Welk sporthorloge of welke tracker voor mij?

Welke sporthorloge heb jij?

• Garmin

Stemmen: 198 59,6%
  • Polar

Stemmen: 27 8,1%
  • Apple Watch

Stemmen: 47 14,2%
  • Fitbit

Stemmen: 11 3,3%
  • Samsung

Stemmen: 19 5,7%
  • TomTom

Stemmen: 4 1,2%
  • andere...

Stemmen: 26 7,8%

• Totaal aantal stemmers
    332
Naar Look & Feel en gebruiksvriendelijkheid is die app volledig outdated.

Ha, dat spreek ik niet tegen :D
De app dashboard vind ik goed (main page wanneer je opstart). Doortikken op eender welke widget en het wordt inderdaad snel archaïsch en complex.

Denk ook voor een 7X Sapphire Solar te gaan zonder dat bandje dat blijkbaar in solid gold is en bijgevolg €200 extra kost :wtf:
Die Mineral blue plaat is wel mooi, alleen jammer dat de rest van het horloge dan in wit uitgevoerd is.

Wel nog even wachten op dcrainmaker.
€200 voor een banden... Garmin's gonna Garmin. Ik heb voor mijn Fenix 5X onmiddelijk een metalen bandje (€13 oid vs €149 Garmin) en 2 spare kunststofbandjes (€4/stuk oid vs €50/stuk Garmin) besteld op Ali Express in den tijd. Die bandjes leven nog steeds na een jaar of 3.
Zijn video wordt op geen enkele manier gesponsord maar hij kan alle modellen van dat horloge wel 1,5 maand onbeperkt testen op een schoon eiland. Ok... :unsure:
Niet onderschatten hoeveel revenue DCrainmaker binnenhaalt via traffic... die kerel staat bij iedereen die een klein beetje thuis is in het wereldje bekend als de nr 1 source voor alles aangaande laat ons het "fitness tech" noemen. Je ziet het misschien niet als je ad-blocker hebt maar als je die blocker pauzeert staat er zeer veel ads op die site. Daarnaast heeft hij ook nog een berg affiliate links naar oa Amazon waar hij ook elke keer een percentje mee pikt. Een ander zijn rekening maken is altijd gemakkelijk maar hij zal wel een zeer schoon inkomen uit die site halen zelfs zonder sponsors.

Besides: als er iets niet goed is gaat hij dat ook gewoon zeggen. Dan mag er nog Garmin of Wahoo op dat product staan... als het niet goed is dan zal je het als lezer weten en DAT is waar het uiteindelijk over moet gaan.
Zit er epo in die horloge ofzo? :oink: wat een gekke prijzen zeg.
Dit is HET topproduct in zijn categorie. Dan is het logisch dat je een premium betaald. Veel mensen betalen overigens veel meer voor een nieuwe smartphone die ze ook nog eens véél sneller vervangen.

Maar mogen we er dan van uit gaan dat hij die 6 weken volledig zelf bekostigd en neutrale partij kan blijven als hij zo lang en vroeg toegang krijgt tot zo'n high-end product?

hij is zo bekend dat hij toegang heeft tot elke high-end tech sport product voor de release, dit is zeker niet enkel bij Garmin producten.
Zolang hij de NDA volgt is dat een win win voor die merken.

Het is nog maar aangekondigd en er is een neutrale review van niveau van!

Absoluut, agreed met dat laatste.

Maar mogen we er dan van uit gaan dat hij die 6 weken volledig zelf bekostigd en neutrale partij kan blijven als hij zo lang en vroeg toegang krijgt tot zo'n high-end product?

Het is misschien kommaneuken, maar het interesseert mij wel gezien zijn eigen uitspraak er rond.
Het is een two way street. Hij heeft de fabrikanten nodig om hem pre-fab units te bezorgen maar hij is zo bekend dat fabrikanten hem ook nodig hebben.
Daarnaast test hij die producten ook uitvoerig waar de fabrikanten alleen maar voordeel uit halen. Eigenlijk is hij dus een gratis tester... als hij in die testfase nog mankementen of software glitches opmerkt kunnen fabrikanten soms nog voor de start van productie of eventueel met een release day software patch een heel deel problemen al oplossen. Dat is ook wat er in realiteit regelmatig gebeurt.

Het is overigens wel mogelijk dat Ray wel als een soort van "consultant" wordt ingeschakeld door verschillende producenten om feedback te geven voor bepaalde zaken in pre-productie of iets dergelijks. Enfin, ik weet dat niet maar ik kan mij dat wel inbeelden.

Echt heerlijk speelgoed zoiets :drool: Maar zou voor mij een belachelijke aankoop zijn haha :p Soms jeukt het wel voor een iets meer fancy Polar, Garmin, Coros,... te kopen (vooral voor de snufjes & de looks), maar uiteindelijk werkt mijn polar M400 nog altijd perfect en mijn loopvolume is nu toch belachelijk laag. Voor te fietsen heb ik mijn Garmin edge, dusja, 't zou te zot voor woorden zijn :p

Ik heb de specs de hele dag bekeken en ik moet zeggen dat ik meer en meer denk om gewoon mijn Fenix 6x Pro te behouden. Doet gewoon helemaal wat ik ervan verwacht en ik zie de meerwaarde eigenlijk niet, maar blijft een top toestel.

Misschien gewoon wat meer schoenen kopen in de plaats… 😁

Kweet ni, de 'premium' horloge van Polar kost de helft zoveel. Wat is er dan zo speciaal aan deze Garmin dat de Polar Grit X Pro Titan niet heeft?

Ik ken de Polar helemaal niet maar als ik hier kijk naar de vergelijkende tabel onderaan volgende pagina zet de Polar af tegen de Fenix 6 die ondertussen wel in dezelfde price range zit en dan lijkt die laatste toch wel redelijk wat features extra te bieden?

Vraag is natuurlijk of je die features nodig hebt of niet. 🙂
Als ik voor mezelf spreek: maps, offline en on-device muziek vind ik heel handig tot onmisbaar, naast nog wat andere nuttige zaken (NFC betalingen, ConnectIQ apps kunnen extra waarde bieden, ...).

Voor diegene die zouden twijfelen om hun huidige horloge in te wisselen, ik heb enkele jaren terug gebruik gemaakt van deze website om mijn ouder model in te leveren en het nieuwe aan te kopen.
De prijs die ik daar kreeg was meer dan wat ik tweedehands kon krijgen en minder gedoe (en nieuwe horloge met garantie ook thuis gestuurd).
Wel een aanrader wat mij betreft. (je kan zelfs gewoon uit interesse een horen)

iemand al ergens gekocht/besteld?

Bij as adventure zou hij deze week toekomen zeiden ze (en ze bieden alle varianten aan)
Coolblue heeft geen sapphire varianten, vreemd

Nog geen tijd gehad om te kijken waar ik hem gemakkelijk op factuur kan bestellen. Op garmin zelf zie ik geen mogelijkheid om BTWnr in te geven. Anders was em al besteld :D
Kan je dat inbrengen? Als smartwatch ofzo? Verdorie, kans gemist bij mijn vorige aankoop 😅

Ik heb nu een Polar Vantage M. Bij mijn volgende horloge wil ik wel gpx routes kunnen opladen alsook trainingen. Nu moet ik telkens handmatig tijdens m'n training de intervallen instellen (tijd en of afstand). Lijkt me handig om op voorhand in te kunnen stellen (bvb 20min @ 65-70% hartslag en 5x100m strides + als opwarming gevolgd door bvb 5+4+3km intervals met 3min joh + cooling down @65%)

Sommige Garmins kunnen dit, welke merken nog?

Trenara (betalend)en garmin = instant sync.

Dat op zich is al 10 euro per maand waard. Komt er nog bij dat het schema adaptief is en heel veel afwisseling heeft.

Dan enkel nog een route en muziek uploaden en we zijn vertrokken voor een fijn loopje.

Terug
Bovenaan