Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
niks mis mee met een attest van afwezigheid uit te schrijven als je als partner naar de gyneacoloog gaat.
Is het niet eerder absurd dat de mainstream gedachte in onze samenleving blijkbaar nog altijd is dat je verlof moet opnemen om primaire gezondheidsbehoeften te kunnen inlossen? Is het werk zo heilig dat alles daarvoor moet wijken?Man man, en wij maar bedelen bij de gynaecoloog om een plekje te krijgen zo vroeg of zo laat mogelijk zodat we voor of na de kantooruren zouden mogen gaan. En dan rushen en haasten om beiden op tijd op het werk te geraken.
Hoe langer hoe meer denk ik dat wij met onze goodwill echt naïeve kloten zijn.
Concreet: mijn tandarts moet een tand vullen op een complexe plaats; een ingreep van een kleine 2 uur dus onmogelijk voor of na de kantooruren uit te voeren. JPV stelt dat een tandarts perfect ook een ziektebriefje kan schrijven. Wat is nu eigenlijk de normale gang van zaken in België en/of bij de gemiddelde Belg? Neemt de gemiddelde Belg hiervoor nu verlof of vraagt de gemiddelde Belg hiervoor een ziektebriefje? En in dat laatste geval: laat je dan op voorhand weten aan uw werkgever; "Dag beste werkgever, binnen 3 weken zal ik ziek zijn!". Benieuwd.
nee, gewoon iemand die niet door heeft dat je met een attest van afwezigheid slechts recht hebt op onbetaald verlofMan man, en wij maar bedelen bij de gynaecoloog om een plekje te krijgen zo vroeg of zo laat mogelijk zodat we voor of na de kantooruren zouden mogen gaan. En dan rushen en haasten om beiden op tijd op het werk te geraken.
Nergens heb ik gezegd dat je voor zoiets een ziektebriefje hoort te krijgen. Het is niet omdat een tandarts een ziektebriefje kan schrijven, dat hij dat ook voor een consultatie van 2 uur zal doen.Concreet: mijn tandarts moet een tand vullen op een complexe plaats; een ingreep van een kleine 2 uur dus onmogelijk voor of na de kantooruren uit te voeren. JPV stelt dat een tandarts perfect ook een ziektebriefje kan schrijven. Wat is nu eigenlijk de normale gang van zaken in België en/of bij de gemiddelde Belg? Neemt de gemiddelde Belg hiervoor nu verlof of vraagt de gemiddelde Belg hiervoor een ziektebriefje? En in dat laatste geval: laat je dan op voorhand weten aan uw werkgever; "Dag beste werkgever, binnen 3 weken zal ik ziek zijn!". Benieuwd.
Man man, en wij maar bedelen bij de gynaecoloog om een plekje te krijgen zo vroeg of zo laat mogelijk zodat we voor of na de kantooruren zouden mogen gaan. En dan rushen en haasten om beiden op tijd op het werk te geraken.
Concreet: mijn tandarts moet een tand vullen op een complexe plaats; een ingreep van een kleine 2 uur dus onmogelijk voor of na de kantooruren uit te voeren. JPV stelt dat een tandarts perfect ook een ziektebriefje kan schrijven. Wat is nu eigenlijk de normale gang van zaken in België en/of bij de gemiddelde Belg? Neemt de gemiddelde Belg hiervoor nu verlof of vraagt de gemiddelde Belg hiervoor een ziektebriefje? En in dat laatste geval: laat je dan op voorhand weten aan uw werkgever; "Dag beste werkgever, binnen 3 weken zal ik ziek zijn!". Benieuwd.
Medisch deeltijds werken bestaat nu al he![]()
Vandenbroucke wil ook werkmogelijkheden voor langdurig zieken opnemen in ziekteattest
Minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke (Vooruit) wil dat het ziekteattest ook kan aangeven hoe een langdurig zieke nog aan de slag kan gaan. Dat verklaarde hij vandaag in de Kamercommissie Sociale Zaken na een reeks mondelinge vragen.www.standaard.be
Dus geen ziektebriefje niet meer bij ziekte van korte duur, al moet dat nog verder afgeklopt worden binnen de regering. Maar wel een vorm van briefje waarop staat wat de persoon nog kan doen, of waarvoor kan overgegaan worden naar deeltijds werk. Dus om buiten het binair denken te gaan van ziek of werken.
Enigste waar ik mij dan vragen bij stel is hoe het zit met het loon. Nu heb je 100% loon de eerste maand daarna 60%. Wat dan als je 80% kunt werken, 80% loon ipv 100% of 100% loon voor de eerste 30 dagen daarna 80%? Wat wanneer je maar 30% meer kunt werken. 30% loon bijgevuld tot 60% of tot 100% of...
En van waar haalt men het geld, de werkgever of... ?

De kost van de consultatie wordt grotendeels gedragen door de maatschappij, van die 25 euro betaal jij misschien 4 euro.Durft niemand een kat een kat noemen?
Dokter casht 25 euro, 1 min werk, 3d thuis Schrijven. Is dat niet de standaard modus?
Wat is dan de truc om nog aan een deftig inkomen te geraken als je zwaar ziek bent of gewoon pech dan? Stel ik verdien 2800 netto, maar ik heb een accident op weg naar het werk en kan een jaar niet werken. Dan wil ik toch geen loonverlies door iets waar ik niet voor gekozen heb? Dan wil ik toch gewoon op dezelfde datum dat loon ontvangen zodat mijn lening kan afbetaald worden en mijn kindjes kunnen eten etc....Medisch deeltijds werken bestaat nu al he
Dus de eerste maand de volle pot, daarna val je volledig op ziekenkas waarbij je uitkering iets zakt naarmate je meer uren werkt. Voor je gewerkte uren krijg je loon van je werkgever.
Die 60% van je brutoloon is dan ook nog niet eens zo strikt, na 1j op ziekte krijg je afhankelijk van je gezinssituatie (alleenstaande, gezinshoofd of samenwonende) een bepaald percentage.
Daar is idd gaan truc voor.De kost van de consultatie wordt grotendeels gedragen door de maatschappij, van die 25 euro betaal jij misschien 4 euro.
Wat is dan de truc om nog aan een deftig inkomen te geraken als je zwaar ziek bent of gewoon pech dan? Stel ik verdien 2800 netto, maar ik heb een accident op weg naar het werk en kan een jaar niet werken. Dan wil ik toch geen loonverlies door iets waar ik niet voor gekozen heb? Dan wil ik toch gewoon op dezelfde datum dat loon ontvangen zodat mijn lening kan afbetaald worden en mijn kindjes kunnen eten etc....

Gij verwacht dat de maatschappij u dan 2800netto gaat geven ?Wat is dan de truc om nog aan een deftig inkomen te geraken als je zwaar ziek bent of gewoon pech dan? Stel ik verdien 2800 netto, maar ik heb een accident op weg naar het werk en kan een jaar niet werken. Dan wil ik toch geen loonverlies door iets waar ik niet voor gekozen heb? Dan wil ik toch gewoon op dezelfde datum dat loon ontvangen zodat mijn lening kan afbetaald worden en mijn kindjes kunnen eten etc....

dan krijg je 90% van je brutoloon via de arbeidsongevallenverzekering (eerste maand 100%).Stel ik verdien 2800 netto, maar ik heb een accident op weg naar het werk en kan een jaar niet werken.
Mijn punt was dat het voor sommige dokters een business model is om tegen betaling een ziektebriefje te geven.De kost van de consultatie wordt grotendeels gedragen door de maatschappij, van die 25 euro betaal jij misschien 4 euro.
Wat is dan de truc om nog aan een deftig inkomen te geraken als je zwaar ziek bent of gewoon pech dan? Stel ik verdien 2800 netto, maar ik heb een accident op weg naar het werk en kan een jaar niet werken. Dan wil ik toch geen loonverlies door iets waar ik niet voor gekozen heb? Dan wil ik toch gewoon op dezelfde datum dat loon ontvangen zodat mijn lening kan afbetaald worden en mijn kindjes kunnen eten etc....
Voor epileptie heb ik jaarlijks testen + consultaties in het ziekenhuis (Dat is 40 min heen - 1 u wachtijd - 1 u onderzoeken - 40 min terug naar huis = Reken op een halve dag door wat file).Elke opname, ook al is het in dag hospitalisatie is per definitie arbeidsongeschiktheid.
Een consultatie leidt in principe niet tot arbeidsongeschiktheid. Tenzij de arts, tandarts of andere bevoegde persoon toch een attest van arbeidsongeschiktheid schrijft. Of een afspraak nu langdurig is of niet mag daar normaal echter geen invloed op hebben.
Klein verlet is (ruwweg) voor overlijdens, geboortes of huwelijken.In principe (volgens de wet) is dit dus noch arbeidsongeschiktheid, noch klein verlet, noch familiaal verlof? Of hoe zit dat juist?
Ok en vermits 'gewoon' onbetaald verlof (<> familiaal verlof) tevens een gunst is van de werkgever en géén wettelijk recht - als ik een strenge werkgever zou hebben, dan moest ik hiervoor 'betaald' verlof opnemen?Klein verlet is (ruwweg) voor overlijdens, geboortes of huwelijken.
Familiaal verlof is voor onverwachte zaken (brand, plots ziek kind,...).
Dus die 2 zijn het zeker nooit.
Arbeidsongeschiktheid is het als de dokter dit attesteert, wat als je niet ziek bent in principe enkel voor opnames is (tenzij je bij een onderzoek zoveel last kan hebben wat je daarna arbeidsongeschikt bent door dat onderzoek, maar dan ben je ziek)