Wat zou jij doen als je de lotto wint?

Ik zie hier vaak verhalen van winnaars die miserie kregen van vrienden/familie na winnen van de lotto. Da's de ene keerzijde van de medaille, waar is de andere? Er zullen toch zeker verhalen zijn van winnaars die wel positieve berichten en steun kregen van vrienden/familie. Ik ken mijn (zeer weinige) vrienden goed en mijn familie ook, en de kans dat ze mij miserie zouden bezorgen mocht ik ooit winnen, is enorm klein.

En hoe pakken de andere rijke mensen (rijk door werk of aandelen of whatever else dan de lotto) het aan om opdringerige mensen van zich af te schudden? Ik had hiervoor mijn plan van financieel adviseur een paar pagina's geleden aangehaald, misschien zijn er betere plannen.

Just curious... :unsure:
asking for a friend?

Het is geweten dat mensen grote getallen (en dus hun kansen) moeilijk kunnen visualiseren en inschatten.

Bij deze, de kans om de hoofdpot bij de lotto te winnen is 1 op 8.145.060.

Dat is hetzelfde als de winnende millimeter aanduiden op 8,145060 kilometer.

Mocht ik u vragen om de winnende millimeter aan te duiden op 10 meter zou je zelfs al niet meer meespelen.

Het is geweten dat mensen grote getallen (en dus hun kansen) moeilijk kunnen visualiseren en inschatten.

Mocht ik u vragen om de winnende millimeter aan te duiden op 10 meter zou je zelfs al niet meer meespelen.
En de kans op euromillions is 1 op 139.838.160. Dus de winnende millimeter op 140kilometer. Dat is de afstand van Antwerpen tot Koksijde.

tenor.gif

In een "mocht ik geld genoeg hebben" scenario zou ik de tuin van één van de buren kopen :)
Ons huis is het laatste van de straat. Onze tuin grenst aan de tuinen van de straat die loodrecht op de onze staat. De tuin in kwestie is van een oud vrouwtje en echt een natuurtuin: hazelaars, verschillende bessenstruiken etc, waar we van uit onze keuken recht op kijken.
Da's gewoon super tof: veel groen, veel leven: vogels (25 soorten geteld), eekhoorns.
De vrees is dat als zij daar weg gaat, die tuin de standaard Vlaamse "gazon" tuin wordt.

ik weet niet of dat wettelijk kan, als je zelf opdraait voor de kosten, maar deze morgen reed er iemand voor mij en dacht ik: "als ik ooit de lotto win en ge doet zo een stoten voor mij maar ik vlam écht waar in uw gat da je ni meer gaat weten van welke planeet je bent"

koop ik me wel een nieuwe auto, dezelfde zodat de buren het niet zien :D
Wettelijk? Tuurlijk niet. Maar wat kan u dat schelen. Ge waart niet aan het opletten en reed er per ongeluk op. Kosten betalen is geen probleem.

Ik zou toch ook af en toe nekeer ene van de baan rijden.

Toch een Belg die net geen miljoen rijker geworden is alweer.
Gisteren niet meegespeeld, vrijdag nog maar eens de juiste mm proberen aanduiden :D

En altijd die hoop die de grond in geboord wordt wanneer je een mailtje krijgt dat je gewonnen hebt, om dan te zien dat je een euro hebt 'gewonnen'. 🥲

Mijn plan voor moest ik veel geld met de lotto winnen is blijkbaar nogal uitzonderlijk.
Ik zou mij een afgelegen stuk braakliggende grond kopen en dan wat groot "speelgoed".
Graafmachine voor puttekes te graven, wiellader voor de puttekes terug toe te gooien en bulldozerke om alles terug mooi vlak te strijken.
En mij daarmee amuseren :p

Terug
Bovenaan