Welke boardgame heb je laatst gespeeld?

Ook fan van! Heb na meerdere speelbeurten nog steeds geen flauw benul hoe je dat spel tactisch kunt spelen.
Ik ook niet, en net daarom ben ik geen fan. Voelt voor mij amper als een spel aan.
En heeft wat te weinig om het lijf.
Een beetje zoals mijn moeder toen er vriendjes bleven slapen als ik nog klein was en zij ongegeneerd door de gang liep :(

Ik ook niet, en net daarom ben ik geen fan. Voelt voor mij amper als een spel aan.
En heeft wat te weinig om het lijf.
Een beetje zoals mijn moeder toen er vriendjes bleven slapen als ik nog klein was en zij ongegeneerd door de gang liep :(
Damn, ik wou dat ik een van je vriendjes was.

zondag nog eens een namiddagje gegamed met 4 spelers
  • Terraforming Mars : Ares expedition
    • eerst maal dat we dit spel speelden
    • heel leuk game mechanisme dat goed in elkaar zit
    • niet moeilijk qua regels om aan te leren
    • speelt vlot en er is geen downtime (alles gebeurt simultaan)
    • we waren er alle 4 positief over dus deze zal zeker nog enkele keren op tafel komen
  • Gugong
    • al een paar keer gespeeld, maar nu eerste maal met 4
    • prachtig spel (is de deluxe editie)
    • heel leuk mechanisme met het uitwisselen van gifts om je actie te selecteren
    • is ook een spel dat door de ganse groep gesmaakt wordt
  • Anno 1800
    • al meerdere keren gespeeld met 4
    • is in korte tijd 1 van onze groepsfavorieten geworden
Al bij al zijn het alledrie spellen dat ik van harte kan aanraden aan iedereen.

Meeple Land

Super leuk, deed me denken aan Theme Park van vroeger.
Wel heel snel gedaan vond ik waardoor extra ingangen of landuitbreidingen nooit gebruikt worden.

Meeple Land

Super leuk, deed me denken aan Theme Park van vroeger.
Wel heel snel gedaan vond ik waardoor extra ingangen of landuitbreidingen nooit gebruikt worden.
Die landuitbreidingen zijn bij ons elke keer al gebruikt geweest. De ingangen inderdaad niet, die gelden eerder als noodoplossing als je jezelf in de knoei gewerkt hebt.

Blitzkrieg! Heb de indruk dat diegene die start en kiest voor '+3' een serieus voordeel heeft. Of zie ik dit verkeerd?

Blitzkrieg! Heb de indruk dat diegene die start en kiest voor '+3' een serieus voordeel heeft. Of zie ik dit verkeerd?
Starten is niet altijd een voordeel. Als de tweede eerst aan 25 geraakt, is het direct gedaan en heb je geen kans meer daar te geraken.

Laatst bewerkt:
Dinosaur World - met 2 gespeeld - nipt verloren tegen de vriendin met 6 punten. Paar foute keuzes gemaakt die me net teveel punten gaan gekost hebben :D

Hier was het vrijdag voor de eerste keer Root! Niemand van ons had hem al gespeeld maar we waren allemaal mooi voorbereid en kenden onze gekozen facties :).

Zelf met de Woodland Alliance gespeeld, maar nooit echt deftig op het bord geraakt!

Ik snapte nu eens echt de ballen van dat spel. OK het hielp niet dat het op boardgame weekend was, de 3e dag, savonds en na al wat whisky, maar dat mag geen excuus zijn :unsure:.

Ik snapte nu eens echt de ballen van dat spel. OK het hielp niet dat het op boardgame weekend was, de 3e dag, savonds en na al wat whisky, maar dat mag geen excuus zijn :unsure:.
Mij ligt dat precies ook niet, ik was "vastberaden" om dat goed te vinden, want het spreekt mij echt aan. Heb wel enkel de app gespeeld, maar het klikte dus echt niet.

Donderdag en vrijdag een prachtige tweedaagse gehad met @StanTem @Sir. K, @Cerulean en zijn vrouwke.
Een tiental spellen kunnen spelen tussen het eten, drinken en babbelen:

Heroscape
Nemesis: Lockdown
Q.E.
Celestia
Camel Up
So Clover
Parks
Jamaica
Cryo
Unmatched: Cobble & Fog

Voor herhaling vatbaar!

Mij ligt dat precies ook niet, ik was "vastberaden" om dat goed te vinden, want het spreekt mij echt aan. Heb wel enkel de app gespeeld, maar het klikte dus echt niet.

Idem, ik heb dat vaker met asymmetrische spellen, het idee erachter is vaak intrigerend, maar als er onvoldoende gemeenschappelijke basis is en/of eenieder de andere rollen niet goed begrijpt, valt dat vaak tegen.

Fury of Dracula: eenvoudig spel, want de rolverdeling 1 VS 1 tot 3 is zeer duidelijk.

Vast Crystal Caverns: leuk als iedereen het goed begrijpt, zware tegenvaller als zelfs maar één persoon het moeilijk heeft en die voelt zich dan al snel geviseerd.

Root (enkel ervaring in de digitale versie), leuk concept maar niet elke factie is even tof, bovendien moet ook weer iedereen goed meespelen of het valt weer snel tegen en je krijgt een runaway leader.
Voor de complexiteit die nodig is om het te leren, vind ik het spel dan ook weer te weinig belonend, moeilijk om dat uit te leggen... Wel een prachtige table pressence.

Donderdag en vrijdag een prachtige tweedaagse gehad met @StanTem @Sir. K, @Cerulean en zijn vrouwke.
Een tiental spellen kunnen spelen tussen het eten, drinken en babbelen:

Heroscape
Nemesis: Lockdown
Q.E.
Celestia
Camel Up
So Clover
Parks
Jamaica
Cryo
Unmatched: Cobble & Fog

Voor herhaling vatbaar!
Ja zeker voor herhaling vatbaar. Nu is het weer wachten tot @Sir. K en @Cerulean verlof kunnen nemen he :p

Voor de complexiteit die nodig is om het te leren, vind ik het spel dan ook weer te weinig belonend, moeilijk om dat uit te leggen... Wel een prachtige table pressence.
Ik vind deze niet zo hard om uit te leggen ze, op zich is er een grote gelijke basis (craft, move, battle) en dan zijn er de verschillende manieren om deze te activeren.

Alleszins, als mensen hem eens willen proberen (al dan niet online), laat gerust weten :)

Hoe speelt lockdown ivg met Nemesis? Is hier toegekomen staat klaar om te spelen, moet juist de nieuwe rules eens bekijken :)
Er zijn niet bijzonder veel verschillen. Wel verschillend genoeg om beide in de collectie te houden. Denk ik :p

Nemesis win ik regelmatig. Lockdown na 2 plays nog niet gewonnen.

Terug
Bovenaan