Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Is er iemand die peiler 3 gebruikt? Volgens mijn info wordt dat jaarlijks uitbetaald en niet maandelijks.
Is maandelijks jij hebt het waarschijnlijk op het cafetaria plan dat is jaarlijks
Peiler 3 is jaarlijks (en daar wordt een RSZ-bijdrage van 38,07% van afgehouden) en wordt pas aan het einde van het jaar uitbetaald (of begin het jaar erna). Als je het geld in je hypotheek of je huur steekt (zoals de meesten doen aangezien je het dan volledig netto krijgt), is het wel maandelijks (peiler 2).

Update: formal offer ontvangen. €8.4k netto per maand. Huidig WG heeft inmiddels promotie geaccelereerd en pakket aangepast (€7.5k bruto + usual benefits).

Vriendin kan bij haar WG blijven werken, weliswaar remote met 1x per maand aantal dagen in BE.

Geen evidente beslissing te maken, ook gezien de onstabiele situatie in het Midden-Oosten.
Door die extralegale voordelen zit je hier toch vlot over de helft van dat in effectief loon. Voor minder dan het dubbel zou ik moeite hebben met naar zo'n theocratie te trekken waar ik niets van voeling mee heb, het leven duurder is, en waar "think of the money" het enige argument pro is.

En daar komt dan de huidige instabiliteit bij. Zelfs als er geen raketten meer over je hoofd vliegen zal er wel een economische weerslag zijn nu hun reputatie als "stabiele haven voor geld in het MO" beschadigd is.

Laatst bewerkt:
Peiler 3 is jaarlijks (en daar wordt een RSZ-bijdrage van 38,07% van afgehouden) en wordt pas aan het einde van het jaar uitbetaald (of begin het jaar erna). Als je het geld in je hypotheek of je huur steekt (zoals de meesten doen aangezien je het dan volledig netto krijgt), is het wel maandelijks (peiler 2).
Thanks. Ik dacht idd dat het zo was.
In hypotheek kan enkel als je binnen een straal van 10 km woont.

Update: formal offer ontvangen. €8.4k netto per maand. Huidig WG heeft inmiddels promotie geaccelereerd en pakket aangepast (€7.5k bruto + usual benefits).

Vriendin kan bij haar WG blijven werken, weliswaar remote met 1x per maand aantal dagen in BE.

Geen evidente beslissing te maken, ook gezien de onstabiele situatie in het Midden-Oosten.
Krijgt je vriendin dan een werk visum om in Qatar haar Belgisch werk te mogen uitvoeren?

Zelf geen eigen ervaring met daar te leven en werken, wel twee goeie vrienden die daar intussen beiden al 10+ jaar zitten en er niet meer weg willen.

Qatar en Dubai zijn wel heel verschillend; Dubai is kosmopolitisch, bruisender, beetje een soort "city that never sleeps", Doha is meer "ingetogen", stiller, meer relax, meer damily-oriented als het ware. De eerste is duidelijk duurder dan de tweede; met 8000/maand ben je in Doha geen prins, maar je zal bitter weinig tekort komen, en je kan gerust een upscale appartement veroorloven. In Dubai ga je daarmee ook niets tekort komen, maar het is er wel duurder dus het zal allemaal minder upscale en meer average zijn dan in Doha. As an extra: je zal in Dubai al sneller geneigd zijn extra uit te geven aan allerlei vertier en side-stuff, wat "iets minder prominent" aanwezig is in Doha. Ook niet onbelangrijk: Dubai is vrijer dan Doha, die laatste is conservatiever, ietwat geslotener.

Best tip: zie dat je met wat expats die daar lokaal zitten contact kan krijgen, en praat met hen before you decide. Don't worry too much about the war, het is niet dat het daar nu plots een warzone is en dat er amper nog iets kan. It's pretty much life as usual.

Met 8000/maand ben je hier ook geen prins.

Vanaf 32000 / maand kan je al een beetje spreken van een prins maar niet in Dubai

Ook niet in Belgie hoor, heel goed en zorgenloos leven dat wel. Maar niet als een koning.

Met kleine zaken content zijn is ook een kunst. Als je met 8000 niet zorgeloos kunt leven, ga je ook niet met 10k of 20k of 50k zorgeloos leven. Just my 2 cents...

Ook niet in Belgie hoor, heel goed en zorgenloos leven dat wel. Maar niet als een koning.
Pfff kanonnenvoer deze uitspraak. Ik begrijp wat je bedoelt, nl. zeer letterlijk "niet als een koning", echter is deze uitspraak er te veel aan, er wordt duidelijk gewoon bedoeld "zorgenloos en luxueus". ook dat is een gevaarlijke uitspraak want wat voor mij luxueus is, zal voor jou mss maar "normaal" zijn.

Maar doe zo'n uitspraak toch niet, dan weet je toch dat er 10 man op gaat springen :oink:

As an extra: je zal in Dubai al sneller geneigd zijn extra uit te geven aan allerlei vertier en side-stuff, wat "iets minder prominent" aanwezig is in Doha. Ook niet onbelangrijk: Dubai is vrijer dan Doha, die laatste is conservatiever, ietwat geslotener.
Ik zou persoonlijk nooit Doha overwegen, Dubai is stukken vrijer en zelfs daar is de gap met en Westers land al groot.
Persoonlijk zou ik Zwitserland adviseren, de lonen daar liggen hoger en je zit niet vast in een stuk woestijn.

Ik zou persoonlijk nooit Doha overwegen, Dubai is stukken vrijer en zelfs daar is de gap met en Westers land al groot.
Persoonlijk zou ik Zwitserland adviseren, de lonen daar liggen hoger en je zit niet vast in een stuk woestijn.

I agree on the desert and the weather hoor, ook niet mijn ding. Maar goed, daarmee overtuig je geen mensen die daar wel graag wonen :).

Ik kom er wel graag tijdens de winter-periode. Dubai is idd vrijer en minder conservatief, maar an sich hoor ik geen van beiden klagen over één van beide landen. De ene heeft een Russische vrouw en twee dochters, de andere eentje uit Japan met twee dochters en een zoon, maar ik hoor geen één van hen klagen dat ze zich beperkt voelen of moeten beperken in wat ze wel of niet kunnen of mogen doen. Al is ook dat wellicht kwestie van hoe vlot je je aanpast aan andere culturen; dat zijn beide mannen die al zowat overal gezeten hebben voor hun werk.

Met kleine zaken content zijn is ook een kunst. Als je met 8000 niet zorgeloos kunt leven, ga je ook niet met 10k of 20k of 50k zorgeloos leven. Just my 2 cents...

Niet akkoord en wil je dat graag bewijzen.

Ik zal je mijn rekeningnummer sturen en jij stort dan elke maand 50K ?

Terug
Bovenaan