Welke boardgame heb je laatst gespeeld?

Potje Raiders of the North Sea gespeeld met een paar mensen die aan het instappen zijn, maar waarvan ik weet dat ze het aankonden :)
Blijft een leuk spel om met te beginnen :). Fijn hoe eenvoudig het is om te spelen en toch genoeg diepgang heeft door de crew die je kan aannemen (of eenmalig gebruiken).

Luchtig, maar wel een aanradertje voor de gateway+'ers :)
Ik heb de ios versie eens getest om 'the buzz' van een van philips games te kunnen vatten (wel handig aan iOs om boardgames te leren kennen: een maandje spelen en daarna een refund aanvragen om het volledige bedrag terug te krijgen :p)

Vind het niet slecht, maar geen zo'n waauw gevoel in vgl van andere worker placements. ik onthou vooral:Rush om zo snel mogelijk te plunderen. play 1 take 1 is wel een leuk mechanisme. Anderzijds ken ik wel geen worker placements die zo simpel zijn. Wellicht zal architects wel cooler zijn, maar dan denk ik dat manhattan project dat wat covert: engine building, veel meeples om te pakken en in te zetten, maar elkaar ook afdreigen met een luchtoorlog. Machtig spel.

En gisteren met de madam nog eens een perfecte 2 speler gespeeld: Grand Austria Hotel! Slechts 14 acties in dat spel en toch er in slagen om 12 kamers klaar te maken, gevuld te hebben, 6 werknemers, 2 goal cards en het 'emperor'-track gehaald te hebben! Leve de combo's !!

Toppertje!

Hoe lang heeft dat spelletje geduurd?
Grand Austria Hotel? met 2? euh, hebben anderhalf uurtje bzeig gewest denk ik ,maar we denken beide nogal graag na en storen ons er niet aan als de andere dat doet :). Kan best sneller ze :). Maar met setup, opruimen en puntentelling enzo, anderhalf uurtje?

laatste nieuwe spel dat we gespeeld hebben was In The Hall of The Mountain King met 2 spelers.
Spel is niet zo moeilijk qua regels en het was interessant om te zien dat we beiden het totaal anders aanpakten.
mijn tegenstander rushte zo snel mogelijk vooruit bij aankopen van nieuwe trollen zodat endgame veel sneller getriggerd werd dan ik voorzien had. Iets om de volgende keer beter in de gaten te houden aan mijn kant want daardoor had ik verloren :)
het is wel leuk dat je zo de pace van het spel kan aanpassen aan je speelstijl en zo de tegenstander kan forceren om ook zijn speelstijl aan te passen.

Parks en Egizia nog eens gespeeld, 2 spellen die ik elke keer een beetje beter vind. Beiden spelen heel fijn met 2.

Na een week geen tijd gehad te hebben om een spelletje te spelen, ons nog eens aan tafel kunnen zetten. Santorini 4 spelletjes gespeeld (waarvan 2 eens met de God Powers) en een spelletje Patchwork (was al lang geleden). Was wel mijn vrouw haar avond niet, ze heeft niks kunnen winnen en bij Patchwork zelfs zwaar op haar doos gehad 😂.

En vond je het goed spelen met 2 of komt het beter tot z'n recht met meer denk je?
Staat op m'n "interested" lijstje maar wij spelen voornamelijk met 2.
moeilijk om een echt oordeel te vellen na slechts 1 spelbeurt maar ik vond het alvast niet mis met 2.
Maar zal wel beter tot zijn recht komen met meerdere spelers (meer kans dat spells sneller vervangen worden en je dus meer variëteit qua spells zal zien, meer kans dat andere tunnels van spelers je blokkeren om een bepaalde kant op te gaan,...)
Maar is zeker en vast al de moeite met 2 hoor (let op, dit is mijn mening na slechts 1 speelbeurt)

Sinds anderhalve week een puppy in huis, dus hier blijft weinig tijd over voor gaming. Het blijft beperkt tot lichtere spellen zoals Azul (Sintra), Spirits of the wild, CoB dice game, ...

Parks en Egizia nog eens gespeeld, 2 spellen die ik elke keer een beetje beter vind. Beiden spelen heel fijn met 2.
Twijfel hier wat over Parks. Lijkt me enerzijds wel een spel voor ons. Ik krijg lichtere tot medium games sowieso veel makkelijker op tafel thuis en ik ben wel een sucker voor mooie productions. Maar ik vraag me af of er genoeg replayability en "game" in zit voor zijn prijs?

Twijfel hier wat over Parks. Lijkt me enerzijds wel een spel voor ons. Ik krijg lichtere tot medium games sowieso veel makkelijker op tafel thuis en ik ben wel een sucker voor mooie productions. Maar ik vraag me af of er genoeg replayability en "game" in zit voor zijn prijs?
De layout van het "wandelpad", de upgrades die je kunt kopen, parken die je kunt bezoeken, dat is allemaal randomized, dus op dat vlak is er replayability genoeg imo. En het is tactischer dan je op het eerste zicht zou denken!

Met 4 man Res Arcana eens geprobeerd op BGA. Was even zoeken, maar vind het uiteindelijk wel zeer leuk. Hebben beetje al doende geleerd, niet iedereen vond dat even plezant :p

Deze avond een spelletje Villainous gespeeld. Vrij goed, maar zeker niet top. Vooral de luck-based screwen met je tegenstander irriteert me, daardoor eigenlijk een bijna zekere winst door mijn vingers zien glippen...

Hier was het vanavond een eerste maal Pax Pamir (2nd Edition). Duidelijk een spel dat ge niet onder de knie hebt na 1 keer spelen, iedereen was iets teveel bezig met zijn eigen spel behalve 1 iemand die redelijk vlot met de pluimen gaan lopen is na een goed uurtje :p

Daarna nog potje Mini Express op Tabletopia gespeeld. Blijft een leuke puzzel :D

Gisterenavond voor de eerste keer gespeeld via TTS samen met een maat.
2 Scenario's gespeeld van Undaunted: Normandy, aangenaam verrast door zowel het spel als door TTS!

Met hoeveel mensen speel je? Aanrader?
Het meeste gedaan met 2 (de vriendin was nu en dan 3de persoon om mee te denken/beslissen).
Ik vond het top, wel heel rustig gespeeld. Heel pittig we hebben ‘geluk’ gehad dat we iets/iemand hebben gevonden om de laatste 3 rondes te overleven. We hadden van de originele 3 characters er maar 1 meer over.

Was nu onze 4de poging denk ik, de andere pogingen waren we zelfs net niet tot chapter 2 geraakt zelfs :o.

Terug
Bovenaan