Nieuw onderzoek wijst uit: welstellend zijn is fijn, echt rijk zijn is fijner | De Standaard.https://www.standaard.be/cnt/dmf20240722_94646069
Zoals anderen al aangaven
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nieuw onderzoek wijst uit: welstellend zijn is fijn, echt rijk zijn is fijner | De Standaard.https://www.standaard.be/cnt/dmf20240722_94646069
Zoals anderen al aangaven
Dat hangt af van persoon tot persoon denk ik of dat zelfs mogelijk is, ik vrees dat ik nooit in staat zal zijn om dat volledig van me af te zetten.
Mijn thuis zal daar ook wel mee te maken hebben, elke frank diende daar in twee gebeten te worden.
Grotere kosten waren bijvoorbeeld een ramp en vaak reden om te gaan bedelen bij mijn grootouders.
Ik wil dat nooit meer meemaken en ik wil graag ook dat mijn kinderen een betere financiële start hebben. (van thuis niets meegekregen en zelf gewerkt om studies te bekostigen)
Mijn partner heeft sinds er kinderen zijn niet meer voltijds gewerkt en de vergelijking qua inkomen is voor een 4/5e naar een 4/5e.
Je zit in een collectieve ontslagronde, maar je hebt op dit forum al vermeld dat je opportuniteiten hebt afgeslaan om elders te beginnen. Net omdat de kans er dik in zat dat je jouw werk zou verliezen en je dan een grote zak geld zou krijgen.
You can't have your cake and eat it too.
Klopt, maar in de praktijk heb je toch ook gekozen om in een shitsituatie te blijven zitten om langs de kassa te kunnen passeren?
Dat had mijn partner ook kunnen doen, want het ging op het bedrijf waar ze werkte ook slecht. Zij heeft net niet voor het geld gekozen: ontslag gegeven en braafjes opzeg uitgedaan. Maanden- of jarenlange onzekerheid zag ze niet zitten.
Begrijp me niet verkeerd, ik versta jouw keuze en ik zou waarschijnlijk net hetzelfde gedaan hebben.
Maar dat is vanuit de insteek: het is nooit genoeg. Want als klopt wat je hier post dan zit je al op een gigantische berg geld die je nooit op krijgt.
@zarathustra @Sylverscythe
Ik verbaas me daar toch ook over.
Dat het merendeel van de mensen zonder geldzorgen is, lijkt me wel een vertekend beeld van de werkelijkheid, waarschijnlijk ingegeven door de eigen leefwereld en vaak op dit forum te vertoeven.
Artikel van De Morgen
"Daaruit blijkt dat een op de zes huishoudens in ons land het gezinsbudget overschrijdt, gemiddeld met 239 euro per maand."
"Daartegenover geeft bijna een op de drie Belgische huishoudens (29 procent) in het onderzoek aan dat ze maandelijks geld opzij kunnen zetten. Ruim de helft (55 procent) zegt met het gezinsinkomen net rond te komen."
Je zou wel heel onnozel moeten zijn om 2 3 4 5 6 mnd voor je een 6 figure bag of money krijgt, het zelf af te stappen. Ik heb nu 3 4 mnd betaald en moet zo goed als niks doen en daarna komt de bag o money.
).