Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
1. PERSONALIA
Leeftijd: 34
Opleiding: Bachelor Toegepaste Informatica
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 9 Jaar
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC200
Huidige functie: Senior Azure Consultant
Anciënniteit: 9
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40u
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40u
verantwoordelijkheden: /

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 4250€
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2750€
Nettovergoedingen: 192€
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Volledig
BedrijfsGSM/laptop: Laptop
Maaltijdcheques: 8€
Ecocheques: Ja
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ja 3%
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): 13de maand, en winstpremie bij het behalen van de groepstarget ligt rond de 1200 netto ongeveer,
Cafetariaplan, extra ziekteverzekering

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Gent
Afstand woon/werk in km's: 50 km
Afstand woon/werk in tijd: 50 minuten
Eigen auto nodig voor het werk: Neen
Verplaatsingsvergoedingen: /
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Ja VAA 200€

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 0
Vakantiedagen (andere extra): 12
Vrijheid om verlof te nemen: meestal wel, overeen te komen binnen het team
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dagwerk met wachtdienst
Glijdende werkuren: Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: enkel tijdens wachtdienst
Hoe vaak overuren te presteren: enkel tijdens wachtdients
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Telewerk (buiten corona-periode): 1 a 2 dagen verplicht
Verantwoordelijkheid over personeel: Neen

is dit nog een correcte verloning

1. PERSONALIA
Leeftijd: 34
Opleiding: Bachelor Toegepaste Informatica
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 9 Jaar
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC200
Huidige functie: Senior Azure Consultant
Anciënniteit: 9
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40u
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40u
verantwoordelijkheden: /

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 4250€
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2750€
Nettovergoedingen: 192€
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Volledig
BedrijfsGSM/laptop: Laptop
Maaltijdcheques: 8€
Ecocheques: Ja
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ja 3%
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): 13de maand, en winstpremie bij het behalen van de groepstarget ligt rond de 1200 netto ongeveer,
Cafetariaplan, extra ziekteverzekering

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Gent
Afstand woon/werk in km's: 50 km
Afstand woon/werk in tijd: 50 minuten
Eigen auto nodig voor het werk: Neen
Verplaatsingsvergoedingen: /
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Ja VAA 200€

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 0
Vakantiedagen (andere extra): 12
Vrijheid om verlof te nemen: meestal wel, overeen te komen binnen het team
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dagwerk met wachtdienst
Glijdende werkuren: Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: enkel tijdens wachtdienst
Hoe vaak overuren te presteren: enkel tijdens wachtdients
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Telewerk (buiten corona-periode): 1 a 2 dagen verplicht
Verantwoordelijkheid over personeel: Neen

is dit nog een correcte verloning
Correcte verloning, ik zou in deze tijden niet veranderen binnen IT, rustig blijven zitten, jaarlijks uw paar procenten opslag meepikken)
=> Met AI kan je nagenoeg ondertussen al 60% van je werk versnellen/automatiseren via PowerShell-cmdlets. Je anciënniteit dus behouden/opbouwen en blijven zitten!

hangmatwerken ipv beleggen!? :)

Dacht ik ook

4500 euro geen goed loon vinden voor een -30 jarige met geen speciale functie?
Het is een doorsnee loonpakket, niets zot. Een master bij de federale overheid met 6j ervaring zit aan >4.7k, met minder extra legale voordelen weliswaar. Idem alle leerkrachten derde graad, etc. Dus allemaal wat in dezelfde lijn.

Het is een doorsnee loonpakket, niets zot. Een master bij de federale overheid met 6j ervaring zit aan >4.7k, met minder extra legale voordelen weliswaar. Idem alle leerkrachten derde graad, etc. Dus allemaal wat in dezelfde lijn.
Veel minder legale voordelen

Je probeert het wat teveel te verbloemen

Alleen al de auto is een pak geld waard

Veel minder legale voordelen

Je probeert het wat teveel te verbloemen

Alleen al de auto is een pak geld waard
Hangt toch enorm van de persoonlijke situatie af?
Ik ken mensen die in centrum Antwerpen wonen en beide een firmawagen hebben. De firmawagens worden enkel voor woon-werk verkeer gebruikt en uitzonderlijk eens een bezoek naar familie/vrienden. Als je dat puur privé bekijkt, leveren die net heel veel in t.o.v. wat ze er voor terugkrijgen. Voor hun zijn die auto's dus eigenlijk ver niks waard.

Ik rij met een Twingo van ondertussen 13j oud. Als ik kijk wat die mij per kilometer (of zelfs jaarlijks/maandelijks als je het liever zo bekijkt) gekost heeft tot nu toe, is dat niet echt zoveel. Maar ik ga wel met het OV naar het werk (en mijn werkgever betaalt dit ook).

Als je natuulijk privé dezelfde wagen aankoopt en 30k km jaarlijks zelf zou moeten betalen, heb je gelijk. Maar dat is daarom niet voor iedereen zo.

Hangt toch enorm van de persoonlijke situatie af?
Ik ken mensen die in centrum Antwerpen wonen en beide een firmawagen hebben. De firmawagens worden enkel voor woon-werk verkeer gebruikt en uitzonderlijk eens een bezoek naar familie/vrienden. Als je dat puur privé bekijkt, leveren die net heel veel in t.o.v. wat ze er voor terugkrijgen. Voor hun zijn die auto's dus eigenlijk ver niks waard.

Ik rij met een Twingo van ondertussen 13j oud. Als ik kijk wat die mij per kilometer (of zelfs jaarlijks/maandelijks als je het liever zo bekijkt) gekost heeft tot nu toe, is dat niet echt zoveel. Maar ik ga wel met het OV naar het werk (en mijn werkgever betaalt dit ook).

Als je natuulijk privé dezelfde wagen aankoopt en 30k km jaarlijks zelf zou moeten betalen, heb je gelijk. Maar dat is daarom niet voor iedereen zo.
Dit is toch gewoon moeilijk doen om moeilijk te doen. 4K bruto of 4Kbruto + firmawagen. Die tweede krijgt toch gewoon een pak meer van zijn werkgever?
Anders kan je evengoed beginnen nadenken over eco- en maaltijdcheques of andere niet-geldelijke vormen van inkomen. Daar kan je ook altijd wel edge cases verzinnen waar het af hangt van de persoonlijke situatie. Maar dat doet toch niets af van het feit dat het totale inkomen gewoon hoger ligt?

Dit is toch gewoon moeilijk doen om moeilijk te doen. 4K bruto of 4Kbruto + firmawagen. Die tweede krijgt toch gewoon een pak meer van zijn werkgever?
Net niet, als je die wagen privé niet nodig hebt, zou ik liever het hoger nettoloon zonder wagen hebben... Want dan "krijg" je iets dat je niet nodig hebt en niet gebruikt; wat voor mij dus geen waarde heeft.

Net niet, als je die wagen privé niet nodig hebt, zou ik liever het hoger nettoloon zonder wagen hebben... Want dan "krijg" je iets dat je niet nodig hebt en niet gebruikt; wat voor mij dus geen waarde heeft.
Zoals ik zei, edge cases. Ik ken ook mensen die hun maaltijd- en ecocheques niet opkrijgen, maar da is niet relevant. De poster had niet aangegeven dat hij die auto niet nodig heeft, dus het is wat wringen naast de kwestie.

Ik zat in hun situatie en heb mijn auto in gewisseld voor mobiliteitsbudget

Daardoor is het verschil door die auto te hebben zelfs nog groter geworden

Zoals ik zei, edge cases. Ik ken ook mensen die hun maaltijd- en ecocheques niet opkrijgen, maar da is niet relevant. De poster had niet aangegeven dat hij die auto niet nodig heeft, dus het is wat wringen naast de kwestie.
Ik zei initiëel dan ook niet dat die auto niks waard is, gewoon dat hoeveel hij waard is (en of dat een pak is,) afhankelijk is van de situatie 🤷‍♂️
De poster heeft niet aangegeven dat hij de auto wel privé nodig heeft dus uw opmerking werkt in beide richtingen.

Mobiliteitsbudget is niet bij elk bedrijf een optie (het was een jaar geleden bij 3,2% van de werkgevers een mogelijkheid; ikvind niet direct recentere cijfers).

Dus wederom afhankelijk van de situatie...

Wanneer wordt mobiliteitsbudget uitbetaald? Is dat altijd eenmalig in januari? Dat houdt me wel wat tegen om daarvoor te kiezen.

Zijn er hier mensen met kennis en ervaring over werken in Qatar (of Dubai, indien vergelijkbaar)? Ik heb vragen over cost/quality of living, cultuur en loon.

Reden van de vraag: er komt mogelijk een voorstel om in Qatar te gaan werken.
Stuur me gerust een DM!
Update: formal offer ontvangen. €8.4k netto per maand. Huidig WG heeft inmiddels promotie geaccelereerd en pakket aangepast (€7.5k bruto + usual benefits).

Vriendin kan bij haar WG blijven werken, weliswaar remote met 1x per maand aantal dagen in BE.

Geen evidente beslissing te maken, ook gezien de onstabiele situatie in het Midden-Oosten.

Laatst bewerkt:
Update: formal offer ontvangen. €8.4k netto per maand. Huidig WG heeft inmiddels promotie geaccelereerd en pakket aangepast (€7.5k bruto + usual benefits).

Vriendin kan bij haar WG blijven werken, weliswaar remote met 1x per maand aantal dagen in BE.

Geen evidente beslissing te maken, ook gezien de onstabiele situatie in het Midden-Oosten.
OMG Waar werk je ergens?

Proper.

Heb kennis die ginder zit als piloot.
Naar ginder gegaan voor het grote geld, heeft het zich al beklaagt, gaat contract van 3 jaar uitdoen en komt dan terug om nooit meer weer te keren.

Terug
Bovenaan