Salaris: Beleggingsadviseur (Februari 2023)
Het gemiddelde salaris voor een Beleggingsadviseur in België is € 3.099 per jaar. Klik hier en bekijk het totale salaris, recent gedeelde salarissen en meer!nl.glassdoor.be
![]()
beleggingsadviseur Salaris in België — Gemiddeld salaris
beleggingsadviseur verdien een gemiddelde € 37 800 per jaar in België, of € 19.38 per uur. Probeer Talent.com's safaristoel en zoek duizenden salarissen in je branche.be.talent.com
Het lijkt erop dat je iets boven de mediaan zit, maar het is voor die functie sterk afhankelijk van de bank en de anciënniteit.
Bij KBC, BNP en Belfius liggen de salarissen blijkbaar hoger en bij Argenta, AXA en Crelan dan weer wat lager.
Met je 9j relevante ervaring en goede prestaties (daar ga ik even vanuit), denk ik dat er wel wat ruimte moet inzitten voor opslag.
Wanneer was de laatste keer dat je met je leidinggevende over salaris hebt kunnen praten? Heb je al eens opslag gekregen de afgelopen 5j?
Heb je een idee wat je directe collega's verdienen?
Ik zou wel durven actie nemen, alleszins bespreekbaar maken.
Hartelijk dank voor de uitgebreide reactie en het speurwerk. Die data kwam ik ook al tegen en stelde me enigzins gerust.
https://statbel.fgov.be/nl/themas/werk-opleiding/lonen-en-arbeidskosten/gemiddelde-bruto-maandlonen toonde ook wel een groot verschil aan.
Er is op jaarbasis een anciënniteitsverhoging bovenop de index (100EUR +- brut), verder nog niets concreet besproken. Het loon van directe collega's varieert heel sterk gaande van 2,6k - 5k en verschillende extralegale voordelen, er is geen overkoepelende loonstructuur.
Concurrende collega's met dezelfde relevante ervaring zitten rond 3,8k - 4,5k bruto, groepsverzekering, individuele/bedrijfsbonus, cafetariaplan en soms een bedrijfswagen na 1-3 jaar dienst. Mogelijks de lucky few maar dan zijn ze toch sterk aanwezig in mijn omgeving...