Oei dan is die toch wel iets aan het doen. Misschien staat u koeling aan?800w constant verbruik.
Momenteel staat bij mij de koeling ook op en verbruikt 503W.
Dus een circulatiepomp zal het ook wel niet zijn, want 800W is toch een stevig verbruik.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Oei dan is die toch wel iets aan het doen. Misschien staat u koeling aan?800w constant verbruik.
Bij ons (Vaillant) kun je op de binnenunit (niet de thermostaat) zien met wat hij bezig is. Op het mini schermpje staat dan een icoontje van koelen, verwarmen of warm water. Welk merk heb je?de warmtepomp in de nieuwbouw is opgestart. Nu staat de boiler op inactief en de verwarming staat uit (op 16°). Toch heb ik een sluimerverbruik van 0,8kWh. Ik begrijp het niet goed. Kan dit de externe pomp zijn? Of houdt die warmtepomp het buffervat warm ofzo?
Loodgieter is momenteel in verlof. 't Is ook niet problematisch, maar toch vreemd.
Eerst uw zekering van de binnen en buiten unit afleggen. Dan kan je de thermostaat van de muur halen. Zo heb ik het ook gedaan tijdens onze schilderwerken.Kan het kwaad om de thermostaat van een Vaillant warmtepomp er 2 dagen af te halen om te schilderen?
Qua isolatie:
Ramen:
Overal dubbele beglazing; type Climaplus eclaz one/Sun Ug1,0 (hoogrendementsglas).
Aluminium profielen Reynaers SL38 HI. We werken met een EPB en de gemiddelde waarde van alle ramen is kleiner of gelijk aan 1,5W/m².
Het is effectief het verbruik dat op 8000KWH ligt. . (bv 2025: verbruik 4458KWH, productie is 10687KWH).
Muren:
PIR/Pur platen 12cm dikte Rd-waarde 5.45
Vloer:
Dak:
Minerale wol 18 cm dikte Rd waarde 5.1
Ventilatiesysteem C, dus roosters in de ramen.
Gezien op de gehele benedenverdieping vloerverwarming ligt, zou de afgifteoppervlakte toch geen probleem mogen zijn? De bovenverdieping wordt bij ons net zoals bij Renegade niet verwarmd (tenzij heel af en toe 1 convector die opstaat).
Moest ik de aanvoertemperatuur verlagen vfan 42°C naar 38°C, dan vrees ik dat opnieuw de binnentemperatuur onder de 20°C zou dalen. Echter, dit verschil van 4°C aanvoertemperatuur kan toch geen verbruik verklaren dat pakweg 3 keer hoger is dan dat van jullie?
Afgaande op jullie feedback, lijkt me de stelling van de loodgieter dus ook sowieso niet correct dat 7000KWH per jaar een normaal verbruik is?
Als ik thuis ben hoor ik de buitenunit wel quasi continu draaien of aanspringen.
Idem... Gewoon slecht ingeregeld, afgesteld en aangesloten. Verschrikkelijk hoe menig installateur geen flauw benul heeft met wat ze bezig zijn. Een warmtepomp eist een volledig andere aanpak dan een klassieke verwarming op gas of mazout.Hier ook tijdje zeer hoog verbruik gehad, eerste keer was de elektrische weerstand constant aan het werk => vervangen in garantie, 2e keer (nog steeds) slecht ingeregeld en met hulp van hier dit opgelost.
Paar maanden nadien wel ´gewoon´ verbruik en veel minder kosten.
Ook staat de buitenunit hier op een slechte plek, namelijk constant in de schaduw, zo ontdooit deze in de winter ook niet door de weinige zo'n.
Bij veel is niet tegoei nagedacht door onze technieker en onze architect... op papier ziet het er allemaal mooi uit, maar de praktijk vereist soms andere zaken.
Een P1 meter geeft u live inzicht van uw verbruik. Mij hielp het vooral om snachts het gedrag van de warmtepomp te zien. Ook geeft het u een beter inzicht op uw algemeen verbruik van uw woning en productie van uw panelen. Ik hou dat graag live in de gaten wanneer er een wasmachine/droogkast of vaatwas kan gestart worden.Hoe kan ik nakijken of ik met tijdsprogramma's werk?
De powermeter waar je over spreekt, welke extra inzichten geeft dit tov de digitale meter-pagina van Fluvius? Als ik dit zo bekijk geeft deze enkel het verbruik weer per uur, en dat doet de site van Fluvius ook, dus het is me niet echt duidelijk. Kost maar € 20 zie ik, dus als dat kan helpen om de oorzaak op te sporen ga ik dit zeker aanschaffen.
De collectoren staan redelijk ver open, ik zal ze deze winter dan eens volledig openzetten overal.
De buitenunit staat tegen de oost-gevel, dus 's morgens komt er zon op, dat lijkt me dus wel oke.
Tijdsprogramma zie je terug op de thermostaat.Hoe kan ik nakijken of ik met tijdsprogramma's werk?
De powermeter waar je over spreekt, welke extra inzichten geeft dit tov de digitale meter-pagina van Fluvius? Als ik dit zo bekijk geeft deze enkel het verbruik weer per uur, en dat doet de site van Fluvius ook, dus het is me niet echt duidelijk. Kost maar € 20 zie ik, dus als dat kan helpen om de oorzaak op te sporen ga ik dit zeker aanschaffen.
De collectoren staan redelijk ver open, ik zal ze deze winter dan eens volledig openzetten overal.
De buitenunit staat tegen de oost-gevel, dus 's morgens komt er zon op, dat lijkt me dus wel oke.
Dak is 9cm PUR equivalent. Wat wat aan de lagere kant is. Maar nog altijd aanvaardbaar.Qua isolatie:
Ramen:
Overal dubbele beglazing; type Climaplus eclaz one/Sun Ug1,0 (hoogrendementsglas).
Aluminium profielen Reynaers SL38 HI. We werken met een EPB en de gemiddelde waarde van alle ramen is kleiner of gelijk aan 1,5W/m².
Het is effectief het verbruik dat op 8000KWH ligt. . (bv 2025: verbruik 4458KWH, productie is 10687KWH).
Muren:
Vloer:
Dak:
Minerale wol 18 cm dikte Rd waarde 5.1
Ventilatiesysteem C, dus roosters in de ramen.
Gezien op de gehele benedenverdieping vloerverwarming ligt, zou de afgifteoppervlakte toch geen probleem mogen zijn? De bovenverdieping wordt bij ons net zoals bij Renegade niet verwarmd (tenzij heel af en toe 1 convector die opstaat).
Moest ik de aanvoertemperatuur verlagen vfan 42°C naar 38°C, dan vrees ik dat opnieuw de binnentemperatuur onder de 20°C zou dalen. Echter, dit verschil van 4°C aanvoertemperatuur kan toch geen verbruik verklaren dat pakweg 3 keer hoger is dan dat van jullie?
Afgaande op jullie feedback, lijkt me de stelling van de loodgieter dus ook sowieso niet correct dat 7000KWH per jaar een normaal verbruik is?
Als ik thuis ben hoor ik de buitenunit wel quasi continu draaien of aanspringen.