Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het zal het docu-gevoel zijn + mens tegen mens =/ alien tegen mens.Ik heb beide op latere leeftijd bekeken. Dat deze film destijds traumatiserend was kan ik begrijpen maar hedendaags stelt het imo toch zoveel niet meer voor. Persoonlijk vind ik The Thing dan toch veel erger.
.
Van het ongeloofelijke knappe set design en de mind blowing practical effects, was destijds ook de duurste film die Disney ooit gemaakt had, tot heel leuk acteerwerk van zowat iedereen involved. Reken daar nog eens bij die fantastische score van John Barry en niet in het minste het mysterieuze verhaal van wetenschappers die een verdwenen ruimteschip ontdekken in baan rond een zwart gat en je hebt echt een dijk van een film. Ik ga die veel te lage IMDB score nooit begrijpen. Meer dan de moeite waard om eens te checken.
De film slaagt uiteindelijk niet echt in zn opzet waardoor je er soms mee lacht (but in a good way!) en dat aspect had denk ik nog beter tot zijn recht gekomen als hij all in over the top gegaan was. Toch is wat erover schiet nog steeds best de moeite imo. Deze is eigenlijk niet zo angstaanjagend maar weet toch een heel toffe sfeer over te brengen en bevat zowaar zelfs wat messaging. Kan eigenlijk niet goed uitleggen waarom deze zo bijblijft in een zee van gelijkaardige films maar toch slaagt die daar in. Met de wiki pagina te lezen viel mijn oog op een quote erover van Tarantino; "I kind of have a soft spot in my heart for this stupid ass movie." I hear ya man, I feel it too.
Moet ik dus nog steeds zien…Midnight Express 2
Superman 1
Invasion of the Body Snatches 1
Days of Heaven 1
The Deer Hunter 2
Watership Down 1
Blue Collar 1
Één van de beste films van Paul Schrader.
Ik vond die eerder zelfs saai (van wat ik mij er nog van herinner).The Deer Hunter vind in eigelijk maar "cava".
Deze heb ik uiteraard ook nog gezien en aan mijn lijstje toegevoegd.Invasion of the Body Snatches 1
Watership Down 1