Wat zou jij doen als je de lotto wint?

Ik zou in de eerste plaats niet willen dat mensen weten dat ik de lotto zou hebben gewonnen.

Ik zou de eerste paar jaar dus geen gigantische uitgaven beginnen te doen, maar zou eerst een paar grote vastgoedprojecten op poten zetten (verkavelingen, appartementsgebouwen,...). Gelukkig is dat ook mijn werkgebied, dus dat zou geen vragen oproepen.

Van zodra deze beginnen te lopen, dan zou ik pas met geld beginnen "gooien". Want dan kan je perfect verklaren dat je inkomsten daaruit komen.
Een vergelijkbare strategie aan de mijn dus. Ik zou gewoon een management consultancy kantoor opzetten, en overal aangeven dat ik het te druk heb om nieuwe opdrachten binnen te halen :D

Een vergelijkbare strategie aan de mijn dus. Ik zou gewoon een management consultancy kantoor opzetten, en overal aangeven dat ik het te druk heb om nieuwe opdrachten binnen te halen :D
Ik zou dan wel ook blijven die vastgoedprojecten doen, imo is het slechtste wat je kan doen volledig stoppen met werken op jonge leeftijd.

Ik ben al wat ouder :cool: en ik zou dan andere dingen doen, niet lui thuis in de zetel zitten.
Ik word er 40 dit jaar, dus mag ik mij mss ook al bij de iets oudere posters rekenen? :)

Het allerbelangrijkste imo is verveling vermijden én een doel hebben om op te staan elke dag. Anders zet je de deur wagenwijd open voor verslavingen (als dat wat in je zit natuurlijk).

Ik word er 40 dit jaar, dus mag ik mij mss ook al bij de iets oudere posters rekenen? :)
40 jaar, een jonge snaak dus
Het allerbelangrijkste imo is verveling vermijden én een doel hebben om op te staan elke dag. Anders zet je de deur wagenwijd open voor verslavingen (als dat wat in je zit natuurlijk).
Ik verveel me nooit eerlijk gezegd.
Ik zou andere dingen doen, vrijwilligerswerk bijvoorbeeld

Een bedrijf beginnen in de US waardoor ik daar kan gaan wonen. Ergens in de noord-oostelijke regio, binnenlands Pennsylvania ofzo. Daar veel rondreizen en elk jaar naaste familie uitnodigen, all expenses paid.

Een bedrijf beginnen in de US waardoor ik daar kan gaan wonen. Ergens in de noord-oostelijke regio, binnenlands Pennsylvania ofzo. Daar veel rondreizen en elk jaar naaste familie uitnodigen, all expenses paid.
Ik zou ook graag business doen in de US. Mijn droom is een high end relatiebureau beginnen in New York. Waarom zou je kiezen voor Pennsylvania? Speciale reden voor?

Ik zou ook graag business doen in de US. Mijn droom is een high end relatiebureau beginnen in New York. Waarom zou je kiezen voor Pennsylvania? Speciale reden voor?

Omdat me dat een interessante regio lijkt om te wonen. De cultuur, geschiedenis, steden, ... Het westen en zuiden spreekt me niet aan, buiten Florida en stukjes California misschien maar heel het jaar is me dat te warm en het centrum van de US is bijna leeg.

Ik zou dan graag een kleinschalige indie-gamestudio beginnen, wel met genoeg kapitaal voor het visum dan. :p

1/Een private reserve die bordert met Kruger komen. Prijs 5-10M eur.
- research center opzetten voor nature projects Funded door NGO's
- rehabilitation center voor release van bepaalde dieren terug in Kruger.
- offices voor Elephants alive, EWT, GKEPF zodat ze werk kunnen doen van 1 central point.
- vrijwillers Kamp waar mensen tg betaling kunnen verblijven om te helpen met het werk.
- mijn huis opzetten
2/villa in balito op het strand, 500K ofzo.
3/ Helicopter R44 kopen en leren mee vliegen. Gebruiken voor travel tussen 1 en 2. Alsook game Mgt werk.
4/ 1 is mijn vast verblijf en werk.

Misschien staat het hier al ergens en heb ik erover gelezen, maar als je bv nu dinsdag 179mil wint zou ik er mijn eigen Ultra Win for Life van maken.
Je belegt alles in een mooie korf dividendaandelen zodat je 4% dividend per jaar hebt. Dat is dan 7,16 miljoen/jaar. Daar 30% roerende voorheffing af = 5,012,000.00euro / 12maanden = 417,666.00 euro die je elke maand kan uitgeven.
Dat kan tellen als win for life natuurlijk :)
En dan kan je gerust ook elke maand familie of enkele vrienden gelukkig maken en het zorgt ervoor dat je niet onmiddelijk gekke dingen gaat doen en nog een beetje met je voetjes op de grond blijft.

Misschien staat het hier al ergens en heb ik erover gelezen, maar als je bv nu dinsdag 179mil wint zou ik er mijn eigen Ultra Win for Life van maken.
Je belegt alles in een mooie korf dividendaandelen zodat je 4% dividend per jaar hebt. Dat is dan 7,16 miljoen/jaar. Daar 30% roerende voorheffing af = 5,012,000.00euro / 12maanden = 417,666.00 euro die je elke maand kan uitgeven.
Dat kan tellen als win for life natuurlijk :)
En dan kan je gerust ook elke maand familie of enkele vrienden gelukkig maken en het zorgt ervoor dat je niet onmiddelijk gekke dingen gaat doen en nog een beetje met je voetjes op de grond blijft.
Ik zou toch een miljoen of 2 opzij houden voor onvoorziene directe uitgaven :unsure:

Alles beleggen lijkt me nu toch ook niet het beste plan. :unsure:

Zoals velen hier, zou ik toch ook vooral in vastgoed beleggen, zodat ik een bezigheid heb en kan verantwoorden vanwaar mijn dure aankopen komen. Voor de rest vooral genieten van de rust die ik zou hebben door nooit meer te moeten nadenken over bepaalde uitgaven.

Beleggen in vastgoed doe je natuurlijk het beste met het bijna gratis geld dat de banken momenteel uitdelen😉
Deeltje van uw eigen geld en deeltje lenen👍
Maar ik zou inderdaad ook een paar miljoentjes afromen om te starten 🤣

It takes money to make money. Dus als je het wat goed aanpakt is je familie voor vele generaties binnen.

Van puur enkel het kapitaal zou ik .als ik nog 50jaar leef, bijna 300.000€/maand mogen spenderen.
Dan kan ik bij wijze van spreken steeds een nieuwe auto kopen als de tank bijna leeg is. Is wel handig, dan verlies ik geen tijd met te tanken 😂

Van puur enkel het kapitaal zou ik .als ik nog 50jaar leef, bijna 300.000€/maand mogen spenderen.
Dan kan ik bij wijze van spreken steeds een nieuwe auto kopen als de tank bijna leeg is. Is wel handig, dan verlies ik geen tijd met te tanken 😂
Een nieuwe wagen komt met een bijna lege tank. Zou je niet beter iemand inhuren om te taken?

En uw voertuig poetsen, sproeiers bijvullen...
Als ge een voertuig inschrijft en binnen de maand terug uitschrijft dacht ik dat ze u geld terugstorten . (Als ge al een overschrijving gekregen hebt)

Terug
Bovenaan