@HUSKE vorige week net geen 70kWh verbruikt hier om de leefruimte op 19.5 te houden + douchen.
Voor mij leest dat wat "pervers" om de verwarming aan te zetten... Zodat je in short en t-shirt zou kunnen lopen.
Voor mij voelt dat aan als nutteloze verspilling van grondstoffen.
Ergens heb je een punt, maar 21,5 met vloerverwarming is voor mij het ideale qua comfort. Kouder (bvb 20) is echt niet aangenaam en voelt kouder aan dan 19 met radiatoren bvb. Het nadeel is inderdaad dat het minste dat je doet ook wel echt warm is en je snel begint te zweten.
Maar 19 graden, met koude muren is dan weer niet aangenaam om te werken. Het is niet dat een laptop en 32" scherm gigantisch veel verbruiken dat de bureau vanzelf nog een graad of 2 stijgt.
Met vloerverwarming zit ik ook gebonden aan constant verwarmen, nachtverlaging is een nogo. Het duurt uren om een halve graad te stijgen in temperatuur (omgekeerd is dat ook zo).
Vorig jaar in het ander huis (C-label, radiatoren, oude gasketel) had ik gemiddeld meer dan het dubbel aan gas nodig (November 37kWh/dag) om alleen s'avonds aan 19 graden te zitten in de leefruimte (60m2), door de dag/s'nachts was het 17. De winter van 2021 hebben we daar zelfs 25000+ kWh verbruikt op 20 graden constant. 5000+kWh aan warm water alleen...
Exact dat heeft mij doen beslissen om mijn bestaand (verhuurd) huis te verkopen en een ander groter huis te kopen voor onszelf. Dat is all-in goedkoper en VEEL comfortabeler.
Nee, zo een C-label huis (op papier, in realiteit weet ik niet) van 330m2 (excl kelder), dat was een verspilling aan energie.
Mijn gasverbruik tot hier toe. Momenteel noteer ik nog dagelijks, maar geloof het nu wel dat het redelijk zuinig is.