Veel van die influencers hebben buiten aan hun 'doelpubliek' toch weinig te bieden? Mijn dochters zijn hier naar tv aan het zien en ik zie dat die Steffi Mercie nu ok al een tv programma heeft voor kinderen. Die heeft wel totaal geen talent of skills om zoiets te presenteren, zeker niet vergeleken met bijvoorbeeld Sarah Mouhamou. Het is makkelijk en goedkoop om die influencers op te vissen als nieuwe schermgezichten, zeker omdat de jeugd hen al kent, maar hun doelpubliek zit online en niet voor de televisie.
Ik erger mij in 'Vrede op aarde' trouwens ook enorm aan die overacting van sommige gasten.
Je merkt toch ook dat de verschuiving van het lineaire televisiekijken naar streaming en on-demand echt wel een versnelling hoger geschakeld is. Zeer veel televisieprogramma's zijn al maanden tot een jaar te zien via Streamz, VTMGo(+), GoPlay, VrtMax, ... alvorens ze (misschien) uitgezonden worden op de televisie. Sterke internationale fictie is quasi enkel nog te bekijken via streamingdiensten.
Wat wel nog op de gewone zenders te zien is; reality tv die makkelijk wegkijkt genre Blind Getrouwd, Mijn Restaurant, Down The Road, ... Ofwel films die we al dertig keer gezien hebben. Over de bagger die op de overige 200 televisiekanalen te zien is zwijg ik. Naar kwaliteit of echt sterke humor is het echt zoeken. Vooral de zondagavond op de VRT is schrijnend geworden tegenover vroeger. Waar is de tijd dat je nog Schalkse Ruiters had gevolgd door Heterdaad, of de XII Werken en daarna Windkracht 10. Vermoedelijk zullen ze binnenkort Badgast wel uitzenden op zondagavond, maar tegen dan heeft half Vlaanderen het al gezien op Streamz.