BonIver
Well-known member
Mja, uitdaging... Als je effectief zinvol je leven wil uitzitten kan je ook gewoon je levensdroom najagen zonder de financiele zorgen die er bij komen. Ikzelf heb nogal vaak een idee, het ene al wat wilder dan het andere, waarbij ik vaak tot het besef kom dat dat financieel geen realiteit is, hoe graag ik het al dan niet zou doen. Dat is toch een waanzinnige luxe-situatie om in te zitten, stressvol kan je dat toch niet noemenIk denk dat 230 miljoen je meer stress heeft van 300k. Je gaat nooit meer moeten werken en dan is je grootste uitdaging een manier zien te vinden om de rest van je leven zinvol uit te zitten. Het eerste jaar zullen die sterrenrestaurants en dure spullen je wel veel plezier geven, maar op den duur moet dat toch ook vervelen omdat je het allemaal vanzelfsprekend beschouwt? 230 miljoen is eigenlijk vulgair veel geld.

Ik vermoed eigenlijk dat een groot deel van de winnaars eigenlijk niet eens zo'n drastische switch maken in hun leven. Ik vermoed dat de meeste hun levensstijl opwaarderen inzake een nieuw huis, nieuwe wagen, idem voor de kinderen en eventueel familie en dan een zeer goeie levensstandaard (de duurdere fitnessclub, een duurdere hobby, duurdere reizen met meer luxe,...) er op na houden. Lijkt me alleszins niet zo stresserend te zijn.
Werken kan je perfect vervangen door iets wat wel nog zin geeft, zonder dat er financiele compensatie tegenover moet staan.