Wat zou jij doen als je de lotto wint?

Ik denk dat 230 miljoen je meer stress heeft van 300k. Je gaat nooit meer moeten werken en dan is je grootste uitdaging een manier zien te vinden om de rest van je leven zinvol uit te zitten. Het eerste jaar zullen die sterrenrestaurants en dure spullen je wel veel plezier geven, maar op den duur moet dat toch ook vervelen omdat je het allemaal vanzelfsprekend beschouwt? 230 miljoen is eigenlijk vulgair veel geld.
Mja, uitdaging... Als je effectief zinvol je leven wil uitzitten kan je ook gewoon je levensdroom najagen zonder de financiele zorgen die er bij komen. Ikzelf heb nogal vaak een idee, het ene al wat wilder dan het andere, waarbij ik vaak tot het besef kom dat dat financieel geen realiteit is, hoe graag ik het al dan niet zou doen. Dat is toch een waanzinnige luxe-situatie om in te zitten, stressvol kan je dat toch niet noemen :biglaugh:

Ik vermoed eigenlijk dat een groot deel van de winnaars eigenlijk niet eens zo'n drastische switch maken in hun leven. Ik vermoed dat de meeste hun levensstijl opwaarderen inzake een nieuw huis, nieuwe wagen, idem voor de kinderen en eventueel familie en dan een zeer goeie levensstandaard (de duurdere fitnessclub, een duurdere hobby, duurdere reizen met meer luxe,...) er op na houden. Lijkt me alleszins niet zo stresserend te zijn.

Werken kan je perfect vervangen door iets wat wel nog zin geeft, zonder dat er financiele compensatie tegenover moet staan.

Mja, uitdaging... Als je effectief zinvol je leven wil uitzitten kan je ook gewoon je levensdroom najagen zonder de financiele zorgen die er bij komen. Ikzelf heb nogal vaak een idee, het ene al wat wilder dan het andere, waarbij ik vaak tot het besef kom dat dat financieel geen realiteit is, hoe graag ik het al dan niet zou doen. Dat is toch een waanzinnige luxe-situatie om in te zitten, stressvol kan je dat toch niet noemen :biglaugh:

Ik vermoed eigenlijk dat een groot deel van de winnaars eigenlijk niet eens zo'n drastische switch maken in hun leven. Ik vermoed dat de meeste hun levensstijl opwaarderen inzake een nieuw huis, nieuwe wagen, idem voor de kinderen en eventueel familie en dan een zeer goeie levensstandaard (de duurdere fitnessclub, een duurdere hobby, duurdere reizen met meer luxe,...) er op na houden. Lijkt me alleszins niet zo stresserend te zijn.

Werken kan je perfect vervangen door iets wat wel nog zin geeft, zonder dat er financiele compensatie tegenover moet staan.
Ik refereer alleen maar naar tal van lottowinnaars die alles er hebben doorgejaagd na een aantal jaar. Drugs en luxehoeren, verkeerde investeringen die handenvol geld kosten in onderhoud, familie en vrienden kwijt, ....

Dat is zeker niet bij iedereen van toepassing en bij ieder verkeerd afgelopen lottoavontuur zal je ook wel een succesverhaal kunnen opdissen. Ik ben eigenlijk benieuwd naar de cijfers: hoeveel van die mensen is daar gelukkiger van geworden en stijgt of daalt dat percentage met de gewonnen som?

Ik zeg alleen maar dat je het ontvangen van zo'n enorme som niet mag onderschatten. De impact is immens. Een miljoen geeft je financiële gemoedsrust en nog een relatief normale levensstijl. Een veelvoud ervan gooit alles om.

daarmee kan je 4300 van de armste gezinnen 50k euro's geven. OF 23.000 gezinnen die je 10k kan geven.

Die het dan ook hoogstwss opdoen aan hookers and cocaine :unsure:

Ik refereer alleen maar naar tal van lottowinnaars die alles er hebben doorgejaagd na een aantal jaar. Drugs en luxehoeren, verkeerde investeringen die handenvol geld kosten in onderhoud, familie en vrienden kwijt, ....

Dat is zeker niet bij iedereen van toepassing en bij ieder verkeerd afgelopen lottoavontuur zal je ook wel een succesverhaal kunnen opdissen. Ik ben eigenlijk benieuwd naar de cijfers: hoeveel van die mensen is daar gelukkiger van geworden en stijgt of daalt dat percentage met de gewonnen som?

Ik zeg alleen maar dat je het ontvangen van zo'n enorme som niet mag onderschatten. De impact is immens. Een miljoen geeft je financiële gemoedsrust en nog een relatief normale levensstijl. Een veelvoud ervan gooit alles om.
Gemoedsrust*230

Sign me up :crazy:

Hoe iemand reageert zal hier niet te generaliseren zijn .
De ene doet alles het eerste jaar op aan drugs, hoeren, feesten, ...
De andere blijft als een vrek leven
Nog iemand anders krijgt (keuze)stress

230 miljoen.

Eerst en vooral zou m'n papa een schone biermand krijgen.

230 miljoen zou niet goed komen, geef mij dan maar Win For Life.
Met 230 miljoen ga ik los op de rem bij gatplakkers op de baan, rij ik ambetante chauffeurs het decor in, koop ik mensen om, en vlam ik mijnen auto door de showroom op 't werk en mogen ze hem houden. Nee, ik zou helemaal ontsporen. Denk ik.

230mil is gewoon Fuck You geld...
Das een bedrag dat ge eigenlijk voor zowat alle problemen de gemakkelijkste oplossing kunt kiezen en er geld tegen smijten...

230 miljoen.

Met 230 miljoen ga ik los op de rem bij gatplakkers op de baan, rij ik ambetante chauffeurs het decor in, koop ik mensen om, en vlam ik mijnen auto door de showroom op 't werk en mogen ze hem houden. Nee, ik zou helemaal ontsporen. Denk ik.
In 't gevang zijt ge niks met uw 230 miljoen e.

Ik koop deze, drop mijn man, kind en zeg dikke doei tegen iedereen.
Tot ergens in 2027 (2034 ten laatste)

Tot ergens in 2027 (2034 ten laatste)
wat versta je onder je man en je kind droppen?
Myllana tegen haar man: Ik heb de lotto gewonnen pak je reiskoffers!
Myllanaman: Jamaar moet ik pakken voor de bergen of de zee?
Myllana: Maakt niet uit... als ge hier maar buiten zijt! (en pak het kind ook maar mee :unsure:)

Tot ergens in 2027.
Om dan met hangende pootjes terug te komen?

Ikzelf koop de lotterij op. Als je ziet wat dat spel opbrengt :oink:
Er stond daar gisteren een artikel van op vrt nieuw en die bedragen zijn om van te duizelen.

Ik vraag mij af hoeveel % van de spelers eigenlijk marginalen zijn - wat dan maakt dat de kans dat een marginaal de jackpot wint groter is, wat op zijn beurt de kans op het verkwanselen van die jackpot groter maakt :unsure:

wat versta je onder je man en je kind droppen?
Myllana tegen haar man: Ik heb de lotto gewonnen pak je reiskoffers!
Myllanaman: Jamaar moet ik pakken voor de bergen of de zee?
Myllana: Maakt niet uit... als ge hier maar buiten zijt! (en pak het kind ook maar mee :unsure:)
Een goede verstaander zo te zien.

230mil is gewoon Fuck You geld...
Das een bedrag dat ge eigenlijk voor zowat alle problemen de gemakkelijkste oplossing kunt kiezen en er geld tegen smijten...
Ironisch genoeg is dat héél veel geld maar anderzijds véél te weinig om eens echt zot te doen - als je bvb. kijkt naar het loon van een topvoetballer ben je in die kringen bijna een armoezaaier. Zo zie je maar dat alles relatief kan zijn, al zou ik geen neen zeggen tegen zelfs een fractie van die 230 miljoen, zo 1/230 ste zou het normaal leven al heel wat aangenamer kunnen maken.

230 miljoen.

Foute mentaliteit.
Met 230 miljoen koop je gewoon een auto waar geen enkele gatplakker tegen opgewassen is.
En dan kom je ook niet meer buiten tijdens de file plebsuren.

Terug
Bovenaan