Je moet ook rekening houden dat u gasketel ook nog bij verwarmt (afhankelijk hoe deze uiteraard staat ingesteld).
Onze boiler van 200L zullen wij ook nooit koud water halen of het warm water debiet moet een lange tijd hoog liggen.
Ik dacht dat onze ketel de boiler terug verwarmde op de moment dat deze onder de 48°C komt.
Wij hadden evenveel "oneindig" warm water als een gelijkaardige doorstromer. Enkel hadden wij een buffer om tijdelijk hoge warm water pieken op te vangen (2 badkamers. Dus 2 docuhes te gelijk of bad + douche). Daarmee de keuze voor boiler.
Dus wij zullen ook nooit met warm water zijn gevallen met een ketel van 24kw. nieuwe warmtepomp is 8kw, dat vermogen is te laag om boiler op punt te houden als er 1 douche in gebruik is, hier heb je dus wel kans dat het warm water op kan geraken.
Ik ben vergeten om in de vorige woonst eens te testen. Ik wilde toen de boiler uitschakelen op 60°C en dan eens zien hoe ver we geraakte.

Met 24kw aan vermogen heb je dat vat ook direct terug opgewarmd van 38°C naar 60°C