeste wisten we al want al jarenlang vrienden en op andere etentjes al reeds rekening met gehouden).
Dan is het niet zo moeilijk om uw menu een beetje aan te passen.
Het is natuurlijk iets helemaal anders als je alles al gekocht hebt, bijna klaargemaakt hebt en iemand last minuten uitnodigt (Maar zelfs dan nog).
Dat vond ik nu net niet terwijl ik ook geen alcohol lust en ook geen fan ben van wijnsauzen en dergelijkeMaar de smaak blijft erin, net dat wat ik absoluut niet lust. Stoofvlees is daar nu echt wel hét voorbeeld van: dat smaakt doorgaans naar bier, iets wat ik absoluut walgelijk vind!![]()

)Tja, er stond specifiek stoofvlees op het menu, ik lust dat ècht niet.

ik voel me gebruikt! 
Want.... Ik heb je ook misleid door niet expliciet preventief te vermelden dat ik dat niet lust?ik voel me gebruikt!
![]()
*