Spijtig dat mijn baas geen tv kijkt, anders waren zijn ogen misschien eens open gegaan met die brutolonen uit het programma

Hij denkt nl. nog altijd dat mijn loon marktconform is omdat het 600 euro hoger ligt door indexaties dan 15 jaar geleden, zelfs met die standaard loonschalen in PC 200 hier ergens boven zou ik 900 euro bruto meer hebben...
Ik ben zo'n alleenstaande met 2.200-2.300 netto (wel met bedrijfswagen en nog maaltijdcheques) en ik kom toch goed rond, ga 2x per jaar met het vliegtuig op reis,...
Door in mijn jonge jaren veel te sparen heb ik m'n eigen huis kunnen zetten, achteraf bekeken wel net in de ideale periode (2016-2017) vooraleer alles veel duurder is geworden.
Mijn lening is net geen 700 euro/maand, ik kan de meeste maanden eigenlijk wel tussen de 500-800 euro sparen.
Dat is tevens wat mijn 'probleem', om opslag vragen in zo'n superkleine KMO is best moeilijk, om echt marktconform te zitten zou ik moeten veranderen van werkgever.
Mijn huidig loon geven ze tegenwoordig in vacatures al voor starters, dus zelfs al krijg ik opslag zal dat nooit meer marktconform worden.
Gezien ik vlot rondkom en mooi kan sparen is het dilemma hier dus vooral dat ik serieus twijfel of het de moeite is om puur voor loon alles op te blazen dat ik ken.
Meer loon wil in mijn geval nl. vooral zeggen dat er maandelijks gewoon meer op de spaarrekening zal komen, ik heb al quasi alles wat ik wil.
Ik werk er al 15 jaar en het is op 10min van mijn deur, dat speelt ook allemaal mee.