Welke boardgame heb je laatst gespeeld?

Vandaag eens tijd en goesting gehad om een fysiek bordspel te spelen.

Sagani met mijn 6 jarige zoon en verloren met 50 tegen 76. :ROFLMAO:

Nusfjord Solo gestrand op 29 punten.

Vanavond scenario 1 van Memoir ‘44 gespeeld. Voor een wargame heel instapvriendelijk en weinig regels. Mijn vrouw is veel enthousiaster dan ik ooit had kunnen hopen :). Geslaagde verjaardag voor haar met Santorini en Memoir ‘44.
Hier Is mijn vrouw ook mega fan en voor dat je het weet zit je met een shelf memoir only...

El grande gespeeld. Snap wel waarom het na al die jaren nog in de top 100 staat van bbg. Blijft een leuke area controle spel en het zit best goed in elkaar. Deze ga ik nog vaker spelen.
Staat op mijn verlanglijst. Schijnt dat je geen vrienden hebt aan tafel. Risk gevoel? Ook nr complexiteit?

Ik ben zooooo jaloers op de Memoir vrouwen :') Heb dat hier in al die jaren nog maar 3 keer op tafel gekregen.

Laatste spellen die hier op tafel kwamen waren My City en Meepleland, beiden goedgekeurd om in een "lichter" gezelsschap te spelen :)
My City is een legacy spel, daarom dat we die nu vaker gespeeld hebben (zitten nu aan 7de hoofdstuk) - maar betwijfel of het na de 8 hoofdstukken nog veel op tafel zal komen..

Gisteren met de vriendin Dark is the Night gespeeld. 2p game en wel amusant, kort en krachtig.
Daarna onze 2de sessie 7 wonders duel, ik ben blij dat ze dat een topper vindt want had het niet verwacht, wel echt een topspel!

Ook met 4 eens 15 minutes to self destruct gespeeld, eigenlijk nog wel hilarisch maar toch best wel een stresserend spel :LOL:. Zo'n simpel spel om snel nog even op tafel te zwieren op het einde van een avond.

Nog een rondje Age of Steam, deze keer op de Frankrijk-map! Enkele kleine tweaks aan de regels op deze map en opeens speelt dat spel heeeeel anders :o. Nu ben ik zeker benieuwd naar nog andere maps :p

MEER AoS!!

Gisteren El Dorado van de shelf of shame geplukt. Ik verwachtte een meer ingewikkelde deckbuilder, maar uiteindelijk een relatief eenvoudig aan te leren board game, 40-min durend (met 3) en voldoende variatiemogelijkheden in de opstelling. Eigenlijk een typisch Knizia spel. Ja, zal hier vaker op tafel komen, want ook met 2 spelers een leuk vertier! 🥳

Gisteren El Dorado van de shelf of shame geplukt. Ik verwachtte een meer ingewikkelde deckbuilder, maar uiteindelijk een relatief eenvoudig aan te leren board game, 40-min durend (met 3) en voldoende variatiemogelijkheden in de opstelling. Eigenlijk een typisch Knizia spel. Ja, zal hier vaker op tafel komen, want ook met 2 spelers een leuk vertier! 🥳
El Dorado is best wel fun indeed. Knizia is imo een ondergewaardeerde designer. Veel van zijn games zijn zo half vergeten, en dat is volledig onterecht!

My City is ook van Reiner Knizia en echt wel heel plezant. Perfect Legacy-spel om het 'legacy'-gegeven te introduceren.
Heb gisteren het eerste hoofdstuk (elk hoofdstuk bestaat uit 3 spellen) gespeeld.

Gisteren (en vorige week) digitale versie van Blood Rage gespeeld. Gisteren voor het eerst met 5, werkt eigenlijk even goed als met 4, had ik niet verwacht. Blijft een topper voor mij, spannend tot de laatste puntentelling.

De hele middag Santorini en 7 Wonders: Duel met Pantheon Expansion gespeeld! Wat zijn de meningen hier over de Agora Expansion? Lijkt me heel fiddly en wat ik net zo tof vind aan Duel is dat het zo makkelijk op te zetten is... Het was ook de eerste keer dat ik Santorini speelde. Ook echt een topper vind ik, precies zo wat schaken maar dan in de hoogte. :)

Gisteren van de eerste keer Legende 2 van de legende van andor gespeeld. Als je een legende wint heb je echt zo een goed gevoel

My City is ook van Reiner Knizia en echt wel heel plezant. Perfect Legacy-spel om het 'legacy'-gegeven te introduceren.
Heb gisteren het eerste hoofdstuk (elk hoofdstuk bestaat uit 3 spellen) gespeeld.
Wij hebben net het laatste hoofdstuk afgewerkt. Het enige wat ik een beetje miste in My City was de interactie tussen de spelers - behalve in één bepaald hoofdstuk (zonder verdere info vrij te geven) - iedereen puzzelt zijn stad bijeen en op't einde telt iedereen zijn punten... aaaand done. Maar pas op: zeer leuk spel dat we graag gespeeld hebben, maar na de 8 hoofdstukken (24 games van ongeveer 30min) heb je het wel gezien voor eventjes. De eeuwigdurende versie zal nog niet voor direct zijn met andere woorden.. 🤠

Potje Raiders of the North Sea gespeeld met een paar mensen die aan het instappen zijn, maar waarvan ik weet dat ze het aankonden :)
Blijft een leuk spel om met te beginnen :-). Fijn hoe eenvoudig het is om te spelen en toch genoeg diepgang heeft door de crew die je kan aannemen (of eenmalig gebruiken).

Luchtig, maar wel een aanradertje voor de gateway+'ers :)

Ik denk dat ik nog maar 1 keer 1 game uit die serie heb gespeeld. Ik kan er me eigenlijk niks meer van herinneren :s.

Terug
Bovenaan