Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Akkoord, iedereen doet wat hij zelf wil op dat gebied maar op den duur krijg je dus situaties waarop mensen staan te schreeuwen dat "het leven veel te duur geworden is" en dat "alles onbetaalbaar is geworden". Als je met 2 €10k bruto hebt ligt dat 100% aan je eigen uitgavenpatroon en niet met marktomstandigheden en politieke beslissingen kwa fiscaliteit tbf (tenzij je natuurlijk met een zwaar ziek kind zit oid dat handen vol geld kost, maar dat is niet de doorsnee).Alles hangt er vanaf wat je zelf wilt. Sommigen zijn perfect content om aan de rat race deel te nemen om dan te kunnen wonen in dat groot huis met die 2 dikke bakken op den hof.
Anderen zullen mss perfect content zijn met een appartement met 1 kamer & een E-fiets. Maar dan niets van rat race & op 't gemakske 9 to 5 & part-time.
Ja, dat dus.Een leven waarin je gewoon doet wat je wilt zonder je ooit ergens zorgen over te moeten maken is geen standaard leven. Jij beziet rijkdom heel eng als een Ferrari voor de deur of een peperdure reis, maar gewoon de idee dat je je absoluut geen zorgen moet maken over je financiën, en dat je gewoon zelf niet moet afvragen of er voldoende op je rekening staat om te kopen wat je nodig hebt, is echt wel een luxe die drie kwart van de bevolking niet kent.
Dus van een uitkering naar een job met een mediaanloon?Ja, dat dus.
Ik kan iedereen aanraden om eens een paar jaar in armoede te leven, of je serieuze zorgen te moeten maken over hoge rekeningen, onverwachte voorvallen of beslissingen van de regering die slecht uitvallen voor jou persoonlijk.
Als je dan overschakelt op een leven waarin je rond komt met je inkomen,
je geld kan uitgeven aan een paar frivoliteiten zonder te moeten nadenken of dat nog wel lukt deze maand én je aan het eind van de maand een paar honderd euro kan sparen...
Mannekes, je voelt je rijker dan eender wie met zijn zevende Ferrari voor de deur. Je hebt geen idee hoeveel invloed dat heeft op je welzijn en hoeveel ruimte dat vrijmaakt in je hoofd.
Die stap maakt oneindig veel gelukkiger dan van een luxewagen naar een duurdere luxewagen gaan.
Twee personen met een invaliditeitsuitkering naar één persoon op invaliditeitsuitkering met progressief werken (50%).Dus van een uitkering naar een job met een mediaanloon?
Dat kan alleen in Belgie he als invalide nog kwalitatief kunnen leven met slechts parttime werken. (Misschien ook nog NL, Zweden,....)Twee personen met een invaliditeitsuitkering naar één persoon op invaliditeitsuitkering met progressief werken (50%).
Die 2% is wel heel laag lol, 700-800k zal ook wel voldoende zijn voor €2500/maand. Zeker gezien je ook nog ietwat pensioen zal hebben op latere leeftijd.Hoeveel geld die 'comfortabele levensstijl' dan voorstelt, is voor iedereen (uiteraard...) anders.
Maar voor België zal dat toch snel minimum 1,5m euro zijn.
(2% veilige kapitaalinkomsten, dat is 2500 per maand = het mediane nettoloon in Vlaanderen. Daarvan huis betalen, boodschappen, extra medische verzekering, onvoorziene omstandigheden, etc.).
Ik snap je punt niet goed. Progressief werken is geen vreemd iets, en parttime wordt aangevuld met die uitkering.Dat kan alleen in Belgie he als invalide nog kwalitatief kunnen leven met slechts parttime werken. (Misschien ook nog NL, Zweden,....)
Land van honing en melk voor mensen die wat minder meekunnen of in sommige gevallen die niet meewillen....(leefloners,...)
Mijn punt is dat armoede in Belgie zwaar overschat wordt want met een beetje inspanning leef je niet in armoede in Belgie.Ik snap je punt niet goed. Progressief werken is geen vreemd iets, en parttime wordt aangevuld met die uitkering.
Haja de inspanning is dan 'in staat zijn tot parttime werken'.Mijn punt is dat armoede in Belgie zwaar overschat wordt want met een beetje inspanning leef je niet in armoede in Belgie.
In heel België loopt 18,6 procent van de bevolking risico op armoede of sociale uitsluiting, nog steeds meer dan 2 miljoen mensen. In Vlaanderen gaat het om 12,2 procent en in Brussel 37,6 procent. Al zijn ook die cijfers ten opzichte van 2019 gedaald.Haja de inspanning is dan 'in staat zijn tot parttime werken'.
Tot het bij u misloopt zeker. Zeveraar. Ik heb nu 9 weken terug iets voorgehad en mijn inkomen ging plots naar amper 60%, terwijl je daar niet op ingesteld bent. Ik heb geen enkel uitzicht op hoe lang dit nog gaat duren en dan lees je zulke onzin, alsof ik het zelf gezocht heb door niets te doen. En van die 2 miljoen mensen in armoede gaat de overgrote meerderheid ook dat gevoel krijgen als ze zoiets lezen. Op hier en daar een gek na, leeft niemand bewust in armoede volgens mij.In heel België loopt 18,6 procent van de bevolking risico op armoede of sociale uitsluiting, nog steeds meer dan 2 miljoen mensen. In Vlaanderen gaat het om 12,2 procent en in Brussel 37,6 procent. Al zijn ook die cijfers ten opzichte van 2019 gedaald.
Mij ga je niet wijsmaken dat meer dan 2 miljoen mensen 'in armoede' in Belgie niet in staat zijn om parttime te werken.
Daar ga ik dus niet mee akkoord. Veel mensen kiezen wel voor een uitkering en voor klagen en zagen dat het de 'overheid' is die de schuldige is van weet ik veel welk banaal probleem. Uiteraard zijn er gehandicapten maar dat zijn er niet zoveel...Tot het bij u misloopt zeker. Zeveraar. Ik heb nu 9 weken terug iets voorgehad en mijn inkomen ging plots naar amper 60%, terwijl je daar niet op ingesteld bent. Ik heb geen enkel uitzicht op hoe lang dit nog gaat duren en dan lees je zulke onzin, alsof ik het zelf gezocht heb door niets te doen. En van die 2 miljoen mensen in armoede gaat de overgrote meerderheid ook dat gevoel krijgen als ze zoiets lezen. Op hier en daar een gek na, leeft niemand bewust in armoede volgens mij.
Ik heb eigenlijk nog nooit een dopper weten klagen, of het zou een ubermarginaal op tv moeten zijn die in werkelijkheid niet echt voorkomt.Daar ga ik dus niet mee akkoord. Veel mensen kiezen wel voor een uitkering en voor klagen en zagen dat het de 'overheid' is die de schuldige is van weet ik veel welk banaal probleem. Uiteraard zijn er gehandicapten maar dat zijn er niet zoveel...
Mijn punt is dat armoede in Belgie zwaar overschat wordt want met een beetje inspanning leef je niet in armoede in Belgie.
Iemand die werkt doet per definitie moeite dus die zou inderdaad een appartement moeten kunnen kopen met 1 kamer.
Moet niet in het centrum maar dan gaat hij wel een auto nodig hebben dus ja met die 2k netto zal dat niet lukken....
Nochtans meer dan genoeg welvaart maar blijkbaar niet voor iedereen die WERKT en aldus moeite doet.
Als je geen vastgoed hebt ben je dan arm? Ik denk het niet.Mooie combinatie van meningen.
Pensioen zal heel laag zijn want je stopte veel vroeger met werken.Die 2% is wel heel laag lol, 700-800k zal ook wel voldoende zijn voor €2500/maand. Zeker gezien je ook nog ietwat pensioen zal hebben op latere leeftijd.
Maar wie interesseert dat in dit topic? De titel is "wat is uw rijk zijn?".Daar ga ik dus niet mee akkoord. Veel mensen kiezen wel voor een uitkering en voor klagen en zagen dat het de 'overheid' is die de schuldige is
Dat noemden ne kameraad & ik vroeger 'FIFA-FIRE'. Net genoeg passief inkomen om op je klein appartement iedere dag FIFA te spelen, maar weinig geld om meer te doen.Die 2% is wel heel laag lol, 700-800k zal ook wel voldoende zijn voor €2500/maand. Zeker gezien je ook nog ietwat pensioen zal hebben op latere leeftijd.