Wat zou jij doen als je de lotto wint?

Heel simpel, geheim houden. Stoppen met werken en zorgen dat het veilig belegd wordt zodat ik en mijn naasten zorgeloos financieel onafhankelijk vol vrijheid kan leven door enkel nog dingen te doen die mij voldoening geven. Uiteraard zou ik ook de nodige goede doelen en zeker dieren steunen.
Hoe koppel je geheim houden en stoppen met werken?

Ik geloof wel dat je bescheiden kan genieten van een zeer groot vermogen. Het is niet omdat je 100 miljoen op de bank hebt dat je ineens een Ferrari "moet" kopen of een gigantische villa met 5 badkamers "moet" kopen. Je kan tevreden zijn met pakwel een Audi A6 en een huis van een half miljoen. Het grote geld kan je dan investeren en ervoor zorgen dat dit vermogen gezond blijft en een aantal generaties kan blijven groeien.

... tot die ene decadente afstammeling tevoorschijn komt die alles uitgeeft aan coke, hoeren en malafide beleggers.

Ik stel me altijd de vraag hoe dat dan moet met uw kinderen.
geef je ze elk, bvb 10 miljoen, met de kans dat het onuitstaanbare snobs worden?
Of eerder pas geven als ze hun diploma halen en eerst nog 10 jaar gewerkt hebben voor hun geld? Zodat ze de waarde ervan kennen?
Ik zou dat laatste kiezen in ieder geval

geef je ze elk, bvb 10 miljoen, met de kans dat het onuitstaanbare snobs worden?
Of eerder pas geven als ze hun diploma halen en eerst nog 10 jaar gewerkt hebben voor hun geld? Zodat ze de waarde ervan kennen?
enkel als ze echt geïnteresseerd zijn om te werken. Voornaamste is dat ze een goed sociaal leven hebben imo.

Ik denk dat dat een lastige is. Je zou het waarschijnlijk het laatste kiezen, omdat je zelf in die situatie bent opgegroeid ("moeten werken voor mijn geld"). Uw kinderen zijn echter waarschijnlijk opgegroeid met een heel ander perspectief.

Een nonkel van mij heeft bvb een heel goed draaiend bedrijf. Beide zonen hebben eerst een jaar gestudeerd, maar dan toch maar gestopt en mee in het bedrijf gestapt. Ze runnen nu elks een afdeling van het moederbedrijf, en hebben samen een dochteronderneming opgestart die het ook goed doet. Oké, ze hebben geen diploma, en ze hebben ook niet echt moeten werken voor hun geld (want de investering in dochteronderneming is wel door vader gedaan obv), maar ik zie ook weinig negatief in die situatie.

Persoonlijk, als ik in die situatie zat (met +100M€), en mijn dochter zou zich bvb willen inzetten voor een goed doel ipv te gaan werken, dan zit er ik er niks mee in om haar volledig te ondersteunen daar in.

Hoe koppel je geheim houden en stoppen met werken?

Ik geloof wel dat je bescheiden kan genieten van een zeer groot vermogen. Het is niet omdat je 100 miljoen op de bank hebt dat je ineens een Ferrari "moet" kopen of een gigantische villa met 5 badkamers "moet" kopen. Je kan tevreden zijn met pakwel een Audi A6 en een huis van een half miljoen. Het grote geld kan je dan investeren en ervoor zorgen dat dit vermogen gezond blijft en een aantal generaties kan blijven groeien.

... tot die ene decadente afstammeling tevoorschijn komt die alles uitgeeft aan coke, hoeren en malafide beleggers.
Mijn vrienden zien mij nooit 'werken'. Als ik nu zeg dat ik werk terwijl ik dat niet doe blijft dat geloofwaardig hoor.

Zou toch wel lachen zijn als ge met uwe ouwe auto aan een , zeg maar, Ferrari garage stopt om er ene te kopen. Denk niet dat de verkopers u serieus nemen in het begin
Dat zijn domme verkopers dan, want da's geld zien verdwijnen. Enigste dat ze misschien gaan doen is twijfelen of ge wel kan betalen, maar dat maakt niet uit want iedere koper-verkoper ondertekent een contract hiervoor.

Dat zijn domme verkopers dan, want da's geld zien verdwijnen. Enigste dat ze misschien gaan doen is twijfelen of ge wel kan betalen, maar dat maakt niet uit want iedere koper-verkoper ondertekent een contract hiervoor.
Ik heb het toch al weten gebeuren (Ferrari die klant wegstuurt, klant betaalt cash voor zijn Aventador).
Ik heb het zelf meegemaakt bij Mercedes, ik wandel showroom binnen, verkoper is bezig, beetje na mij komt ouder koppel binnen.
Verkoper sluit zijn klant af, en wandelt direct naar koppel, koppel zegt letterlijk "meneer was voor ons". Verkoper zegt "jamaar, meneer gaat sebiet wel geholpen worden ze".

Ouder koppel kwam voor een A-klasse offerte, ik voor een E-klasse offerte. Ik heb dan ook effectief gewacht tot ze klaar waren (duurde gelukkig niet te lang) en heb nadien tegen de verkoper ook duidelijk gemaakt dat ik daar kwam met een budget van 50-70k€ maar dat het dus duidelijk niet naar Mercedes ging gaan.

Mijn vrienden zien mij nooit 'werken'. Als ik nu zeg dat ik werk terwijl ik dat niet doe blijft dat geloofwaardig hoor.
Het valt wel op dat je meer vrije tijd gaat hebben he. Je gaat namelijk ook niet gewoon heel de dag u opsluiten zonder dingen te doen...

Ik zou in ieder geval de landen die me aanstaan gaan bezoeken voor een langere periode
Met als afsluiter: de st regis op Bora Bora. ( zo’n slordige 20.000€/ week afhankelijk wat je wilt, kan ook duurder) 🤣

Ik heb het toch al weten gebeuren (Ferrari die klant wegstuurt, klant betaalt cash voor zijn Aventador).
Ik heb het zelf meegemaakt bij Mercedes, ik wandel showroom binnen, verkoper is bezig, beetje na mij komt ouder koppel binnen.
Verkoper sluit zijn klant af, en wandelt direct naar koppel, koppel zegt letterlijk "meneer was voor ons". Verkoper zegt "jamaar, meneer gaat sebiet wel geholpen worden ze".

Ouder koppel kwam voor een A-klasse offerte, ik voor een E-klasse offerte. Ik heb dan ook effectief gewacht tot ze klaar waren (duurde gelukkig niet te lang) en heb nadien tegen de verkoper ook duidelijk gemaakt dat ik daar kwam met een budget van 50-70k€ maar dat het dus duidelijk niet naar Mercedes ging gaan.
Is toch soms grappig hoe mensen altijd hun gram moeten kunnen halen. Dus je bent daar speciaal voor niets blijven zitten zodat je het in zijn gezicht kon wrijven?

Is toch soms grappig hoe mensen altijd hun gram moeten kunnen halen. Dus je bent daar speciaal voor niets blijven zitten zodat je het in zijn gezicht kon wrijven?
Ja, initieel was het idee "oké, ik zal dan maar wachten zeker", want ge zijt wel ff puzzled als zoiets gebeurt. Het leek ook alsof er gewoon een 2e verkoper ofzo zou komen, maar die was er dus niet.

Maar uiteindelijk heb ik dan gewacht om ff duidelijk te maken dat ze een heel pak meer commissie hadden kunnen pakken als ze mij als mogelijke klant gezien hadden.

Nadien trouwens bij een andere dealer wel gewoon goed geholpen geweest.

Dus eigenlijk ga je tientallen jaren liegen tegen je vrienden dat alles goed gaat op het werk. :p
Goh ja. Actief liegen ook niet, wij praten niet echt zoveel over mekaars werk. Maar kzou het allesinds discreet kunnen houden als dat moest. 't zou niet echt nodig zijn want ik zou die mannen hun leningen allemaal aflossen dus 't zou wel rap duidelijk zijn :)

Het valt wel op dat je meer vrije tijd gaat hebben he. Je gaat namelijk ook niet gewoon heel de dag u opsluiten zonder dingen te doen...
Maar die mensen zijn toch werken door de dag? Ik werk sebiet al een jaar van thuis. Of ik nu in Toscane zat of thuis hadden zij weinig zaken mee :D

Awel, precies wat ik zeg. :D Domme verkoper heeft zijn geld (of tja, zijn commissie gezien ge naar andere dealer ging ipv ander merk) zien verdwijnen.

Alleen denk ik dat het weinig zin had voor u om te blijven zitten en dat te zeggen, want hij heeft geen redenen om dat effectief te geloven. Zou me niet verbazen als hij dacht dat ge een troll waart ofzo, tenzij hij achteraf gehoord heeft dat ge naar een andere dealer ging.

Maar die mensen zijn toch werken door de dag? Ik werk sebiet al een jaar van thuis. Of ik nu in Toscane zat of thuis hadden zij weinig zaken mee :D
Maar de meeste mensen delen wel ergens iets over hun dagelijkse bezigheden he. Bvb, je bent gaan eten in een goed restaurant. Of je hebt een goeie film gezien. Of je bent gaan parachute springen...
Na een tijdje valt het op dat je precies wel elke dag iets speciaal bent gaan doen :D

Awel, precies wat ik zeg. :D Domme verkoper heeft zijn geld (of tja, zijn commissie gezien ge naar andere dealer ging ipv ander merk) zien verdwijnen.

Alleen denk ik dat het weinig zin had voor u om te blijven zitten en dat te zeggen, want hij heeft geen redenen om dat effectief te geloven. Zou me niet verbazen als hij dacht dat ge een troll waart ofzo, tenzij hij achteraf gehoord heeft dat ge naar een andere dealer ging.
Het kan hem maar doen aanzetten tot nadenken en niet meer met zo'n vooroordelen rond te lopen om elke klant gelijkwaardig te behandelen.

Ik zie hier vaak verhalen van winnaars die miserie kregen van vrienden/familie na winnen van de lotto. Da's de ene keerzijde van de medaille, waar is de andere? Er zullen toch zeker verhalen zijn van winnaars die wel positieve berichten en steun kregen van vrienden/familie. Ik ken mijn (zeer weinige) vrienden goed en mijn familie ook, en de kans dat ze mij miserie zouden bezorgen mocht ik ooit winnen, is enorm klein.

En hoe pakken de andere rijke mensen (rijk door werk of aandelen of whatever else dan de lotto) het aan om opdringerige mensen van zich af te schudden? Ik had hiervoor mijn plan van financieel adviseur een paar pagina's geleden aangehaald, misschien zijn er betere plannen.

Just curious... :unsure:

ik weet niet of dat wettelijk kan, als je zelf opdraait voor de kosten, maar deze morgen reed er iemand voor mij en dacht ik: "als ik ooit de lotto win en ge doet zo een stoten voor mij maar ik vlam écht waar in uw gat da je ni meer gaat weten van welke planeet je bent"

koop ik me wel een nieuwe auto, dezelfde zodat de buren het niet zien :D

Terug
Bovenaan