Welke boardgame heb je laatst gespeeld?

Gisteren nog een spelletje Villainous gespeeld met andere villains. Het is nu heel duidelijk: voor ons beide is het wel ok, maar er is zoveel beter op de wereld (in onze kast zelfs) dat de doos niet meer zal opengaan en gewoon terugkeert naar mijn broer :p.
Wel nog aanvullen dat ik het idee van assymmetrie en de thematiek heel goed vind, de uiteindelijk uitwerking laat gewoon wat te wensen over.

Daarna Scenario 4 van Memoir ‘44 gespeeld en voor de eerste keer verloren. Voor de eerste keer had ik eigenlijk ook geen zin om de rollen om te draaien, puur door het echt vervloekt zijn van mijn rollen. Een scenario dat de Duitsers bijna niet mogen kunnen winnen, haalt mijn vrouw het als Duitsers uiteindelijk met 4-3. En na de rollen omdraaien, had ik als Duitsers een masterplan om dan opnieuw te verliezen door de rolls... Maar bon, blijft een topspel!

Laatst bewerkt:
Gisteren nog een spelletje Villainous gespeeld met andere villains. Het is nu heel duidelijk: voor ons beide is het wel ok, maar er is zoveel beter op de wereld (in onze kast zelfs) dat de doos niet meer zal opengaan en gewoon terugkeert naar mijn broer :p.
Wel nog aanvullen dat ik het idee van assymmetrie en de thematiek heel goed vind, de uiteindelijk uitwerking laat gewoon wat te wensen over.

Daarna Scenario 4 van Memoir ‘44 gespeeld en voor de eerste keer verloren. Voor de eerste keer had ik eigenlijk ook geen zin om de rollen om te draaien, puur door het echt vervloekt zijn van mijn rollen. Een scenario dat de Duitsers bijna niet mogen kunnen winnen, haalt mijn vrouw het als Duitsers uiteindelijk met 4-3. En na de rollen omdraaien, had ik als Duitsers een masterplan om dan opnieuw te verliezen door de rolls... Maar bon, blijft een topspel!
De toon is gezet, vanaf nu win je geen enkel speel meer. Zo is het toch bij ons... En als je dan toch nog eens wint, dan heb je ruzie

Gisteren met de Covid contact buddy een 2 player Nemesisje gespeeld. Blijft altijd wel onverwachte momenten leveren. Zoals ook gisteren, alles gaat goed, te goed eigenlijk. Engines repaired en we weten dat we de coordinates moeten veranderen vooraleer de eerste intruder verschijnt.
Ik heb de eer om de eerste intruder te trekken......Queen :oops: ...ofc surprise attack.....summoning.....direct een adult erbij....full blast energy shot to the adult face...3 damage....heeft dat kutbeest toch wel 5 health..... In space no one can hear you scream!

Ik heb het uiteindelijk nog gered door direct in hibernation te gaan als het kon (met het schip volle kracht naar aarde). Mijn buddy was zo opgegaan in het spel sinds dat de Queen verscheen. En doordat hij op weg naar de hibernation nog een larvae tegenkwam mocht hij omweg maken om hem te genezen. Tegen dat hij in de hibernation room kwam met twee adults in de rooms achter hem, gaat hij in hibernation om achteraf te beseffen dat hij vergeten was zij nsignal te verzenden voor zijn objective. D'oh for him.

Dit weekend met de vriendin een paar rondjes dungeon dwellers gespeeld dat hier plots uit een doos kwam.
Niet echt boardgamers maar toch heel leuk, al lijkt het wel een spel dat met meer spelers leuker is (co-op DND-ish game?)
en zowaar zelfs is verloren tegen het bord, dus wel lachen.

het duurde wel even om haar mee te krijgen in de fantasy wereld, ze kon niet direct begrijpen waarom Long Sword korte damage deed en Short Bow lange..

Alleszins is dat heel goed meegevallen en zie ik ons wel wat meer spellen spelen samen.

Vrijdag een potje Hansa Teutonica gespeeld, met 5. Een klassieker als het ware :). Vond het niet slecht, maar redelijk basic :). Denk wel het best met 5, aangezien er dan heel wat interactie mogelijk is :)

Dit weekend ook nog potje Blackout: Hong Kong gesolo'd en 2 keer Marvel Champions. Zowel Thor als Hulk waren baas over Green Goblin :)

Zaterdag voor de eerste maal "The Others" gespeeld.
Is minder mijn genre que game maar is zeker geen slecht spel.
Lijkt me goed uitgebalanceerd (de heroes wonnen nipt van de sin-player)

Verder Tawantinsuyu, Castles of Burgundy, Welcome to..., Architects of the West Kingdom en Ganz schön clever ook gespeeld.

terug een goed gevulde gamedag dus.

Hier hebben dit weekend met het gezin eens Canvas gespeeld. Eigenlijk heel leuke en stijlvolle gateway game die voor een keer iedereen rond de tafel wist te boeien (zelfs mijn vrouw die quasi allergisch is aan boardgames). Als kers op de taart heeft de oudste van kinderen (12j) mooi gewonnen.
Nice card drafting, hand management point salad en dit op een kunstige wijze gebracht. Denk dat dit samen met Azul mijn go to zal worden voor als ik mensen moet introduceren aan wat betere bordspellen. Lees veel dezelfde gelijkgestemde commentaren op BGG in de reviews daar.

Nemesis, en alwéér kwam ik 1 kaart tekort om te winnen :')
Ook wel weer fameus gekloot door onze goede vriend die graag objectives kiest die nadelig zijn voor andere spelers :p

Daarnet Nemesis gespeeld met @pamperke, @Kiekebanus en @Palasam.
Pamperke en ik hebben nipt gewonnen. Héél veel chance gehad. We stonden beiden in een escape pod en moesten rollen voor noise. Helaas moesten we een intruder trekken, maar gelukkig was het blanco. 1 beurt later en niemand had het overleefd.

Neenee noois :unsure:

Voordat ge het weet zitten we in een noice battle vervat.
On the one hand: “Wtf is dees 😂?”
On the other hand:

tenor.gif

Het heeft efkes geduurd voor er iets gebeurde om 't spannend te maken, maar op't einde was't toch plots Nemesis zoals Nemesis kan zijn.
En met @Kiekebanus zijn tegenwerken, de snoodaard :cautious:

Het heeft efkes geduurd voor er iets gebeurde om 't spannend te maken, maar op't einde was't toch plots Nemesis zoals Nemesis kan zijn.
En met @Kiekebanus zijn tegenwerken, de snoodaard :cautious:
Lief dat ge gewacht hebt op mij. Ik was vertrokken ze. Maar ja, dan had ge uw missie niet gehaald he.

Lief dat ge gewacht hebt op mij. Ik was vertrokken ze. Maar ja, dan had ge uw missie niet gehaald he.
Zelfs zonder missie had ik nog gewacht. Zo'n escape pod is mij te eenzaam en ik had in een andere room net het kaartje voor lube gevonden 😌

Terug
Bovenaan