Ik ben IT freelancer, momenteel actief als IT infrastructuur architect voor afdeling wegen en verkeer van de Vlaamse overheid.
In 2011 begonnen bij cisco system, field engineer (gans de wereld rondgevlogen intijde), jaartje of 4.
Toen 8 jaar consultancy gedaan bij een bedrijf in Brussel (nu noemt het NTT tegenwoordig), professional services gedaan voor bijna alle grote europese instellingen onder andere.
Mijn huidige functie... tgoch, moeilijk samen te vatten.
Ik verzorg A tot Z het netwerk (behalve de fysieke installaties, dat is voor de techniekers), dat gaat van relatief eenvoudige industriele switches tot MPLS/VXLAN backbone en security appliances (firewalls, load balancer, WAF...) en assisteer beetje alle andere afdelingen bij alles wanneer ze er zelf niet meer over uitraken (VMware, Hyper-V, Nutanix, storage/vsan) en ben last line of defence als het op linux hosted service goed misloopt (denk Kubernetes). Windows server kan ik ook wel mijne slag in slaan maar dat is meer "best effort", nooit ne grote microsoft fan geweest XD.
En het betere scripting/automation werk om de core/backbone van AWV te formaliseren op netwerk-niveau. (ansible gebruiken wij). Momenteel bezig met de hele backbone te migreren naar EVPN/VXLAN.
Aja, en als ik security risico's tegenkom werk ik nauw samen met de CISO om zaken te flaggen en op te nemen. (NDR en NIS2 compliancy zijn beetje items die nu leven).
Dus wat is mijn functie? Ik zorg dat overal alles stabiel draait en onderhouden blijft, terwijl we de hele infrastructuur kicking and screaming naar moderne standaarden opzetten zonder downtime. En alles wat daarmee komt kijken is soms moeilijk samen te vatten