Vuelta 2023

Wie wint la Vuelta 2023

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 25 29,1%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 15 17,4%
  • Remco Evenepoel

Stemmen: 41 47,7%
  • Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • João Almeida

• Enric Mas

• Juan Ayuso

Stemmen: 5 5,8%
  • Richard Carapaz

• Iemand Anders

• Totaal aantal stemmers
    86
  • Opiniepeiling gesloten .
Er zijn ook geen 5 Kuss's in de wereld.
Wat is eigenlijk Kuss zijn profiel/kwaliteiten?
Ik volg het wielrennen de laatste tijd wel (sinds TdF het meeste, daarvoor vooral klassiekers), maar een kenner ben ik niet.
Sepp lijkt me één van de beste (super)knechten die je kan hebben in de zware klimritten. Hij lijkt zelf één van de beste klimmers ter wereld te zijn. Hij haalt vaak een goed klassement (meestal rond plaats 10), terwijl hij rijdt als knecht. Maar een echte GC-rijder is hij niet; tijdritten zijn niet zijn ding. Misschien komt hij op bepaalde andere vlakken te kort die ik hier nog niet benoem. Hij is misschien ook liever deel van een winnend team dan zelf kopman? Maar dat laatste projecteer ik misschien op hem.

Verder lijkt hij veel werklust te hebben en een algemeen een uitstekend sympathieke indruk te maken.

Wat is eigenlijk Kuss zijn profiel/kwaliteiten?
Ik volg het wielrennen de laatste tijd wel (sinds TdF het meeste, daarvoor vooral klassiekers), maar een kenner ben ik niet.
Sepp lijkt me één van de beste knechten die je kan hebben in de zware klimritten. Hij lijkt zelf één van de beste klimmers ter wereld te zijn. Hij haalt vaak een goed klassement (meestal rond plaats 10), terwijl hij rijdt als knecht. Maar een echte GC-rijder is hij niet; tijdritten zijn niet zijn ding. Misschien komt hij op bepaalde andere vlakken te kort die ik hier nog niet benoem. Hij is misschien ook liever deel van een winnend team dan zelf kopman? Maar dat laatste projecteer ik misschien op hem.

Verder lijkt hij veel werklust te hebben en een algemeen een uitstekend sympathieke indruk te maken.

Hij is een van de beste klimmers van het peloton maar voor het eindklassement komt hij normaal te kort zijn tijdrit is te beperkt en kent ook wel vaak een mindere dag en hij weet dat en schikt zich in een knechten rol en dat is gewoon een uniek profiel, renners met zijn klimtalent zijn normaal allemaal klassementsrijders die zelf kopman willen zijn die strijden liever voor een top 10 plek in een GT iets wat Kuss makkelijk zou lukken ipv te knechten.

2km van de streep nu ?

Blijkbaar. Zou zijn vlak voor de afdaling dat laatste stuk ervoor normaal ook steil dus het kan toch wel nog leuk worden.

Cattaneo aan een hele goeie vuelta bezig. In het vlakke doet hij het werk samen met Pedersen om Evenepoel veilig in de slot 3 km te krijgen en bergop is hij gewoon de beste helper van Evenepoel.

Roglic een prikje. Vingegaard had het lastig dat wordt toch lastig voor hem voor de dubbel denk ik lijkt me de mindere van de Jumbos. Wel grappig hoe ze plots allemaal stoppen met trappen na die boog van 2km.

Dit hele veiligheid gedoe is aan het doorslaan hé... Hier was niets ondoenbaar aan.

Allemaal een gevolg van de (terechte) kritiek op die ploegentijdrit.

Roglic een prikje. Vingegaard had het lastig dat wordt toch lastig voor hem voor de dubbel denk ik lijkt me de mindere van de Jumbos. Wel grappig hoe ze plots allemaal stoppen met trappen na die boog van 2km.
Roglic is bergop gewoon de snelste van de favorieten. Meer moeten we hier denk ik niet achter zoeken.
Ik zou Vingegaard nu nog niet volledig afschrijven, de laatste 2 ritten waren gewoon zijn ding niet. Te kort en te krachtig.

Waarschijnlijk geen tijdsverschillen dus kwamen allemaal met maar een klein gaatje over "de streep".

Evenepoel en Vingegaard broedelijk naast elkaar over de meet en met nog een ultieme jump :D

En we hebben ook amper beeld gehad van het stuk tussen de 2 en de 1 km. Maar ja , beste stuurlui...
Er waren geen beelden van dat kort stukje afdaling... voor hetzelfde geld ligt daar een spiegelgladde film op de weg.
Beperkte info maar wel weer zitten roeptoeteren alsof ze álles weten... Renaat en José pls. :unsure:

Als je die beelden ziet bij die improv aankomst... dat ziet er toch smerig uit.

Terug
Bovenaan