Welke boardgame heb je laatst gespeeld?

Ondertussen is Mecatol nog van mij maar ze zijn vergeten infantry mee te nemen om het over te nemen en sta op 9 punten… ze zijn desperate 😂

Unbroken:

snel opgezet
Snel gespeeld
Pittig genoeg maar niet gruwelijk (moeilijkheid deels te kiezen)
Handige bordjes waardoor je niet constant naar de regelboek hoeft te grijpen.

Er stond in het boekje dat er een expansie gaat (ging?) komen om het Co-op te spelen. Dus misschien dat ik die nog wel eens meeneem in een winkel.

Ideaal als jonge vader met eens een half uurtje tijd.

afgelopen zondag nog eens een paar games gespeeld met 3:
  • Thunderstone Advance : deze al enkele jaren geleden tweedehands aangeschaft maar was nog nooit op de tafel gekomen. Was dus onze eerste keer en smaakt alvast naar meer. Is een deckbuilding game (dominion achtig) die heel erg vlot speelt. de regels zijn niet moeilijk en de beurten gaan snel, dus je hebt bijna geen downtime. Deze zal wel nog op tafel komen de komende weken.
  • Boonlake : samen met Ark Nova het beste dat uitgekomen is in 2021 (wat mij betreft) Duurt relatief lang maar verveelt geen seconde, ook mede het mechanisme dat iedere actie van een tegenspeler ook een actie voor jou teweegbrengt.
  • Newton : was nu de derde maal dat we deze speelden en beviel me al meer dan in het begin. zou het zelf nooit kiezen om op tafel te komen maar heb geen enkel bezwaar om het te spelen.

Eerste keer terraforming mars gespeeld gisteren - met 2 punten verschil verloren tegen de vriendin. Wel enorm gefrustreerd dat ik geen enkele 'rode' event kaart getrokken heb en zij 10kaarten op men dak had afgevuurd.

Boonlake lijkt me echt iets voor mij, maar ga ik maar moeilijk op tafel krijgen vrees ik.
wij hebben een vaste gamegroep van 4 mensen en als we samenkomen kiezen we elk om beurt een spel. zo speelt iedereen wel eens een game die hij fantastisch vind.

er zijn natuurlijk wel veto's van bepaalde games die iemand echt totaal niet wil spelen maar gelukkig hebben we meestal wel dezelfde smaak qua type spellen.

Terug
Bovenaan