Wat heb je vandaag op TV gezien ?

Ik kijk ernaar omdat er weinig op is en het licht verteerbaar is net voor het slapengaan. Maar zou er zeker niet speciaal voor thuisblijven of het later via VRT Max nog opnieuw gaan zien als ik het heb gemist. Er zit inderdaad wel wat sleet op de formule.

Val me ook op dat er geen enkele influencer mee doet.
Average Rob.
En vanavond Timon Verbeeck.

Vooral de getrouwe VRT gezichten.
Sven moet wel (genante) filmpjes hebben.
Anderzijds, als de serie "Gezond of gelul?" (NPO) een referentie is, moeten er genoeg van die filmpjes zijn van die influencers.
Ik vermoed dat ie niet in de archieven van VTM en Play mag struinen.
En mogen die van VTM/Play meedoen van hun werkgever?

Zelf sluit ik mij aan bij Deckard.
Ik kijk de aflevering soms ook niet helemaal uit of met 'een half oog'.

Ik vind het vooral straf hoe ze die beelden uit ettelijke jaren materiaal filteren. Zoek maar eens 3 scenes waar iemand dezelfde pull aan heeft. Misschien gebruiken ze AI?

Een aantal van de "opvallende" beelden zijn al eens elders getoond (de VRT heeft meerdere programma's waar ze in de oude doos kijken) of mss getipt door een kijker. Toch heb ik het gevoel dat de crew het wat laat hangen als De Ideale Wereld bvb grappigere stukjes vindt. Maar Vrede Op Aarde focust wat te veel op "grappig beeld van onze (saaie) studiogast" en dat valt dan op een koude steen.

Humo kon er ook niet mee lachen:

De influencers die op Vrede Op Aarde verschijnen zijn op het moment dat ze op de bank zitten al vertrouwde TV-gezichten geworden (via deelnames aan (spel)programma's) dus het stadium van online persoonlijkheid zijn die al lang ontstegen tot zelfs de bomma die wel al eens heeft zien opduiken in het journaal.

Veel van die influencers hebben buiten aan hun 'doelpubliek' toch weinig te bieden? Mijn dochters zijn hier naar tv aan het zien en ik zie dat die Steffi Mercie nu ok al een tv programma heeft voor kinderen. Die heeft wel totaal geen talent of skills om zoiets te presenteren, zeker niet vergeleken met bijvoorbeeld Sarah Mouhamou. Het is makkelijk en goedkoop om die influencers op te vissen als nieuwe schermgezichten, zeker omdat de jeugd hen al kent, maar hun doelpubliek zit online en niet voor de televisie.

Ik erger mij in 'Vrede op aarde' trouwens ook enorm aan die overacting van sommige gasten.

Je merkt toch ook dat de verschuiving van het lineaire televisiekijken naar streaming en on-demand echt wel een versnelling hoger geschakeld is. Zeer veel televisieprogramma's zijn al maanden tot een jaar te zien via Streamz, VTMGo(+), GoPlay, VrtMax, ... alvorens ze (misschien) uitgezonden worden op de televisie. Sterke internationale fictie is quasi enkel nog te bekijken via streamingdiensten.

Wat wel nog op de gewone zenders te zien is; reality tv die makkelijk wegkijkt genre Blind Getrouwd, Mijn Restaurant, Down The Road, ... Ofwel films die we al dertig keer gezien hebben. Over de bagger die op de overige 200 televisiekanalen te zien is zwijg ik. Naar kwaliteit of echt sterke humor is het echt zoeken. Vooral de zondagavond op de VRT is schrijnend geworden tegenover vroeger. Waar is de tijd dat je nog Schalkse Ruiters had gevolgd door Heterdaad, of de XII Werken en daarna Windkracht 10. Vermoedelijk zullen ze binnenkort Badgast wel uitzenden op zondagavond, maar tegen dan heeft half Vlaanderen het al gezien op Streamz.

Ik erger mij in 'Vrede op aarde' trouwens ook enorm aan die overacting van sommige gasten.
Goh ja, in de slimste mens kan de jury ook heel goed met alle moppen lachen, Alex Agnew en dergelijke liggen daar altijd STRIKE bij iedere dwaze mop

ik heb daar oprecht compassie mee, als je dat moet doen in jouw leven
daarom ook dat Herman Brusselmans daar vertrokken is, die ga je niet onnozel zien lachen als de mop onnozel is

Goh ja, in de slimste mens kan de jury ook heel goed met alle moppen lachen, Alex Agnew en dergelijke liggen daar altijd STRIKE bij iedere dwaze mop

ik heb daar oprecht compassie mee, als je dat moet doen in jouw leven
daarom ook dat Herman Brusselmans daar vertrokken is, die ga je niet onnozel zien lachen als de mop onnozel is
Brusselmans is ook vooral gestopt omdat hij te weinig schermtijd kreeg. Maar het klinkt wel mooier natuurlijk dat het om principiële redenen was.

Ik begrijp de frustraties over tv-programma's eigenlijk ook niet. Ik denk dat we nog nooit zoveel aanbod hebben gehad qua tv en streaming-diensten en nog slagen mensen erin om naar programma's te kijken waar ze zich vooral ergeren aan alles en nog wat. Daar heb ik precies iets meer compassie mee dan met een jurylid die lacht.

Ik ben al een tijdje omgeschakeld naar youtube, ik kan daar een hele avond mee vullen eerlijk gezegd (vooral ook dankzij het algoritme dat ondertussen wel weet wat mijn interesses zijn)

Ja ik kijk altijd wel even voor het journaal. Gisteren was het wel kantje boordje, ik vond het woord ook echt niet.
Wasbeurt is nu niet echt een woord dat ik associeer met een badkamer. Als hij zulke woorden al vindt, kan hij er maanden inzitten denk ik dan :D

Wat ik in vrede op aarde niet snap is het herhalen van moppen, een van de gasten ofzo die iets grappig doet of overkomt en dan moeten ze die grap gewoon volledig hetzelfde opnieuw doen? Voor de rest wel altijd leuk.

Wasbeurt is nu niet echt een woord dat ik associeer met een badkamer. Als hij zulke woorden al vindt, kan hij er maanden inzitten denk ik dan :D
Ze willen hem er écht uit. De eerste letter staat altijd op de 4e lijn en vandaag was BELETSEL het woord met als tip 'afspraak annuleren'. Nooit zou ik op dat woord gekomen zijn. Hij kwam er ook pas op de laatste seconde.

Ze willen hem er écht uit. De eerste letter staat altijd op de 4e lijn en vandaag was BELETSEL het woord met als tip 'afspraak annuleren'. Nooit zou ik op dat woord gekomen zijn. Hij kwam er ook pas op de laatste seconde.
Zit de 1e letter niet steeds op de 4e rij?

In ieder geval, enkele weken geleden zag ik de finale met te vinden woord 'plaaster'. Ik dacht direct: dat is toch geen algemeen Nederlands?
En inderdaad, plaaster is tussentaal, zelfs geen vlaamse standaardtaal.
Dat zou toch absoluut niet mogen.

Enkele jaren geleden moest ik iets terugbrengen in de Ikea en ik zag hem (Warre dus) staan en ik kende die van ergens maar wist niet zeker meer van wat. Toen even zitten zoeken en wist ik weer dat ik hem Switch enkele weken ervoor zag domineren (iedere aflevering gewonnen dacht ik).

Nu had ik het terug, bij toevallig zappen naar blokken (aflv. 3 ofzo), denken ik ken die van ergens en na terug Googlen wist ik weer dat het Warre van de Ikea en switch was 😅

Chip war op canvas. Zotte business geworden.
En de Chinezen, alles op 1 plek geen slecht idee?

Fabriek van Taiwan monopolie van chips, heel goed idee 👌

Ben onlangs op vtm op "winter vol liefde" terechtgekomen en vandaag terug. Dieje Benjamin met zijn Inn-mopjes... Dat is nu al 2 afleveringen lang. Ik denk dat ik de kerel al bijna van de brug gegooid zou hebben.

Ben onlangs op vtm op "winter vol liefde" terechtgekomen en vandaag terug. Dieje Benjamin met zijn Inn-mopjes... Dat is nu al 2 afleveringen lang. Ik denk dat ik de kerel al bijna van de brug gegooid zou hebben.

Hopelijk niet los Inn het water.

Terug
Bovenaan