Wat zou jij doen als je de lotto wint?

Die mails van de nationale loterij, moeten ze toch iets anders op verzinnen.

Proficiat! Je hebt gewonnen met EuroMillions.

Vol spanning die mail open: 6,30€

Ik zou mezelf vervloeken.

Al ben ik zelf vrij rationeel ingesteld, ik zou begot niet weten wat ik moet doen. Om zo direct met zoveel geld geconfronteerd te worden lijkt mij echt een hel. Je kan jezelf laten bijstaan door mensen met kennis van zaken, maar gaan die voor eigenbelang of gedeelde belangen? Wie kan je nog vertrouwen? Wat met familie en vrienden?
Het is geen opgebouwd imperium, het is een storting van x-aantal miljoen direct op uw rekening. Een vrij beangstigende gedachten vind ik zelf.

Dan zou ik veel liever een win for life waar je 2000 euro per maand krijgt. Het huis wordt dan afbetaald door die centen. Dan hebben we het volledige netto inkomen om rijkelijk te leven (reizen, restaurant, kledij, uitstappen, …). Dat lijkt mij dan een fijner gedacht omdat dat ‘behapbaar’ lijkt.

Ik zou mezelf vervloeken.

Al ben ik zelf vrij rationeel ingesteld, ik zou begot niet weten wat ik moet doen. Om zo direct met zoveel geld geconfronteerd te worden lijkt mij echt een hel. Je kan jezelf laten bijstaan door mensen met kennis van zaken, maar gaan die voor eigenbelang of gedeelde belangen? Wie kan je nog vertrouwen? Wat met familie en vrienden?
Het is geen opgebouwd imperium, het is een storting van x-aantal miljoen direct op uw rekening. Een vrij beangstigende gedachten vind ik zelf.

Dan zou ik veel liever een win for life waar je 2000 euro per maand krijgt. Het huis wordt dan afbetaald door die centen. Dan hebben we het volledige netto inkomen om rijkelijk te leven (reizen, restaurant, kledij, uitstappen, …). Dat lijkt mij dan een fijner gedacht omdat dat ‘behapbaar’ lijkt.
Ik vind dat toch een rare (en onbegrijpelijke) logica hoor. 2000€/maand is echt niet zoveel geld. Dat is het gemiddelde nettoloon ongeveer. Als ge 30 jaar terug gaat, toen was dat 1000€. Dat wil dus zeggen dat je tegen uw pensioen nog altijd niet genoeg geld hebt om rijkelijk te leven he.

Als je liever een behapbaar bedrag hebt: smijt al dat geld op een ETF en leef van de dividenden? Dan heb je ook 2000€/maand, maar die indexeert mee en ge behoudt het initiële kapitaal dat je gewonnen hebt... Zeggen dat je liever Win 4 Life wint dan Euromillions is hetzelfde als zeggen dat je liever voor 100€ gaat werken dan voor 1000€ voor dezelfde job.

Ik zou:
* Een gezinshuis met tuin kopen
* Mijn vriendin gratis laten inwonen, geen kosten meer delen
* Kijken voor een poetshulp / huishoudhulp
* Een eigen auto kopen, een hybride
* Enkele dingen kopen die mijn leven zouden verbeteren: een nieuwe laptop, een deftige gsm, een kleine drone en een eersteklas treinabonnement, gedaan met reizen in tweede
* Deeltijds gaan werken en 's middags terug broodjes kopen ipv meegenomen boterhammen. Met de vrijgekomen tijd verder studeren en bijleren (ik doe nu een deeltijdse studie aan de UGent, maar ik wil ook iets doen bij Syntra echter is daar nu geen tijd voor)
* 's Avonds minder zelf koken en meer eten opwarmen van de traiteur en lokale restaurantjes
* Meer op reis gaan
* De rest Boglehead-gewijs beleggen in aandelen en dat gewoon zien groeien (of dalen, wetende dat er toch altijd genoeg zal overschieten) en kijken welke goede doelen er zijn waar ik mij voor kan engageren, zowel qua tijd als financieel

Mijn ouders zouden waarschijnlijk een schenking weigeren, dus ik zou mijn ouders en zus meenemen naar een sjiek restaurant waar ze al lang eens naartoe willen, en daar dan zeggen dat ik chance heb gehad met de Bitcoins.

zeggen dat ik mijn bitcoins uitgecasht heb, en dat ze maar hadden moeten luisteren in 2011 toen ik er nog 10 per dag minede op mijn hd5850 gpu. In mijn geval perfecte cover story.

voor de rest :

10% gaat in crypto
20% vastgoed
50% stocks
10% op de bank laten rotten
10% hou ik als speelgeld

Ik vind dat toch een rare (en onbegrijpelijke) logica hoor. 2000€/maand is echt niet zoveel geld. Dat is het gemiddelde nettoloon ongeveer. Als ge 30 jaar terug gaat, toen was dat 1000€. Dat wil dus zeggen dat je tegen uw pensioen nog altijd niet genoeg geld hebt om rijkelijk te leven he.

Als je liever een behapbaar bedrag hebt: smijt al dat geld op een ETF en leef van de dividenden? Dan heb je ook 2000€/maand, maar die indexeert mee en ge behoudt het initiële kapitaal dat je gewonnen hebt... Zeggen dat je liever Win 4 Life wint dan Euromillions is hetzelfde als zeggen dat je liever voor 100€ gaat werken dan voor 1000€ voor dezelfde job.
Er zijn duizend en één manieren om met dat geld op te brengen. Echter heb ik daar geen verstand van. Ik zou mij dagenlang kunnen beginnen inlezen maar aangezien het over zo een groot bedrag zou gaan zou ik amper durven er iets mee te doen uit schrik om het op te fucken.
Als je jezelf laat begeleiden kan het zijn dat er teveel geld aan die mensen hun handen blijft plakken zonder dat je het zelf doorhebt.

Met jouw inzicht kan dat inderdaad raar klinken. Net zoals voor mij het raar klinkt dat iedereen hier precies een pasklaar antwoord heeft. Ik ben er vrij zeker van dat meer dan de helft van de mensen die zoiets winnen er na 15 jaar niet gelukkiger zijn van geworden.

Hangt natuurlijk van het bedrag af.
Sws wordt een deel geïnvesteerd in vastgoed (al dan niet wereldwijd) en goud/diamanten.
Moest ik een gigantisch stinkend groot bedrag winnen dan sticht ik weeshuizen en dierenasielen op in arme landen en voorzie ik ze van een fonds waarmee ze rond kunnen komen en bedenk ik manieren waarmee ze zichzelf kunnen onderhouden ( waterputten==>landbouw etc)
Dan koop ik mezelf een loft in elke grote wereldstad.
Ik koop een privéjet voor mijn man zodat hij vaker over en weer kan vliegen om bij ons te zijn.
Als extraatje koop ik voor ons een gigagrote jacht waarmee we mooie eilandjes kunnen ontdekken in warme oorden.
En dan betaal ik de stichters van het forum een mooi bedrag zodat ze een inlogsysteem ontwikkelen waardoor ik normaal kan inloggen zonder dat ik er niet continu uitgegooid wordt.
Oeff ja, dat zou ik wel doen.😍

Ja, hier is het zover. Gewonnen met euromillions, de volle 4.9 euro. See you later bitches, I'm rich. Ik ga nu toch wel gaan verderleven in een mooi warm land.

Tip voor @nestorius:
20210929_084012.jpg

Je kan jij perfect als zelfstandige in bijberoep "een bedrijf starten" met een paar duizend euro, minder of een lening, anders waren er niet veel natuurlijk. Maar wat ik er mee wil doen, is het denk ik niet voor genoeg... en heb je een enorm startbudget voor nodig.
Please do elaborate.

Ik zou:
* Een gezinshuis met tuin kopen
* Mijn vriendin gratis laten inwonen, geen kosten meer delen
* Kijken voor een poetshulp / huishoudhulp
* Een eigen auto kopen, een hybride
* Enkele dingen kopen die mijn leven zouden verbeteren: een nieuwe laptop, een deftige gsm, een kleine drone en een eersteklas treinabonnement, gedaan met reizen in tweede
* Deeltijds gaan werken en 's middags terug broodjes kopen ipv meegenomen boterhammen. Met de vrijgekomen tijd verder studeren en bijleren (ik doe nu een deeltijdse studie aan de UGent, maar ik wil ook iets doen bij Syntra echter is daar nu geen tijd voor)
* 's Avonds minder zelf koken en meer eten opwarmen van de traiteur en lokale restaurantjes
* Meer op reis gaan
* De rest Boglehead-gewijs beleggen in aandelen en dat gewoon zien groeien (of dalen, wetende dat er toch altijd genoeg zal overschieten) en kijken welke goede doelen er zijn waar ik mij voor kan engageren, zowel qua tijd als financieel

Mijn ouders zouden waarschijnlijk een schenking weigeren, dus ik zou mijn ouders en zus meenemen naar een sjiek restaurant waar ze al lang eens naartoe willen, en daar dan zeggen dat ik chance heb gehad met de Bitcoins.
Dus met een jackpot (zoals bijvoorbeeld de laatste keer 21 mio euro) op je rekening zou je oa. je treinabonnement naar eerste klasse veranderen?

Wij gewone stervelingen kunnen het concept van zoveel geld niet vatten.

Typisch BG, een monsterbedrag als 4,9 weer afdoen als een fait divers. Beetje realiteitszin he jongens :unsure:
3,7 euro. Da's een Duveltje op café. Not bad.
Ge gaat dat toch niet verkwanselen aan onnozelheden? Ik zou dat beleggen en met de opbrengst daarvan onnozelheden doen, kwestie van ook de winst veilig te stellen voor het nageslacht. :wink: :unsure:
Zie @Lint

Terug
Bovenaan