SpecialK1983
Member
Dit gaat toch enorm kort door de bocht.Schitterende deal:
- Werkuren: slechts x 1,5 t.o.v. een gewone sterveling (x 2 indien wachtdiensten erbij gerekend, maar die worden gecompenseerd met verlof)
- Loon: x 3 t.o.v. een gewone sterveling
Zijn/haar partner moet dus niet meer werken, kan gans het huishouden doen, zelfs fungeren als opvang voor de kinderen en nog altijd meer poen scheppen dan 2 full-time werkenden die gebukt gaan onder de stress om elke dag hun kleine op tijd van de crèche te halen. Ik zou onmiddellijk tekenen.
Lijkt me bovendien te verzwijgen dat je telkens mooie recup krijgt voor de wachtdiensten waardoor je op een veelvoud aan verlofdagen komt.
Valt me ook op hoe dit soort zaken altijd gezegd worden door mensen die niet zelf in een gelijkaardige sector werken of een gelijkaardige job hebben. Trouwens in België kan iedereen met de nodige basisintelligentie en inzet quasi elke studie aanvangen...
Hier wordt ook vergeten dat mensen met dit soort jobs ook een ambitieuze partner hebben. Ikzelf heb een job die me evenveel uren bezig houdt, maar mijn echtgenote is even ambitieus en werkt ook een heel pak meer dan 40 uren. Financieel zouden we het gerust aankunnen als zij niet zou werken, maar er speelt veel meer dan enkel het financiële.
PS: Ik ben eigenlijk niet nieuw hier, maar de accounts van het legacy forum zijn misschien niet allemaal overgezet of behouden. Wel lang geleden dat ik iets postte en vandaar dus nieuwe account.
. Ik zie niet in waarom we het probleem niet kunnen verhelpen door belastingen 1% op te trekken zodanig vpk's een loonsstijging krijgen, zie je waar ik naar toe ga?