Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zijt gij mijn schoonbroer?Het is onbeleefd je te moeien. Maar mijn ouders kunnen echt niet koken. Ze respecteren de basisregels niet. Ik heb heel mijn leven eten zonder smaak moeten eten. Gelukkig kreeg ik eten op mijn weekendwerk, lekkere boerenkost.
Maar anders was het:
* Bloempatatten
* Vlees kapot gebakken of gekookt
* Plotse hype van vegiburgers te eten
* Ze zijn al 20 jaar into Italië en gebruiken voor alles olijfolie
* Spaghettisaus is waterige sop
* Pasta koken ze plat
* Voor bakgerechten verhoudingen niet respecteren, waardoor pannenkoeken dan niet lekker zijn of cake zwart buiten en binnenkant zop door graden niet te respecteren.
*Wijn: altijd dezelfde slechte Italiaanse supermarktwijn kopen of slechte wijn die ze meebrengen uit Italië, maar die goed is omdat 1 local dat gezegd heeft.
*Diepgevroren scampi's gewoon zo in olie leggen en dan het vuur aanleggen.
Het heeft geen zin om er iets op te zeggen want dan zijn ze boos.
Ik heb ze uiteindelijk al enkele jaren terug kunnen pushen om traiteur eten te doen voor kerst. Dat is dan natuurlijk soms Italiaans wat totaal niet past op kerst en eigenlijk niet beter is dan een dagschotel in lunchgarden. Voor hen is dat culinair. Ik proef gewoon eenzijdige zoute smaken....
*Diepgevroren scampi's gewoon zo in olie leggen en dan het vuur aanleggen.

Braadpan bovenhalen, maar ik wil ook graag een filmpje.bij deze: haal die braadpan al maar boven, Squidje

Erg hé, maarja sommigen verstaan de fysica achter koken niet. Nog zo iets:
Ja ge kunt wel dingen helemaal verkloten. Op familiefeest ooit neefke gevroren biefstukken in de pan zien smijten. Heb mij toen wel zwaar moeten inhouden om de deegrol niet te pakken en hem een mep op zijn hoofd te geven. Maar dat was eenmalig.
Sterkte.Zijt gij mijn schoonbroer?
En zelf dan koken, is dat geen optie?Erg hé, maarja sommigen verstaan de fysica achter koken niet. Nog zo iets:
Mandje van frietpot te vol smijten met kroketten
Oven op 250 zetten omdat ze denken dat het dan rapper gaat...

En wat zouden de luxegasten graag zien als uiteindelijke menu?Wat is de menu?![]()
Oesters, kaviaar en kreeften meen ik mij te herinneren.En wat zouden de luxegasten graag zien als uiteindelijke menu?

Én foie gras natuurlijk!Oesters, kaviaar en kreeften meen ik mij te herinneren.![]()
Ik lust alles graag, dus ik heb dat probleem nooit. Iets niet lusten heb ik altijd beschouwd als een luxeprobleem (als je écht honger hebt, eet je alles maar dan spreek ik over eten of verhongeren), maar misschien is dat een wat ongenuanceerde boutade.![]()
Inderdaad. Iets leren eten dat je initieel niet ligt is echt niet moeilijk. Puur gewenning; een paar keer proberen en uw smaakpallet is dat gewoon. Dat zoveel mensen zichzelf liever beperken dan die kleine moeite te doen vind ik bijzonder jammer.Ik zou zoals bijna iedereen wel rekening houden met allergieën of levenskeuzes zoals vegetarisme, maar -en hier ga ik mensen tegen de schenen schoppen- ik vertrek wel van het standpunt dat een volwassen persoon alle "courante" zaken heeft leren eten.
Zelfde hier, zegt toch ook iets hoe ze in het leven staan....Voor mij is het ondenkbaar dat iemand die komt eten dat zou zeggen want zo'n saaie mensen worden niet bij mij uitgenodigd.
Ja, meestal gaat het vrij goed.Inderdaad. Iets leren eten dat je initieel niet ligt is echt niet moeilijk. Puur gewenning; een paar keer proberen en uw smaakpallet is dat gewoon. Dat zoveel mensen zichzelf liever beperken dan die kleine moeite te doen vind ik bijzonder jammer.
.Inderdaad. Iets leren eten dat je initieel niet ligt is echt niet moeilijk. Puur gewenning; een paar keer proberen en uw smaakpallet is dat gewoon. Dat zoveel mensen zichzelf liever beperken dan die kleine moeite te doen vind ik bijzonder jammer.
Nu, een afkeer voor een bepaald ingredient is soms ergens nog te begrijpen, dikwijls kan dat echt wel sterk zijn of ligt het aan een slechte ervaring in het verleden en dat is moeilijk om vanaf te geraken, maar bv die mensen die zeggen dat ze geen Aziatisch lusten dat is complete nonsens natuurlijk. Dat is geen smaak meer, dat is een fundamentaal gebrek aan nieuwsgierigheid. Voor mij is het ondenkbaar dat iemand die komt eten dat zou zeggen want zo'n saaie mensen worden niet bij mij uitgenodigd.