Ik denk niet dat jij zult worden aangenomen als politie-agent met die instelling. En dat lijkt me een goede zaak.In de ideale wereld : akkoord.
In de echte wereld, waar er geen enkele garantie is dat jij ten alle tijden de overhand kunt garanderen boven de andere. Komt uw oplossing gewoon uit op : laat hem lopen.
Dat is dus duidelijk. Daar ben ik het volledig mee oneens. Op het moment dat jij gaat lopen OF jij verzet u tegen uw arrestatie, ben jij en ENKEL jij verantwoordelijk voor de gevolgen van uw daden. Ongeacht of die daden dan idioot zijn of niet.
En zolang de agenten dan ook zoveel mogelijk inzetten op niet dodelijk geweld om het te laten stoppen, dan heb ik er geen probleem als 1 om de x gevallen er eens 1ne sterft.
Dus voor u mag de man zich verzetten tegen zijn aanhouding ? En de agent is enkel competent wanneer hij ervoor kan zorgen dat hij gegarandeerd wint ? Wint hij niet, dan is het een slechte agent ?
Het was een 1 manspatrouille. Wanneer het een 2 manspatrouille was, dan had je volledig gelijk gehad. En dan had een aanpak met een tazer nog altijd een optie geweest.
Maar als het dan zou gebeuren zou ik voordat ik iets stelde het onderzoek hebben afgewacht. Aangezien er voor mij op dat moment, indien je van uw partner gescheiden bent vb en die niet tijdig had kunnen interveniëren, toch nog verzachtende omstandigheden waren geweest.
Als het verschil tussen een dode en een levende verkeersovertreder hier is of het een eenmanspatrouille is of een tweemanspatrouille, dan is de politie toch in de fout gegaan, zeker?
Ik denk dat we het er allebei over eens zijn dat de meeste verkeersovertredingen geen doodstraf verdienen. Dus dat dit "in een ideale wereld" geen goeie afloop is. Als het verschil tussen een goeie en een slecht afloop, de beslissing is om patrouilles met één man door te laten gaan, dan heeft het systeem in dit geval gefaald.
.