Welke boardgame heb je laatst gespeeld?

Bitoku
Is me goed bevallen. Heel mooi maar druk bord. Het spel op zich niet te complex met wel genoeg diepgang.
Gisteren nog solo gespeeld. Lijkt eerst complex maar vanaf je het 'snapt' is het redelijk rechtdoor met gewoon heel veel keuze.
Imo qua art wel 1 van de mooiste games.

Afgelopen weekend De taveernen van de oude stad gespeeld. Da's zo'n spel dat ik nooit van het schap zou nemen, maar toch dan eens de moeite gedaan en nooit gedacht dat dit een workerplacement/deckbuilding game ging zijn :D Zeer leuk en tof dat er die modules in zitten voor extra herspeelbaarheid/complexiteit.

Ook eindelijk verder gedaan met Jotl. Scenario 14 voltooid. Was superspannend (2 man exhausted).
F*ck die blood imps!

Laatst bewerkt:
Gisteren eindelijk eens Dune: Imperium gespeeld. Ik snap ergens wel de vergelijking met Arnak, maar het speelt toch zeer verschillend imo.
Ik vind de limitatie dat je enkel maar workers kunt plaatsen bepaald door de kaart die je speelt 'bevrijdend'. Toch al iets minder AP :D

Gisteren eindelijk eens Dune: Imperium gespeeld. Ik snap ergens wel de vergelijking met Arnak, maar het speelt toch zeer verschillend imo.
Ik vind de limitatie dat je enkel maar workers kunt plaatsen bepaald door de kaart die je speelt 'bevrijdend'. Toch al iets minder AP :D
Ze worden soms vergeleken omdat het mechanisme van deckbuilding in functie van worker-placement zowat hetzelfde principe hanteert. Op dat moment waren dat volgens mij de enige spellen die dat op die manier deden.

Ze worden soms vergeleken omdat het mechanisme van deckbuilding in functie van worker-placement zowat hetzelfde principe hanteert. Op dat moment waren dat volgens mij de enige spellen die dat op die manier deden.
Sowieso, ik heb dat toen allemaal gevolgd en ben voor Arnak gegaan. Maar ik dacht toen dat dat echt bijna dezelfde spellen waren, terwijl het voor mij toch genoeg verschilt om beide in de kast te rechtvaardigen bijvoorbeeld :)

Sowieso, ik heb dat toen allemaal gevolgd en ben voor Arnak gegaan. Maar ik dacht toen dat dat echt bijna dezelfde spellen waren, terwijl het voor mij toch genoeg verschilt om beide in de kast te rechtvaardigen bijvoorbeeld :)
Klopt helemaal! Ik vind Dune wel veruit het betere spel, hoewel ik Arnak ook een topper vind. Maar de spanningen in Dune vind ik gewoon heerlijk :love2:

Frosthaven
Scenario 0, rustig beginnen :)
De classes zijn gekozen: Drifter, Blinkblade, Geminate en Deathwalker. Fun zoals altijd :)
Setup blijft wel nog steeds een b*tch. Ik ga denk ik is op zoek naar een betaalbare insert op voorwaarde dat setup ook sneller gaat.

zaterdag nog eens een lange gamedag gehad :
  • Ark Nova (2 spelers) : 1 van mijn favoriete games ever, de hype volledig waard. zou in iedere gamekast moeten staan
  • Great Western Trail (3 spelers) : Pfister is één van mijn favoriete gamedesigners en deze klassieker van hem blijft top.
  • Puerto Rico (4 spelers) : een oerklassieker die nog altijd overeind blijft staan.
  • It's a wonderful world (4 spelers) : eentje die bijna elke gamesessie op tafel komt, dus dat zegt genoeg. must have voor draftliefhebbers
  • Ticket to ride : europe (4 spelers) : wie kent die niet? nog zo'n klassieker die op tafel blijft komen
  • New York Zoo (4 spelers) : ideaal om de lange dag mee af te sluiten. niet mijn persoonlijke favoriet maar heb er ook niets op tegen als deze op tafel komt.

The king's dilemma gespeeld met de groep. Had er een beetje bang voor, ik ben de enige die zich echt kan immersen in de wereld van het spel dat je speelt, de rest heeft dat wat minder en dat lijkt juist bij zo'n spel wel een vereiste.

Angst was volledig ten onrechte, iedereen zat er meteen in, we hebben eigenlijk meer gelachen en plezier gehad dan bij eender welk spel tot nu toe (en we hebben er al aardig wat achter de kiezen).
Dit is oprecht een van de leukste die we al gespeeld hebben, meestal switchen we van spel na een potje, soms doen we er 2 als het echt goed meeviel, hier hebben we nu gewoon de hele dag the king's dilemma gespeeld.

Ik ga toch kijken naar de late pledge van the queen's dilemma na deze enorme meevaller.

Frosthaven scenario 0 en 1 kunnen spelen dit weekend. Het is vooral nog Gloomhaven gevoel met andere karakters en wat kleine aanpassingen, aangezien we nog niet aan outpost zijn geraakt...

Viticulture World (4 spelers)

Weer verloren (begin scenario), iemand deze al gespeeld en hoe kan je in godsnaam winnen? Wij komen zelfs niet in de buurt... Op dit moment haalt het voor ons alle fun uit een anders aangenaam spel.

Met 2 weken ziek thuis geweest te zijn en nu al een week thuis met onze kersverse dochter, hebben we wel een paar spelletjes kunnen spelen.

Sushi Roll
Leuke, lichte tussendoor, ook verrassend leuk met 2 (zat in een mystery box van White Goblin Games).

Targi
Na heel lange tijd eindelijk nog eens op tafel. Helemaal mijn ding!

Blitzkrieg!
Idem als Targi.

Railroad Ink
Ook zo’n lekker chille game. Verbazingwekkend hoe rustgevend (spoor)wegen tekenen kan zijn.

Cascadia
Een keer met 2 en een keer solo. Topspel! Heel leuke en mooie puzzel.

Caper: Europe
2-player drafting. Heeft nog een 2e speelbeurt nodig (vooral voor mijn vrouw) om er een goed beeld van te krijgen. Maar wat een productie 😍!

Dune: Imperium
Al 3x solo (met mijn vrouw komt het er ook wel nog eens van). Telkens op het gemakkelijkste niveau: 1e keer nipt verloren, 2e en 3e keer gewonnen. 4e solo staat al klaar, deze keer 1 niveau moeilijker. Ik ben verkocht!

Skytear Horde
Leuke solo tower defense (kan ook co-op of of 1vs1-2) met wat MtG/Hearthstone/Runeterra invloeden + de gebruikelijke 'trek een kaart en iets slecht gaat gebeuren'-fase.
Weer een zeer onduidelijke basis manual (net zoals die van Skytear, dus niet hun sterkste punt) die toch redelijk veel verduidelijking vraagt, dus goed dat de designers zeer actief zijn op Discord :D

Frosthaven (4 spelers)
Scenario 1 + Outpost phase. Ik kijk uit naar de volgende sessie!

Ben wel nog steeds op zoek naar vlottere setup mogelijkheid. Zowel folded space als laserox helpen hierbij niet volgens mij. Standaard insert is zeker niet slecht maar er is plaats voor verbetering. Iemand suggesties?

Gekocht en gespeeld: Mindbug, simpel 1vs1 cardgame, niets van deckbuilding, boosters,... gewoon 48 kaarten, 20 daarvan worden verdeeld onder de 2 spelers. Of je speelt een kaart (geen kost aan verbonden) of valt aan met 1 creature. Elke speler heeft 2 'mindbugs'. Als speler A een kaart speelt die jij wil, speel jij 1 vd 2 mindbugs en je steelt dan zijn/haar kaart/beurt. Dan mag speler A terug.

Zit goed ineen, perfect als je met 2 bent of even moet wachten op de rest.

Vorige week gespeeld:
- Coimbra: Blijft een leuke, kleurrijke (maar wel droge) Euro van de Italiaanse gang!
- Virtu: Meh, gewoon meh.. Waarschijnlijk gewoon mijn ding niet, maar gewoon meh :p

Voorbije zaterdag was het wel een speldag van Winning Movez. Genoeg spellen mogen uitleggen daar, want met een opkomst van 120+ mensen waren zowat constant alle tafels gevuld en hadden ok de standen van Gamevault en Happy Meeple Games zeker genoeg bekijks :)

Sinds december geleden dat ik nog iets heb kunnen spelen, in groep of solo. Het is voor de eerste keer Brass Lancashire geworden, maar uiteraard laatst geëindigd :D Het was effe wennen aan het 'gedeelde' bord, maar ik vond het wel een heel leuke mechanic zodat niet iedereen op zijn eigen eilandje bezig is. Ook het wisselen van de startspeler op basis van uitgaven in de vorige ronde sprak mij wel aan.

Een spelletje gespeeld met de naam Sequence.

Ik vond het echt leuk, een soort versie van 4 op een rij voor als ge met meer dan 4 man aan tafel zit. 3 ploegen van 2, en als ge wilt kunt ge pionnekes van een ander spel der aan toevoegen om met 8 te spelen. T was dus met 8

PXL_20230310_174647634.jpg
dees ga ik zelf eens aanschaffen denk ik.

Kent er iemand dit?

Terug
Bovenaan