Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Ja het is logisch dat je iets in een pijler steekt zoals huisvesting dat je ook een lening of huur moet hebben uiteraard. Je mag het ook niet in een e bike stoppen zonder daarvan een factuur te laten zien dat is net hetzelfde. Dan krijg je die bedragen wel netto, als je met niet netto bedoelt als je niet aan de voorwaarden voldoet maar cash met 38% klopt dat ja. Het is toch pure logica als je van iets wil gebruik maken dat je dat moet aantonen. Dat is bij elke premie met een renovatie ofzo net hetzelfde.

Trouwens het overgrote deel van de werkende mens met recht op een bedrijfswagen zal wel een woning hebben of huren dat hoog genoeg is.
Je krijgt het wel netto als je lening hoog genoeg is

Wat je zegt slaag dus kant noch wal
Zijde gulle nou express aan het doen alsof ge niet meer kunt lezen? Hoeveel duidelijker kan ik het nog stellen?
Hoe kan je dat lezen en zeggen dat ik ooit iets anders geschreven heb dan dat je dat bedrag netto in uw lening kunt steken?

Die 2e peiler is discriminerend t.o.v. gelijk wie die z'n zaken al mooi allemaal op een rij heeft door oftewel geen hoge schulden aan te gaan ofte gewoon zijnen boel al heeft afbetaald.
't Feit dat je die 38% 'korting' in de belasting enkel op die manier kunt 'krijgen' is het probleem.

Mor soit, dees is hier in cirkels aan het draaien.

Laatst bewerkt:
Trouwens het overgrote deel van de werkende mens met recht op een bedrijfswagen zal wel een woning hebben of huren dat hoog genoeg is.
By the by ... like what? Wat voor correlatie is dat nu weeral. Wat heeft het een nu met het ander te zien?

Althans zonder dit fiscaal voordeel. Want ... ik kan eventueel de omgekeerde correlatie nog wel zien gebeuren in de toekomst. Dat men omdat men deze fiscale constructie opgezet heeft mensen aanzet om meer schulden te maken, dus meer te lenen, ook al is het niet nodig. Want het is free money.
Of hoger in klasse te huren omdat je toch 1000 EUR mobi-budget hebt of zoiets.

Dus als je het zo bedoeld mss.

Zijde gulle nou express aan het doen alsof ge niet meer kunt lezen? Hoeveel duidelijker kan ik het nog stellen?
Hoe kan je dat lezen en zeggen dat ik ooit iets anders geschreven heb dan dat je dat bedrag netto in uw lening kunt steken?

Die 2e peiler is discriminerend t.o.v. gelijk wie die z'n zaken al mooi allemaal op een rij heeft door oftewel geen hoge schulden aan te gaan ofte gewoon zijnen boel al heeft afbetaald.
't Feit dat je die 38% 'korting' in de belasting enkel op die manier kunt 'krijgen' is het probleem.

Mor soit, dees is hier in cirkels aan het draaien.
Je zei wel hetzelfde, je zei het gewoon op een veel moeilijkere manier :D

By the by ... like what? Wat voor correlatie is dat nu weeral. Wat heeft het een nu met het ander te zien?

Althans zonder dit fiscaal voordeel. Want ... ik kan eventueel de omgekeerde correlatie nog wel zien gebeuren in de toekomst. Dat men omdat men deze fiscale constructie opgezet heeft mensen aanzet om meer schulden te maken, dus meer te lenen, ook al is het niet nodig. Want het is free money.
Of hoger in klasse te huren omdat je toch 1000 EUR mobi-budget hebt of zoiets.

Dus als je het zo bedoeld mss.
Je doelde toch op feit dat je dan een lening moet hebben. Het enige ik zeg is dat het bij de meeste werkende mensen wel het geval zal zijn. Ik ken niet volk zonder een hypotheek namelijk. Indien je woning al wel is afbetaald des te beter natuurlijk.
Je kan trouwens ook combineren met een lagere huur/hypotheek en fiers leasen/treinabo ofzo.

Vergelijk het zo:
Iemand die de ramen van zijn nieuwbouw volle pot betaald gaat is dan ook discriminerend tov iemand met een ouw kot die een premie krijgt wanneer hij zijn ramen vervangt?
Dus ik snap niet wat er discriminerend aan is om je medemens te gunnen zijn auto in te leveren voor een netto bedrag als hij die niet nodig heeft en hiermee woonkosten kan verlagen.

Laatst bewerkt:
Hoe kan je dat lezen en zeggen dat ik ooit iets anders geschreven heb dan dat je dat bedrag netto in uw lening kunt steken
Ik zeg nergens dat jij dat ontkent, de manier waarop je het stelt gaf gewoon een aparte indruk.
Maar goed we bedoelden hetzelfde maar jij hebt er gewoon een heel andere visie op. Mij allemaal goed hoor.

Het is trouwens ook niet dat als je een hypotheek of huur hebt je meer of minder je zaakjes op orde hebt ;-).

Ik ga hier dan ook maar eens iets OT posten. Ook aan 't twijfelen om volgend jaar bij eindigen leasetermijn van mijn wagen in te stappen op mobiliteitsbudget pijler 2 btw. Wij hebben tegen dan 2 jonge kinderen maar mijn vriendin heeft ook een bedrijfswagen dus fingers crossed dat het nog kan/mag tegen dan.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 34
Opleiding: BA
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 9j
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: wett. samenwonend
Aantal kinderen ten laste: 1

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): HR dienstverlening
Huidige functie: operationeel consultant
Anciënniteit: 8j.
Officiële aantal uren tewerkstelling: 39
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 39
verantwoordelijkheden: buiten klantenportefeuille bijzonder weinig

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 4.2k
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2.8k
Nettovergoedingen: +- 190 pm
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: budget om de 3j, leasing mogelijk via FIP
Maaltijdcheques: €8 per gewerkte dag
Ecocheques: €250
Groepsverzekering (deel werkgever%): 3% pj
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): bonus op groepsresultaten

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Antwerpen
Afstand woon/werk in km's: 20
Afstand woon/werk in tijd: 25-30
Eigen auto nodig voor het werk: nee
Verplaatsingsvergoedingen: nee
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): bedrijfswagen TCO 2 van ong. €950, op dit moment €250 VAA voor een benzine, volgend jaar EV of mobiliteitsbudget

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): 3 bedrijfseigen dagen
Vrijheid om verlof te nemen: in samenspraak met collega's
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dagwerk
Glijdende werkuren: Niet gedefinieerd, wel flexibel (voor mij veelal tussen 8u en 17u)
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: algemeen weinig
Hoe vaak overuren te presteren: zelden
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: mogelijk, maar voornamelijk interne opleidingen
Telewerk (buiten corona-periode): op heden 4 dagen per week, binnenkort waarschijnlijk 3/week.
Verantwoordelijkheid over personeel: nee

1. PERSONALIA
Leeftijd: 36
Opleiding: ba
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 14, 3 bij huidige werkgever
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: feitelijk samenwonend.
Aantal kinderen ten laste: 2 kinderen, fiscaal bij vriendin

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): bouw. Pc 200
Huidige functie: teamlead Customer service
Anciënniteit: 3, 1,5 jaar huidige functie
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40
verantwoordelijkheden: team van 6 personen. Zorgen dat het werk tijdig en correct wordt uitgevoerd + problemen kenbaar maken en verbeterpunten aanbrengen. + overleg met andere diensten (aankoop/logistiek).

Maand salaris (bruto): 4100
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2600
Nettovergoedingen: /
13e maand (volledig/gedeeltelijk): vol
BedrijfsGSM/laptop: beide
Maaltijdcheques: 10 per dag
Ecocheques: ja, 250 per jaar.
Groepsverzekering (deel werkgever%): /
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): cao90, 2000 per jaar ongeveer

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: regio Waregem
Afstand woon/werk in km's: 10
Afstand woon/werk in tijd: 15min
Eigen auto nodig voor het werk: nee
Verplaatsingsvergoedingen: /
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): neen

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 9
Vakantiedagen (andere extra): /
Vrijheid om verlof te nemen: ong 5 dagen liggen vast, rest vrij te kiezen
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dag
Glijdende werkuren: ja, kernuren zijn 9 tot 16 en dan is aanwezigheid vereist.
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: zelden. Goede opleiding, vorming en structuur van het team doet een hoop.
Hoe vaak overuren te presteren: zelden
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: zeer flexibele werkgever
Telewerk (buiten corona-periode): 100% bureau
Verantwoordelijkheid over personeel: 5 leden

Gebrek aan thuiswerk en gebrek aan flexibiliteit (overuren buiten kernuren opnemen bijvoorbeeld) zijn een doorn in het oog. Verder ben ik de werkgever dankbaar voor de kans, maar hoop op wat meer erkenning binnen afzienbare tijd.

Niet lullig bedoelt maar als teamlead op u leeftijd denk ik dat je loonpakket serieus aan de lage kant is. Ik ken enkele mensen die ook teamlead zijn geweest en schoonzus ook en die zitten toch een pak hoger. Als je dan nog andere ergernissen hebt toch opletten zou ik zeggen.

Dat is toch bij veel teamleads zo?
Veel extra werk door mensen aan te sturen (het is altijd wel iets), maar de extra verloning staat niet in verhouding.

Beetje eigen aan de functie, helaas.

Dat is toch bij veel teamleads zo?
Veel extra werk door mensen aan te sturen (het is altijd wel iets), maar de extra verloning staat niet in verhouding.

Beetje eigen aan de functie, helaas.
Maar het punt hier is dat hij zelfs die extra verloning niet krijgt, maar wel de extra miserie. 4100 bruto zonder nettovergoeding, zonder groepsverzekering en zonder bedrijfswagen is gewoon zwaar ondermaats voor een teamlead van 5.

Al enkele jaren geen update meer gegeven, ondertussen wat loonsverhogingen gehad.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 24 -> 29
Opleiding: Electromechanica
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 1.5j -> 6.5
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: /

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC200
Huidige functie: Medior E&I Engineer -> E&I Engineer
Anciënniteit: 6.5j
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40-42 (overuren te pakken als glijuren)

Maand salaris (bruto): 2800 --> 4400
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 1830--> 2830
Nettovergoedingen: 130
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Volledig
BedrijfsGSM/laptop: Ja
Maaltijdcheques: 8€ -> 10(1.09 eigen bijdrage)
Ecocheques: /
Groepsverzekering (deel werkgever%): 4% werkgever
Hospitalisatieverzekering: DKV
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Warrantes, vakantiegeld

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Antwerpen
Afstand woon/werk in km's: 20
Afstand woon/werk in tijd: 20min
Eigen auto nodig voor het werk: /
Verplaatsingsvergoedingen: /
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): VAA 116€, tankkaart europa --> EV met TCO van 750, VAA 147

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): /
Vrijheid om verlof te nemen: In functie van projecten soms, maar over het algemeen heel vrij om te kiezen
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dagwerk
Glijdende werkuren: Ja, maximum 1uur per dag
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Soms tijdens projecten
Hoe vaak overuren te presteren: Bij uitvoering project
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: /
Telewerk (buiten corona-periode): Momenteel niet, moet regelatig in de fabriek zijn
Verantwoordelijkheid over personeel: Bij de uitvoering van projecten een paar electriciens

Niet lullig bedoelt maar als teamlead op u leeftijd denk ik dat je loonpakket serieus aan de lage kant is. Ik ken enkele mensen die ook teamlead zijn geweest en schoonzus ook en die zitten toch een pak hoger. Als je dan nog andere ergernissen hebt toch opletten zou ik zeggen.

Maar het punt hier is dat hij zelfs die extra verloning niet krijgt, maar wel de extra miserie. 4100 bruto zonder nettovergoeding, zonder groepsverzekering en zonder bedrijfswagen is gewoon zwaar ondermaats voor een teamlead van 5.

Dat hangt heel erg af van de invulling die er verwacht wordt van de functietitel ‘teamlead’.

Een teamlead kan ook gezien worden als een ervaren medewerker die extra taken heeft binnen het team. Overzicht bewaren, 2l dossiers oppikken, operationele sturing over wat en hoe, als kennisexpert dienen voor andere.

Van zodra de job echt leidinggevende capaciteiten vereist, dan is het natuurlijk een ander gegeven. Maar daar zit ook een bepaalde autonomie bij bij recrutering/ontslag en vooral ook budgetverantwoordelijkheid.

Al zie ik weinig interessante randvoorwaarden in het pakket. Maar afhankelijk van het takenpakket is dit mogelijks niet zwaar onderbetaald.

Toru, dank voor de duiding. Ik val inderdaad onder de eerste categorie. Er was veel verloop op de dienst (ik neem het woord toxische werkomgeving in de mond) en het takenpakket werd steeds uitgebreid en werd complexer. Er was een teamlead nodig en er werd een vacature (intern/extern) uitgeschreven. Doel: mensen motiveren, foutenmarges beperken, sturing en organisatie, controle, verbeter processen aanbrengen. Ondertussen zijn we 1,5 jaar verder en zijn we een goed en stabiel team. Foutenmarge is gekelderd onder mijn leiding en de doelstellingen worden behaald.

Functioneringsgesprekken, groeigesprekken, hoop meetings met andere diensten ter bewaring van de procedure staan ook op de planning. Die gesprekken vind ik vreemd, want ik heb geen inzage in de financiële kant van het verhaal (ik hoop dat dit nog komt).

Ik ben tevreden, maar verwacht toch binnenkort een extra. Werkdruk nu in vergelijking met een jaar terug (toen ik gewoon deel van het team was) is best groot, maar het verschil in loon is te klein. 💰. Ik krijg ook vaak lovende woorden van internen, dat schept zeker ook een verwachtingspatroon …

Nog eens een update. In het algemeen tevreden, maar het wordt wel duidelijk dat extra loon met meer verantwoordelijkheden, workload & stress gepaard gaat. Heb dan ook minder en minder ambitie om de komende decennia een steil groeipad als de voorbije jaren te volgen.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 23 26
Opleiding: ir.
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : bijna 1y bijna 4y
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: alleenstaand samenwonend
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC210
Huidige functie: x
Anciënniteit: 0 bijna 4 jaar
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40-42 40-50

Maand salaris (bruto): 5003 7026
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): ? 3960
Nettovergoedingen: 75
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: beide
Maaltijdcheques: €8/dag €10/dag
Ecocheques: €40/jaar
Groepsverzekering (deel werkgever%):
5% op jaarloon tot max wettelijk pensioen, 18% op deel erboven, actuele voorspelling >400 k€ (bruto) - voor nieuwe werknemers vanaf volgend jaar een minder gunstig systeem ...
Hospitalisatieverzekering: gezin
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Verschillende bonussen, samen netto iets meer dan 1 netto maandloon

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Oost-Vlaanderen
Afstand woon/werk in km's: zeg ik liever niet
Afstand woon/werk in tijd:
Eigen auto nodig voor het werk: neen
Verplaatsingsvergoedingen: kilometervergoeding triestige km’vergoeding, wel goed met de fiets
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Verplicht elektrisch. Budget is naar €850. Eigen bijdrage 2/3*gebruikt budget. Laden op het werk aan redelijk tarief, maar zelden beschikbaar.. Heb zelf een XC40 recharge. Hoger budget, geen eigen bijdrage (enkel VAA) en laadkaart vh werk doordat ik onder ander statuut val.

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: verdeling ken ik niet, in totaal 40 43
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): ‘’
Vakantiedagen (andere extra):
Vrijheid om verlof te nemen: ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: neen
Glijdende werkuren: ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: ja
Hoe vaak overuren te presteren: soms
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja
Telewerk (buiten corona-periode): 2 1
Verantwoordelijkheid over personeel: neen

Zeer moeilijk om iets over dat loon te zeggen zonder functie

Als C level zou dat weinig zijn als Floor manager zeer hoog

In ieder geval hoog loon voor je leeftijd en ervaring

Zeer moeilijk om iets over dat loon te zeggen zonder functie

Als C level zou dat weinig zijn als Floor manager zeer hoog

In ieder geval hoog loon voor je leeftijd en ervaring
Ik gok op project ingenieur of klein afdelingshoofd bij Arcelormittal ofzo, er zijn daar veel mensen met 10k en meer, is ook een top betaler.

Perfect om een heel mooie carrière uit te bouwen alvast, zeer mooi loon idd.

Jaarlijkse update. Hoofd van mijn departement geworden, 5 direct reports gekregen. Zeer tevreden met omstandigheden.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 30
Opleiding: manama
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 8
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: getrouwd
Aantal kinderen ten laste: 2

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Bediende, PC310 (banken)
Huidige functie: Senior manager (strategy) Head of [...]
Anciënniteit: bijna 3
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 50

3. LOONVOORWAARDEN
Maand salaris (bruto): 8.300 9.150
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 4.670 5.040
Nettovergoedingen: 160
13e maand (volledig/gedeeltelijk): ja
BedrijfsGSM/laptop: laptop
Maaltijdcheques: 160
Ecocheques: 250
Groepsverzekering (deel werkgever%): neen
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): performance bonus 30-60% jaarloon

4. MOBILITEIT
60% telewerk
Plaats waar je werkzaam bent: Brussel
Afstand woon/werk in km's: 45km heen
Afstand woon/werk in tijd: 1u heen
Eigen auto nodig voor het werk:
Verplaatsingsvergoedingen: neen
Bedrijfswagen of -fiets: neen

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 7
Vakantiedagen (andere extra): 2-3
Vrijheid om verlof te nemen: tamelijk
Stress?: relatief
Hoe vaak overuren te presteren: wat zijn overuren.. ik doe m'n werk graag en werk ook vee
Telewerk: 60%+
Verantwoordelijkheid over personeel: manage verschillende project teams maar geen line management 5 directe reports

1. PERSONALIA
Leeftijd: 40
Opleiding: Msc
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 17
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: getrouwd
Aantal kinderen ten laste: 3

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: federaal ambtenaar
Huidige functie: diensthoofd, A3
Anciënniteit: 17j overheid, 4de 'werkgever'
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): gemiddeld 43

3. LOONVOORWAARDEN
Maand salaris (bruto): 7350 (tot max 9100 (+indexering))
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 4600
Nettovergoedingen: +-300
13e maand (volledig/gedeeltelijk): gedeeltelijk
BedrijfsGSM/laptop: laptop, gsm
Maaltijdcheques: /
Ecocheques: /
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): /

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: regionale zetel
Afstand woon/werk in km's:
Afstand woon/werk in tijd: 15’-30’
Eigen auto nodig voor het werk: soms
Verplaatsingsvergoedingen: ja, voor dienstopdrachten
Bedrijfswagen of -fiets: /

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 26 + week tussen kerst en nieuw
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): /
Vakantiedagen (andere extra): 2 brugdagen
Vrijheid om verlof te nemen: ja, zolang ik vervanging heb
Stress?: personeelsstress
Hoe vaak overuren te presteren: frequent en niet recupereerbaar
Telewerk: ja, maar meestal 3-4d op kantoor. Er kraait geen kat naar waar ik werk.
Verantwoordelijkheid over personeel: ja, als A3 tussen de 25 en 50. Maar met zoveel (overheids)personeel is dat niet vol te houden tot aan mijn pensioen.

3. LOONVOORWAARDEN
Maand salaris (bruto): 8.300 9.150
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 4.670 5.040
Nettovergoedingen: 160
13e maand (volledig/gedeeltelijk): ja
BedrijfsGSM/laptop: laptop
Maaltijdcheques: 160
Ecocheques: 250
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): performance bonus 30-60% jaarloon
Hoeveel directe invloed heb je zelf op die 30 of 60%? Als je zo elk jaar 76k EUR bonus kan halen zou wel leuk zijn 😁

Terug
Bovenaan